جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

با اتحاد قم و الازهر سوء‌ظنی پیش نمی‌آید

پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب: 346879
آیت الله مکارم شیرازی گفت: با رجوع به تاریخ در می یابیم که هیچ گروهی به اندازه تکفیری ها وحشی‌گری نکرده است و تکفیر، خطر بزرگی برای پیشرفت اسلام در دنیا است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار دکتر تاج‌الدین الهلالی، از علمای الازهر با اشاره به جنایات تکفیری ها و خطر آنان برای جهان اسلام و بشریت، اظهار کرد: از آغاز اسلام تا الان، خطری به اندازه جریان تکفیری، اسلام را تهدید نکرده است.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که با رجوع به تاریخ در می یابیم که هیچ گروهی به اندازه تکفیری ها وحشی‌گری نکرده است، تصریح کرد: تکفیر، خطر بزرگی برای پیشرفت اسلام در دنیا است.

مرجع تقلید شیعیان تاکید کرد: در شرایطی که اسلام روز به روز در حال پیشرفت و گسترش است، جریان تکفیری که ماهیت آن فساد وقتل بندگان خداست، خطری بزرگ برای اسلام و مسلمین و کل بشریت به شمار می رود.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی "خطر جریان های تکفیری برای اسلام، مسلمین و بشریت و راه های برون رفت از آن" در مهرماه سال آینده در قم، بیان کرد: برگزاری این کنگره را وظیفه خود می‌دانیم و از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را یاری کند.

آیت‌الله مکارم، با ابراز خرسندی از مواضع و دیدگاه های دکتر تاج‌الدین الهلالی نسبت به جریان تکفیری، افزود: خدا را شکر که شما این جریان فکری را به خوبی شناخته‌اید و به آثار و ماهیت واقعی آنان واقفید و اگر بین ما و علمای الازهر اتحاد باشد، هیچ سو ظنی پیش نخواهد آمد.

مرجع تقلید شیعیان همچنین از این عالم مصری خواست فلسفه و ضرورت برگزاری کنگره بین المللی خطر جریان های تکفیری را با علمای الازهر در میان بگذارد تا مقدمات حضور آنان در این کنفرانس فراهم شود.

آیت لله مکارم شیرازی خطاب به دکتر الهلالی تصریح کرد: انشاءالله سعی شما نسبت به این امر مشکور باشد و برای شما آرزوی سلامت و عافیت دارم.

استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همه ما با هم برادریم و حول یک خانه طواف می‌کنیم و آنچه شما را شاد می‌کند، ما را نیز مسرور می سازد و آنچه شما را محزون بدارد، ما را نیز غمگین می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نمی دونم چی بگم