شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲۶

تودهني ضريح امام‌ حسين (ع) به بي‌بي‌سي

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۴۵
کد مطلب: 259353
شبكه دولتي انگليس با نقض دروغ پراكني هاي ممتد خود اعتراف كرد رويكرد به مذهب در ايران رو به فزوني است و بنابراين اپوزيسيون و جريان هاي سكولار بايد از درگيري علني با مذهب پرهيز كنند.
به گزارش جهان، گروه هاي ضد انقلاب با هدايت شبكه هايي نظير بي بي سي، در فتنه و آشوب سال 88 نقاب از چهره برداشته و علناً به هتاكي عليه مقدسات اسلامي پرداختند.

اما بي بي سي اكنون در تحليلي با اشاره به استقبال بي نظير مردم شهرهاي مختلف ايران از ضريح مطهر حضرت امام حسين عليه السلام مي نويسد: بهانه نگارش اين تحليل، نه فقط مشاركت بخش هاي مهمي از جامعه ايران در آيين هاي عزاداري دهه نخست محرم و عاشورا كه همچنين حضور معنادار و تأمل برانگيز درصد قابل توجهي از شهروندان ايران در شهرهاي مختلف و در مراسم استقبال از «ضريح امام حسين» در مسير انتقال آن به كربلاست.

گزارش هاي تصويري و خبري كه خبرگزاري هاي مختلف داخل ايران از اين رخداد (استقبال از ضريح در مسير) منتشر كرده اند، بسيار قابل تأمل و نشان دهنده واقعيت هايي غيرقابل انكار در كشور است. اين همان نكته اي است كه نگارنده مايل است توجه مخاطبان سكولار خود، به ويژه كنشگران سياسي عرفي را به آن جلب كند.

تحليلگر بي بي سي مي افزايد: بركنار از نسبت لايه هاي اجتماعي با حكومت ديني مستقر در ايران، و نيز مستقل از حاكميت اقتدارگرايان، شواهد مهمي از تداوم رويكردهاي مذهبي و زندگي مبتني بر نقطه عزيمت هاي ديني در بخش مهمي از جامعه ايران وجود دارد. برخي نظرسنجي هاي معتبر كه در سال هاي گذشته در كشور انجام شد (از جمله دو پيمايش ارزش ها و نگرش هاي ايرانيان) چنين مدعايي را تأييد مي كنند. بنابراين كنشگران سكولار ناگزير به مواجهه واقع بينانه و مدبرانه با اين واقعيت اجتماعي در ايران هستند.

شبكه دولتي انگليس تأكيد كرد: اگر اين وضع به دقت چنان كه هست، مورد ارزيابي قرار نگيرد، خط مشي گذاري و طراحي راهبرد سياسي مي تواند با نواقص و اختلال هاي جدي توام شود و در مسير اجرا و تحقق، كاميابي كمتر و كمتر شود. به تعبيري، در برآورد «نقاط قوت و ضعف، و تهديدها و فرصت ها» به قصد سياست گذاري استراتژيك، بي توجهي به باورهاي مذهبي جامعه، و علائق ديني لايه هاي اجتماعي گوناگون، و نيز منابع و مراجع بازتوليد و تهييج و مديريت اين اعتقادات، مي تواند نيل به چشم اندازهاي مطلوب و مورد نظر را به شدت متأثر، و حتي منتفي سازد.

