دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۰
۲۵

تراکتور و سندروم موسوی

یک بیننده نود
يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 92095
دوستداران نود مثل بنده سالهاست که بیننده این برنامه جذاب بوده اند. به عبارتی این برنامه به نوعی با خاطرات دوران نوجوانی و جوانی خیلی از فوتبال دوستان گره خورده است. روزهایی که پشت سر عادل به جای دکور نقاشی بود و اون روز ها شکل و شمایل فوتبالیست ها جور دیگه بود. البته من قصد ندارم که از نود تعریف کنم که انتقاد های زیادی دارم البته بماند برای خود عادل نه شما...

و داستان ،داستان دیگری است.به قول شاعر:

با نود حال می کنیم فقط بس که ایراد داوری داریم...

داستان نود این هفته به نحوه عجیبی شبیه داستان انتخابات دهم شد. دوستانی که این برنامه را دیده باشند حتما از سوال نظر سنجی این برنامه آگاهی دارند ولی خدمت دوستانی که ندیده اند عارضم که سوال نظر سنجی نود در مورد تیم مورد علاقه هر کس بود و گزینه ها تیم های استقلال ،پیروزی(پرسپولیس) ،تراکتور(تراختور به قول آذری ها) ،سپاهان ،شاهین بوشهر و سایر تیم بود این نظر سنجی از زمانی اهمیت یافت که در یکی از شب های این برنامه سوالی تحت عنوان پر شور ترین طرفداران مطرح و طرفداران تراکتور بیشترین رای را کسب نمودند.

بعد از این ماجراها طرفداران تراکتور پرشور ترین تماشاچی را با بیشترین تماشاچی اشتباه گرفتند و هر کوی و برزن مدعی طرفدران میلیونی و پر طرفدارترین تیم ایرانی شدند تا دیشب نتیجه ای که دیشب رقم خورد و تمام این ادعا ها را از بین برد.

در نظر سنجی نود تیم پیروزی با 51 درصد بیشترین رای را کسب کرد و تیم استقلال هم 33 درصد و تقریبا تا آخر برنامه تیم تراکتور 11 درصد طرفدار داشتند دیروز حدود 2633000 نفر به این برنامه پیامک زدند که 692000 هزار رای باطله بود! اینها افرادی بودند که دوبار رای داده بودند یا اشتباه پیام را ارسال کرده بودند حالا شاید تای این جای کار متوجه شباهت ها شده باشید.

آرای صحیح و آرای باطله مانند صندوق رای یعنی هر کسی فقط یک بار می تواند رای دهد.

البته من نمی خواهم که تعداد بینندگان برنامه را با توجه تعداد پیامک ها تخمین بزنم که به نظر با توجه به تعداد سیم کارت های موجود در شبکه ارتباطی کشور رقم قابل توجهی نخواهد بود بحث ما بیشتر روی همین تعداد رای! است.

تقریبا این امکان وجود ندارد که کسی در ایران به ورزش فوتبال علاقه مند باشد و برنامه نود را پیگیری نکند اکثر شاغلین هم سعی می کنند با توجه به این که این برنامه تا پاسی از شب ادامه دارد حداقل ابتدای برنامه را ببینند و رای خود را ارسال کنند ذکر این موضوع به این خاطر بود که نشان دهم بینندگان این برنامه تقریبا از افراد فوتبالی و پیگیر هستند.

شباهت نود و انتخابات از این سو بود که نود این امکان را فراهم کرد که تیم ها خودشان را به رقابت بگذارند و تیم محبوب تر مشخص شود و نتیجه ای که قابل پیش بینی بود اتفاق افتاد تیم پیروزی همانند نظر سنجی قبل برنده بود اما اتفاقی که انتهای برنامه افتاد این برنامه را بی نهایت به انتخابات شبیه کرد و این اتفاق تماس تلفنی آقای فراز کمالوند با برنامه نود بود.

آقای کمالوند ادعایی مطرح کردند که تعجب تمامی بینندگان را برانگیخت ایشان به عادل خومان گفت از آنجایی که من شما رو از جوانی میشناسم و مطلع هستم...

شما پرسپولیس هستی و در آرا دست بردی چون می خواستی که تیم مورد علاقه خودت را انتخاب کنی.بعد آقای کمالوند که به شخصه به سبک کاری ایشون علاقه دارم صحبت هایی کردند که سبب شدند که شباهت ها بیشتر بشه...