به گزارش کیهان، بي بي سي خواستار توجه گروهك هاي ضد انقلاب به «حساسيت ها و درك تعصب ها و رعايت حوزه هاي مقدس باورهاي مذهبي اقشار متدين» شد و افزود: بي توجهي به اين عرصه ها و مفاهيم، مي تواند آسيب هاي معنادار و هزينه هاي سنگين براي نيروهاي سكولار در برداشته باشد. اين، نكته اي است كه متأسفانه از سوي برخي كنشگران سياسي سكولار و فعالان رسانه اي عرفي ناديده گرفته مي شود، و همزمان موجب ريزش بخش هايي از حاميان و همراهان جنبش تغييرخواهي مي گردد. رويكردهاي مذهبي در ايران ضعيف نشده يا به حاشيه نرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قدیمیا یه ضرب المثلی داشتن که اگه گوش عزیزه، گوشوارشم عزیزه. مردم هر آنچه را که منتسب به آل پیامبر (ص) خصوصا سیدالشهداست دوست دارند و براش از جون و دل مایه می ذارن.
Iran, Islamic Republic of
کسانی که شی بی جانی مانند ضریح راپرستش میکنند و ازآن شی بی جان مدد میخواهند امام حسین (ع) رانشناخته اند و فقط به دنبال رواشدن حاجتهای دنیوی خود هستند و الا محبان و مریدان امام حسین (ع) هرگزدچارشرک و بت پرستی نمی شوند .
فکر کنم تو وهابی هستی که دوست داشتن مظاهر محبت اهل بیتو شرک و بت پرستی می دونی بعد برای رد گم کنی از امام حسین اینطور حرف میزنی. ادم ... پیامبر قبل از شهادت امام حسین (ع) خاک کربلا رو تبرک برداشته بود بعد تو حالا به تبرک جوی مردم شریف و مومن ایران به ضریح حضرت میگی شرک؟! دهنتو آب بکش ...
Iran, Islamic Republic of
يعني كه چه مردم شي را پرستش ميكنن؟!!
جز اين نيست كه به خاطر اتصال اين شي به قبر امام حسين است كه مردم به استقبال مي روند و عزاداري مي كنند و ابراز ارادت مي كنن وگرنه چرا همين مردم به طلا و جواهرات خودشان اين احترام را نمي گذارند؟
اينكه ميدانند تا چند وقت ديگر اين ضريح به مكان مقدسي مي رود و وصل به جايگاه مقدسي مي شود ابراز ارادت ميكنند اگر ما بخواهيم اين ابراز ارادت را پرستش شي ببينيم خيلي ناجوانمردانه است مي شود ديد وهابيت كه ما را مشرك ميدانند چون توسل به اهل بيت داريم و ضريح امام را مي بوسيم.
نه تنها از ضریح بی جان امام حسین (ع) بلکه از خود ایشان هم نمی خواهیم.
ما ائمه اطهار (س) را واسطه قرار می دهیم تا به دستور قرآن کریم که فرموده برای خدا اسماء حسنایی هست و خدا را با آن اسماء حسنا بخوانید عمل کرده باشیم.
ائمه اطهار (س) آبرومندان عالم هستی هستند ، از ایشان می خواهیم که شفاعت ما را بکنند نزد خداوند باری تعالی .
ایشان را واسطه قرار می دهیم تا خداوند متعال حاجات ما را برآورده نماید ان‌شاءالله.
جانم حسین (ع)
برادر یا خواهر گرامی! کسی از آن شی بی جان مدد نمیخواد! این یک نوع بروز احساس و علاقه به امام حسین است و الا این همه در و دیوار و طلا و شی بیجانِ دیگه چرا مردم ما اونها رو نمی بوسند یا تبرک نمی کنند.
این ضریح چون منسوب به امام حسین هست و به نیت ایشون ساخته شده مورد تجلیل و تبرک قرار میگیره نه پرستش. این حرفهای جنابعالی مشابه اراجیف این سلفی ها و وهابیهای انگلیسیه
ارادت و دوست داشتن یه بحثه...
اما این که به قول دوستمون یه تکه اهن بی جان التماس کردن اشتباهه
من فکر میکنم راه اشتباه انتخاب کردیم
رفتن به استقبال ضریح مانند گام برداشتن در مسیر مکان های متبرک مثل مساجد است که شخص و لو اینکه هنوز به مسجد نرسیده ولی گام هایش و حتی خودش مقدس هستند و اگر کسی دیگری مثلا برای بازار رفتن در کنارش باشد این تقدس شاملش نمی شود پس هر چیزی که منتسب به جای مقدسی باشد و لو اینکه فاصله زمانی و مکانی داشته باشد مقدس است و این مطلب اجماع مسلمین از شیعه و سنی است و قرآن نیز آن را تایید کرده است مثلا کسی که از مکه به سوی مدینه جهت یاری خدا و رسولش حرکت کند حرکت و خودش مقدس هستند و خداوند متعال فرمودند حتی اگر به مقصد نرسند ماجورند
(و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله)
سیره انبیاء گذشته نیز چنین بوده که هرگاه از کربلا می گذشتند متبرک به خاک آن وادی مقدس می شدند و عزاداری کرده و اشک می ریختند با اینکه امام حسین ع هنوز نه شهید شده بودند و نه ولادت پیدا کرده بودند که بعضی از این روایات در کتب اهل سنت نیز به وفور موجود است
"ارادت و دوست داشتن یه بحثه...
اما این که به قول دوستمون یه تکه اهن بی جان التماس کردن اشتباهه
من فکر میکنم راه اشتباه انتخاب کردیم"