ایشون مسئول برگزاری انتخابات! نه ببخشید پیامک برنامه را به طرفداری از یک کاندیدا! نه ببخشید یک تیم متهم کردند.

استدلال آقای کمالوند این بود که چون در تبریز تیم تراکتور در هر بازی جمعیتی بین 60 تا 70 هزار نفر رو به ورزشگاه می کشونه و حتی در تهران تیم های تهرانی قادر به چنین کاری نیستند پس مشخص میشه که این نظر سنجی یه نظر سازی بوده و واقعیت نداره...

این در حالی بود که دیروز حدود 200 هزار نفر به تیم تراکتور رای دادند که خیلی بیشتر از اون 60 تا 70 هزار تا رای تو ورزشگاه است ولی بازم در قیاس با کل ایرانه خیلی کمه...

به همین خاطر آقای کمالوند یه تهدید کردند که می فرمایند توی بازی بعد تمام طرفدارهای تیم خوب تراکتور به ورزشگاه بیایند که به آقای فردوسی پور ثابت شود که تقلب شده و حتما 150 هزار نفر به استادیوم می آیند و این تعداد بیانگر دروغ بودن این نظر سنجی است...

چه شباهتی؟؟؟

سوال من این است آقای کمالوند عزیز اگر 150 هزار نفر هم به ورزشگاه بیایند باز هم کافی نیست.بسیار مشخص است که این 150 هزار نفر هم قسمتی از آن 200 هزار نفری هستند که به شما رای داده اند.

عزیزان طرفدار تراختور این ادعا را تا جایی بردند که مدعی پرطرفدار ترین تیم دنیا شده بودند ولی بعد دیدن واقعیت ،هضم این واقعیت برایشان سخت بود.

اگر یک میلیون نفر هم به خیابان ها بیایند باز هم بیانگر تقلب نیست چون این یک میلیون هم جزئی از ٢١٦٦٢٤٥ نفر هستند که در شهر تهران به شما رای داده اند.

بعد عادل مجبور شد که آرای استان آذربایجان را اعلام کند که تقریبا 80 درصد مردم به تراختور رای داده بودند که بیانگر این بود که با وجود اینکه تراختور هوادارانی زیادی دارد ولی این در کل کشور عمومیت ندارد و ممکن نیست که اکثریت در یک شهر را به کل عمومیت داد...

در ضمن این نکته مهم است که این نظر سنجی دقت 100 درصد مانند صندوق های رای را به علت جمعیت آماری کمتر ندارد ولی تقریبا آمار قابل قبولی را ارائه می کند از نظرات فوتبال دوستان...

جناب فردوسی هم فرمودند که شماره و رای تک تک پیامک ها را در اختیار آقای کمالوند می گذارند که ایشان به شخصه با این افراد تماس بگیرند و از صحت رای مطمئن شودند.پس دوستان رای منتظر تماس آقای کمالوند باشید!!!

خلاصه دیشب کار تا جایی بالا گرفت که عادل مجبور شد که قسم بخورد از آرای برنامه مثل ناموسش مراقبت می کند و حتی یه رای هم تا به امروز جابجا نشده است.آقای فردوسی پور هم حسابی شاکی شده بود که متهم به تقلب و صحنه آرایی شده است..
و در این فوتبال نامرد طعم تلخ تهمت به دروغگو بودن هم نصیبش شد و فقط یه جمله گفت که باید با طلا نوشت...

عادل گفت آقای کمالوند عزیز درست است که شما در شهرتبریز و اطراف خیلی طرفدار دارید ولی در کل ایران این مقدار چقدر است؟؟؟

توضیح:
نکته اول اینکه بنده قصد رنجاندن ترک های عزیز را ندارم چون خود من هم ترک هستم و پدر و هم مادر من ترک هستند و این وصله ها به من نمی چسبد!!!

نکته بعدی قیاس دوستان بود بنده در متن هم ذکر کردم که من فقط شباهت های داستان های بعد انتخابات را ذکر کردم فقط همین...

بعضی دوستان فرمودند که در آن شب خاص اس ام اس های طرفداران تراکتور ارسال نمیشده است و همین عامل ناکامی تیم تراکتور بوده است خوب این هم یک شباهت دیگر که طرفداران نامزد معترض هم دقیقا همین مساله را ذکر می کردند که ما در هنگام رای گیری نتوانستیم رای بدهیم و زمان رای گیری به پایان رسید و این صحبت ها...

تمام خانواده بنده هم که سعی داشتیم رای بدهیم شاید نزدیک نیم ساعت یا حتی بیشتر به صورت دائم داشتیم سعی می کردیم با گزینه ای جز سه رای بدهیم ولی نمیشد پس فقط این طرفداران تراکتور نبودند که نمی توانستند رای دهند و این عمومیت داشت ولی چون این عزیزان رای نیاورده اند بیشتر مظلوم نمایی می کنند.

شباهت دیگری که وجود دارد پیامک مربوط به پرشور ترین هوادار بود در این نظر سنجی تیم تراکتور اول شد و هیچ اعتراضی هم نکرد ولی در این مسابقه بعد از شکست هم خط ها ایراد پیدا کرد و هم عادل دروغ گو شد که ما را یاد بعضی افراد می اندازد که در صورت پیروز بودن راضی از رای مردم و در صورت شکست شاکی هستند.

بعضی اشاره کردند که قیاس مع الفارق است من تعجب می کنم من چندین شباهت مطرح کرده ام که این اتفاقات شباهت زیادی با داستان های بعد انتخابات دارد نکته عجیب تر برای هم صحبتی از عادل بود که من ذکر نکردم ولی بد نیست کسانی که این برنامه را دیده اند بدانند که عادل خان فردوسی پور بعد این صحبت های آقای کمالوند فرمودند که شما دچار توهم شده اید...

دقت بفرمایید این صحبت ها من نیست این دقیقا کلام آقای فردوسی پور است تمام صحبت های من گزارشی از برنامه دوشنبه شب یا به عبارت بهتر سه شنبه صبح بود.

یک نکته که به نظرم توی متن اول به خوبی به آن اشاره نکردم این بود که عادل برای اثبات صحبت های خودش حاضر شد که تمامی رای ها به آقای کمالوند بدهد. شاید عده ای خوشحال شده باشند و از این نکته استفاده کنند که اگر در انتخابات خودمان هم رای ها بررسی میشد تقلب کشف میشد اما...

نکته ای که در برنامه نود هم به آن اشاره شد عادل به آقای کمالوند فرمودند که من تمام رای ها را در یک سی دی برای بررسی به شما می دهم و از آنجایی که این تعداد زیاد را نمیشود بررسی کرد به صورت رندم تعدادی از این شماره ها را بررسی کنید این یعنی منطق...

شباهت این کار با انتخابات خودمان این بود که یکی از کاندیداهای معترض هم دقیقا خواستار بررسی تطبیق سریال شناسنامه و ته برگ ها بود که این کار دقیقا مورد تایید شواری نگهبان قرار گرفت که این سوال حتی در پاسخ به شبهات مطرح شده در سایت الف مورد سوال قرار گرفت (سوال 12)

شباهت های بسیار زیادی دیگر هم مطرح بود مانند بیان استانی رای ها که نود هم تبریز را به صورت جداگانه بیان کرد...

همان طور که اگر قبول کنیم آقای فردوسی پور پرسپولیسی باشند با بررسی رندم پیامک ها می توان به تقلب پی برد....

اگر فرض را بر خیانت و جانبداری اکثریت شورای نگهبان بگذاریم به راحتی به شمارش 10 درصدی رندم صندوق های رای گیری می توان به راحتی به تقلب پی برد.

مهم ترین تفاوت پیامک نود با صندوق های رای این است که پاسخ دهندگان نود 2.5 میلیون نفر بوده اند ولی پاسخ دهندگان انتخابات 40 میلیون نفر پس صندوق های رای حتما دقیق تر است...

تعجب من هم بیشتر از این سوال بوده است که چرا نامزدهای معترض حاضر به بازشماری ده درصد صندوق ها نشدند...

توضیح این که در بازشماری ده درصد جلوی چشمان فرد معترض 10 درصد تمام صندوق ها در تمام شهر ها به صورت رندم بازشماری می شوند و به راحتی می توان به خیانت و تقلب پی برد!

یعنی نامزد های معترض حتی به خودشان هم اعتماد نداردند که حاضر نیستند که جلوی چشمان خودشان صندوق ها بازشماری شود...