سال ها قبل از شهادت اما حسین (ع) پیامبر (ص) خاک کربلا را تبرکا به امه سلمه دادن و گفتن هر وقت خون آلود شد بدون حسین (ع) کشته شده و اون خاکی بود که قرار بود روزی مدفن حسین (ع) شود. حال چطور ممکن است ضریحی که قرار است مضجع حسین (ع) شود تبرک نام و نیت حسینی نباشد؟!
البته شما شاید چون خودت به ضریح!! التماس می کنی فکر می کنی بقیه هم به ضریح التجا دارن نه به کسی که صاحب ضریحه
هرآنچه بوی محبوب می دهد و منتسب به اوست
برای عاشق، محبوب است.
جانم فدای حسین...
Iran, Islamic Republic of
تا حالا شده که بخواین به جلسه ی خیلی مهم برین و بترسین که جلوی در به شما اجازه ی ورود ندن
بعد فکر میکنین که اگر همراه و پشت سر یک آدم مهم و محترم وارد جلسه بشین به احترام اون شخص از ورود شما هم جلوگیری نمیکنن؟
ما هم به ائمه توسل می کنیم تا به احترام اونها ما رو به حریم الهی راه بدن و این به معنای شریک قائل شدن برای خدا نیست
"یه تکه اهن بی جان التماس کردن اشتباهه"!!!!
اف بر هر کی این حرفو زده
آخه شما هم که دارید حرف وهابی های ... میزنید که.
خیلی ... تشریف دارید
United States
سلام بر اهل بیت النبوه
گرچه ضریح ساخته شده ازطلا ونقره وچوب و...است ولی عظمت وقداست آن به خاطر انتساب آن به امام حسین (ع) است .این که پیامبر(ص) درموردامام علی(ع) می فرماید اگرازغلو غالیان بیم نداشتم درباره ات جمله ای میگفتم که خاک زیر پایت و قطرات آب وضویت را به عنوان تبرک می بردند گویای این نکته است که انتساب وملاقات آب وخاک با بدن امام آن همه تقدس را به ارمغان می آورد .وپیرهن یوسف نیز گواهی دیگر است .پیرهن یوسف هم تافته ای جدا بافته نبود ولی انتساب به یوسف وجایگاه او درمان چشمان یعقوب پیغمبرشد.
این ضریح تعظیم شعائر است، نشان هایی که به گردن گوسفندان در اعمال حج می اندازند تعظیم شعائر است به (گفته صریح قرآن ) حالا این ضریح منسوب به خلیفه الله کمتر از نشانه های گوسفندان است!!!!!!!!!!! نعوذ بالله
آنان که تصور می کنند توسل پارتی بازی است از اعتبار اولیا نزد خدای متعال بی خبرند.
Iran, Islamic Republic of
براي بنده در اين خصوص سوالي پيش آمده . مگر خداوند نمي فرايد من از رگ گردن ( واز هرچيز نزديک که فکر ميکنيد ) به شما نزديکترم و فقط مرا بخوانيد تا شما را اجابت کنم و اگر هزاران با توبه کنيد و گناه کنيد بازهم در توبه بر رويتان باز است . پس اين نوع ارادت و ضريح بوسيدن يعني چه ؟
دنبال خاندان پیامبر رفتن شرک شد ولی بوسه دست ملکه انگلیس توسط وهابیون شرک نیست؟؟؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
طور میشه بعضی افراد سوغات نوزاد متولد نشده ای را که از فرنگ آورده اند صد بار ماچ می کنند و اونوقت به ضریحی که متبرک به اسماء الله و اسامی ائمه منقش شده و علمای بزرگواری نیز ان را زیارت کرده اند قابل احترام نیست . مضافا اینکه منتسب یه امام شهید هم باشد .
دوست عزیز