آقای کمالوند حاضر شدند که سی دی رای ها بگیرند و خودشان به صورت رندم بررسی کنند ولی بعضی آقایان؟؟؟؟

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگه فکر میکنین که موردی نشده چرا بزرگش میکنین.
در ضمن طرفدارای تراکتور فقط تو تبریز نیستند
یا تو آذربایجان-بلکه تو تهران-تو گیلان-خراسان
شیراز اصفهان و خیلی جا های دیگه-این یعنی کل ایران.
در ضمن چرا به این مسئله نم یپردازین که چرا یک... امید ها شو تو یک تیم می بینه
Iran, Islamic Republic of
یک نتیجه:
اگر ترکها که آقای موسوی خود را متعلق به آنها می داند واقعا اعتقاد داشتند در انتخابات تقلبی شده مثل بازی با مقاومت که اومدن تو ورزشگاه میومدن و از حقشون دفاع می کردن
قابل توجه آقایموسوی
Lebanon
خيلي مطلب توپي بود. بعنوان كسي كه در انتخابات شركت نكرده بايد عرض كنم واقعا بعنوان يه بي طرف كلي كيف كردم. كاش همه افراد چه به اصطلاح و فكر خودشون نخبگان چه دنباله روهاي مثلا نخبگان كمي ...و بررسي منطقي داشته باشند نه احساسي.
Iran, Islamic Republic of
بیش از نصف جمعیت تهران ترک هستند.اون 11 درصدی که اعلام شد؛ غیر از مناطق شمالغرب بود. چون اون شب اس ام اس های شمال غرب قطع شده بود.
در ثانی تراختور مال تبریز نیست. تراختور به تمام ترکها تعلق دارد.
Iran, Islamic Republic of
سلام
...ولی ما میگیم فوتبال از سیاست جداست و، لطفا شما هم خودتون رو قاطی .... نکنید چون این حرف شما ما رو مطمئن تر میکنه که در نود تقلب شده چطور وقتی 3 رو انتخاب می کنی نمیره ولی وقتی 2 رو انتخاب می کنی جنگی میره جواب تائید هم میاد یه چرخی تو اینترنت بزن مدارکش رو می بینی..
Iran, Islamic Republic of
چرا هر وقت نظر داديم نظرات را نشان نمي دهيد
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالب بود
واقعا وقتی برنامه رو میدیدم به یاد دلایل خنده دار معترضان به انتخابات میوفتادم حالا تازه اولشه با گذشت زمان بیشتر و بیشتر این ادعای تقلب جلوه کمدی پیدا میکنه و مطمئنم روزی میرسه که جوانان امروز مدعی تقلب خجالت میکشند به فرزندان آینده خود بگویند که روزی همچین نظری داشته بودند
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
با سلام
عزیزان سایت جهان اگر نگاهی به بازیهای تیم تراکتور بیاندازید مخصوصا بازیهای خارج از خانه این تیم و بازی با تیم های استقلال و پرسپولیس در تهران متوجه خواهید شد که این تیم طرفداران بسیاری در شهرهای مختلف دارد . در بازی با دو تیم مطرح تهرانی نیمی از تماشاگران هوادار تیم تراکتور بودند و این که بگوییم این دوستان همه از تبریز آمده بودند جای سوال دارد.
البته اعتراض آقای کمالوند بیشتر بر روی ارسال نشدن اس ام اس از سوی طرفداران این تیم بود که برنامه 90 نیز این مورد را تایید کرد . این که پرسپولیس یا استقلال دو تیم پر طرفدار ایران هستند در آن شکی نیست . اما آیا تیم دیگری نمی تواند به این جایگاه برسد؟ سوال اینجاست.
Ghana
فوتبال یک بازار تجاری شده که بازیکنان فقط به پول فکر می کنند چرا با سیاست مخلوط می کنید
Iran, Islamic Republic of
برای تقویت تراختور راهکار ارایه دهید. باید نقاط قوت و ضعف ؛ فرصت ها و تهدید ها را به دقت شناسایی کرده و راهکارهای موثر پیدا نمود.
فردوسی پور را رها کنید .ترختور باید به راه خود ادامه دهد.اینها حاشیه است
Iran, Islamic Republic of
کشته ومرده منطق تان هستم! اما نمیدانم چرا اینروزها هرچه درمیان مردم میبینیم مخالف این منطقند؟
Iran, Islamic Republic of
اون طرف که گفته الان هر کس را می بینه بر خلاف این نظر داره حتما منظورش رفیقاش توی محل و اداره و ... است معلومه کبوتر با کبوتر باز با باز اگر اینطوری باشه منم تمام دور و وریام به موسوی و کروبی و استدلالهای احمقانشان برای تقلب می خندند پس فکر نکنید واقعیت فقط اون چیزیه که اطراف شماست یک ذره چشمتون را بازتر کنید فقط یک ذره متوجه می شید اینقدر جمود نداشته باشید