همون خدایی که اون فرمایشاتو کرده فرموده وابتغوا الیه الوسیله، یعنی برای رسیدن به خدا از وسیله استفاده کنید که به تفسیر علما واگر اشتباه نکنم احادیث وسیله به اهل بیت تفسیر شدن. از اینها گذشته مساله تبرک به استدلال دوستان در نظرات قبلی اثبات شده منتها شدت ارادت به متبرکات بسته به شخصش داره و بسیاری از این رفتارها شدت عشقه که برخی قاطیش میکنن با شرک و خرافات و غیره مثل کسیکه از شدت عشق به عزیزش موقع وصال اونو سخت دراغوش میکشه و ممکنه کسیکه از بیرون ببینه فکر کنه عاشق داره معشوقو خفه می کنه در صورتیکه اینطور نیست
البته بحث بهانه جوها جداست که امیدوارم شما از اونها نباشید
Iran, Islamic Republic of
اسم ضریح را روی این مجموعه ساخته شده نگذارید تا بی اهمیتی مردم را به آن بینید ولی کافی است این ساخته و پرداخته دست عده ای را متصل به اهل بیت ع کنید تا ارادت مردم را به آن ببینید
این ارادت مردم حتی به ضریحی که به خاک تربت آن سید و سالار متبرک نشده و اینچنین مورد توجه و عنایت مردم است نشان از صفا ، پاکی و خلوص مردم به خاندان رسول الله (ص) است
السلام علیک یا ابا عبدالله
United States
سلام
به محتوای نوشته هادقت کنید احدی نگفته است به صرف طلا و نقره التماس کنید و یا چنگ زنید .اصل مطلب این است قران « می فرماید شهدا زنده اند وعند ربهم یرزقون هستند .
می شود گفت شهید زنده است ولی امام شهید(حسین بن علی زنده نیست؟
پیامبر اکرم(ص) فرمودند ازهرجا ودر هرمکان برمن سلام دهید جواب سلامتان را می دهم .
ووقتی امام زنده و روح امامان ناظر است ودلدادگان آن امام با تمام توان توسل می جویند به ضریحی که مزین به نام ویاد اوست وبرآن مظلوم تاریخ سلام می دهند آیا می توان گفت امام خوبی ها ودلسوز بشریت آنها را بی جواب می گذارند ؟
راستی آنکه گردا گرد خانه خدا طواف می کند ومستحب است دست وصورت و بدن خویش را با آن متبرک کند را که قبول دارید؟
به نظر شما که منفی زده اید التماس ودعا ودست کشیدن به دیوار خانه خدا چه حکمی دارد؟
نکند آن را هم قبول ندارید؟
پس تا دیر نشده است بیایید اعتقاداتان رابرهانی کنید.تا سخنتان رنگ وبوی پایین بودن بینش ودانش به خود نگیرد.
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که اینقدر از ضریح امام حسین تعریف کردند، چرا از سیره امام حسین نگوییم.مگر امام حسین برای تبرک به ضریح و زیارت قبر خویش شهید شد.او شهید راه ایمان وعمل صالح بود.اگر ضریح یا هرچیز دیگر به این ننتیجه منجر شود فبها المراد والا با بت فرقی نخواهدداشت. ...
Iran, Islamic Republic of
عزیز جان داری جواب کیو میدی؟ چرا نظرهای مخالف ها رو نمی ذاری؟!!!
اهدنا صراط المستقیم. امیدوارم خدا ما رو به راه راست هدایت کنه. ( من منطقاً هم نفهمیدم که فایده اینکار چیه). موفق باشید در هر صورت. بحث کردن فایده ای نداره.
Iran, Islamic Republic of
زنده باداسلام
مرگ بر انگلیس
بی بی سی کیلوچند ؟
جانم فدای اسم امام حسین (ع)
جوانیم نذر روضه های امام حسین (ع)
..
حرف دل تمام جوانان ایرانیه