Iran, Islamic Republic of
از شما سوالی دارم و آن این است که آیا فشردگی جمعیت در آذربایجان زیاد است یا در کویر لوت و دشت کویر یا در سیستان و بلوچستان اگر به نمودار جمعیتی ایران توجه کنید می بینید که نصف جمعیت ایران در آذربایجانه و .....
Iran, Islamic Republic of
من به جهان نیوز خیلی احترام قائلم.
لذا به عنوان یک ایرانی آذری زبان خواهش می کنم این مطالب انحرافی در سطح مجله های زرد را در صورت امکان حذف فرمائید
موضوع حمایت از تیم تراکتور به خاطر فوتبال نیست بلکه یک نوع حس زبان مادری برای آذری زبان هاست مسوولین باید حواسشان باشد که گرو های سیاسی مغرض از این موضوع بهره برداری نکنند.
Iran, Islamic Republic of
تبريزيها فكر مي كنند چون تركتور در تبريز بيشتر هوادار دارد در تمام ايران نيز اينجنين است موسوي هم تصور ميمر چون در تهران بيشتر طرفدار دارد بايد در كل ايران نيز اين چنين باشد
Iran, Islamic Republic of
نکته جالب دیگه در مورد انتخابات ونود اینکه:اقای فردوسی پور;گهی زین به پشت و گهی پشت به زین.فکر نمیکردم خدا به این زودی بزاره تو کاسه .
Iran, Islamic Republic of
تاكتورسازي محبوبترين و پرشورترين تيم ايران و آسياست . ورود تراكتوربه ليگ برت فوتبال مرده ايران را زنده كرد.
Iran, Islamic Republic of
همین نظرات و حرفهاو کارهای عجیب را می کنیم که هر روز برای ما ...یک جوک و داستان تازه می سازند.
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار است نتیجه این نظر سنجی مثل نظر خانم رهنورد باشد،پس حتما" حق با طرفداران تیم تراختور است!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
... مگه بازی با فجر رو ندیدی که 120 هزار تماشاگر اومده بود ورزشگاه.ابروی ... رو هم می بری
Iran, Islamic Republic of
چرا قبول نمكين كه تراكتور طرفدار بيشتري داره قبول ندارين دعوت كنين يك روز طرفدارهاي پرسپوليس به آزادي دعوت كنيد يك روز هم طرفدارهاي تراكتورو بعد مقايسه كنيد
تراكتور اوله اگه بذارن
Iran, Islamic Republic of
با سلام .سندرم این شکلیه .نه اون شکلی:سندروم
Iran, Islamic Republic of
خواهش ميكنم تيم تراكتورسازي و طرفداران باشور و غيرتش را زا موسوي و خيانتهايش جدا كنيد و حتي براي شوخي هم آنها را با هم مقايسه نكنيد
Iran, Islamic Republic of
با سلام ،بنده از وطن پرستان 3 آتيشه هستم و كاري هم با سياست ندارم ولي !!!!!!!!! وقتي ميبينم كه احساسات پاك عده اي از هواداران يك تيم شهرستاني به گونه اي زشت و ناپسند مورد هجمه قرار ميگيرد اين سوال به ذهنم مي آيد كه اگر من هم يك آذري زبان بودم در مورد اين همه توهيني كه هر روز و در هر جا به من ميشد چه ميكردم ، آيا وقتي عربها نام جعلي خليج عربي را مي گويند ما چه احساسي پيدا ميكنيم؟ آيا فكر نميكنيد كه نبايد به مردمان اقوام ايراني توهين كرد ، اي كاش قبل از هر صحبتي ببينيم كسي به ما آن را بگويد چه احساسي پيدا ميكنيم و اي كاش ........
Iran, Islamic Republic of
باسلام:آقايي كه اين مطالب رو نوشتيد خودتان هم مي دانيد كه ترك جماعت نه تنها در ايران بلكه در كل دنيا زياد است از تركان آمريكاي شمالي گرفته تا تركان قبرس شماها چي فكر كرديد فوتبال رو با سياست قاطي نكنيد ماها خودمان مي دانيم كه حرف حق رو كي مي زنه همان طور كه مي دانيم ترك در ايران وجهان زياد است اينم خوب مي دونيم كه تراختور طرفداران زيادي دارد كه از تركان انزلي گرفته تا خود تهرا پس اين محملات رو سر هم نپيچيد واينقدر توهين نكنيد چرا كه خصلت شماها توهين كردن وادعاي آرمانگرايي مثل رئيس جمهورتان احمدي نزاد داريد