جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۱۶

واکنش وزیر بهداشت به سفر فابیوس

دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب: 435474
وزیر بهداشت در واکنش به سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران و موضوع پرونده خون های آلوده، گفت: من نه دیپلمات هستم و نه مهارتی در سیاست دارم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه همایش تقدیر از مجریان برتر ترویج زایمان طبیعی که در مرکز همایش های رازی برگزار شد، در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران و پرونده خون‌های آلوده، گفت: من نه دیپلمات هستم و نه مهارتی در سیاست دارم، اما یک دستاورد ارزشمند در کشور به وجود آمده که بعد از آن مقام معظم رهبری در دو نوبت درباره آن صحبت کردند و من هم بارها گفته‌ام که افتخار می‌کنم همکار چنین افرادی هستم.

وی افزود: آقای فابیوس شخصیتی بین‌المللی و بر آمده از رای مردم یک کشور است. اتفاق ورود خون‌های آلوده به کشور در بیست و چند سال گذشته رخ داده است. حال اگر ما در بیست و چند سال گذشته ضعیف عمل کردیم و نتوانستیم غرامت بگیریم، بزرگ کردن این موضوع در حال حاضر در راستای مصالح کشور و سخنان رهبری نیست. اگر این طور باشد زمانی که کسی از آلمان به ایران می‌آید می‌گوییم آلمان در جنگ تحمیلی فلان نقش را داشته، بنابراین واکنش ما باید در شان ملت و در راستای منافع ملی باشد و تبعیت خود را در عمل نشان دهیم.

وزیر بهداشت در خصوص آینده حوزه سلامت با توجه به توافق هسته ای، گفت: در توافقی که انجام شده گشایش زیادی برای حوزه سلامت ایجاد می‌شود؛ به این صورت که می‌توانیم مواد اولیه بهتری را برای ساخت دارو وارد کنیم یا در کشاورزی از سموم کم خطرتر و موثرتر استفاده کنیم. اگر سمومی را که در حال حاضر استفاده می‌شود به سموم جدید تبدیل کنیم اثرگذاری آنها بیشتر و عوارض آنها کمتر می‌شود.

هاشمی ادامه داد: وجود این توافق در زمینه آموزشی نیز بسیار موثر است و دسترسی ما به منابع تحقیق افزایش می‌یابد. بنابراین اولین حوزه‌ای که پیشرفت می‌کند حوزه دانش و پژوهشی ماست. ما شاهد رفتار غیرمنصفانه و ناجوانمردانه برخی از این کشورها بودیم که به سلامت ایرانی‌ها آسیب رساند. بنابراین در سایه توافق نهایی در صورتی که مسئولین امر آن را تایید کرده و اتفاق افتد حتما گشایش جدی برای حوزه سلامت و سلامت ایرانیان را شاهد خواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


گفت: من نه دیپلمات هستم و نه مهارتی در سیاست دارم، اما یک دستاورد ارزشمند در کشور به وجود آمده که بعد از آن مقام معظم رهبری در دو نوبت درباره آن صحبت کردند و من هم بارها گفته‌ام که افتخار می‌کنم همکار چنین افرادی هستم...................
برای جشن گرفتن برای توافق هم دیپلمات میشوید هم سیاسی !
در ضمن رهبری هرگزدر مورد توافقات جمله ای دال بر اینکه موافقند نفرموده اند ،شما که نه دیپلمات هستید ونه سیاسی چرا در این مورد صحبت میکنید؟
یه دفعه بگو نیاز به تکیه گاه داشتیم رفع شد
فکر نمی کردم که تفکر ایشون اینقدر محدود و تک بعدی باشه.
ایشون با اینکه ادعا می کنه من از سیاست سر در نمیارم ولی در جملات بعد به سیاست وارد شده و نظر سیاسی درباره آلمان و گذشته فرانسه می دهند.

ضمنا چه کسی گفته که مقام معظم رهبری از این توافق به عنوان دستاورد یاد کرده اند که ایشان چنین برداشتی داشته است؟!! افتخار هم می کنند به افرادی که این توافق تحفه ی برباددهنده را آورده اند!

بی بصیرتی و سطحی نگری، یعنی همین!
جناب وزیر اگر شما از سیاست سر در نمیاورید پس از سیاستمداران خائن فرانسوی و آلمانی دفاع نکنید.
Romania
حرف حساب جواب نداره. شما دلواپسها أب رو بريزيد اونجا كه ميسوزه
Iran, Islamic Republic of
خوب شد دکتر یه حرفی یادتون داد
فهیم
به جوانان بها بدهید. تمامی مشکلات کشور را حل میکنند. دولت از باند بازی و شعار زدگی فاصله بگیرد و بجای نگاه و انتظار از بیگانگان، به جوانان میدان دهد و خود از تنبلي و خودشیفتگی بیرون بیاید. آنگاه خواهد دید کشور گلستان میشود.
ایمان
اقای وزیر اگر پسر یا دختر شما با ان خونها الوده به ایدز می شد باز هم اینگونه اظهار نظر می کردی راست گفته اند قدیمی ها که مرگ خوبه اما برای همسایه .نظرم نسبت به گل سر سبد دولت عوض شد.
از سار کاشان
حرف حساب و عاقلانه ای است
رهبری
«من نه دیپلمات هستم و نه مهارتی در سیاست دارم». همین جمله را از ایشان قبول می‌کنیم تا قسمت‌های دیگر سخنانشان را نپذیریم. ایشان بهتر است همان وزیر جهادی و بدون حاشیه بماند!
امريكا ديپلمات مارو كه سو وچن سال پيش درتسخير سفارت (ازنظر اونا)دست داشته به كشورش راه نداد انوقت راه ندادن اين قاتل خلاف مصالح مليه!
Iran, Islamic Republic of
وزیر پزشکان
مسعود
با ازاد شدن دارایی های ایران جناب وزیر قطعا باز درامد پزشکان رو حتما بصورت جهشی بالا خواهند برد
در اغاز کار دولت جدید شنیده بودم که این اقای هاشمی یکی از مریدان سینه چاک اقای هاشمی رفسنجانی است!!باورم نشد اما کم کم سیاستهای تکنو کراتی و سرمایه داری ایشان بر خدمات به مستضعفین چیره میشود!!!!
Iran, Islamic Republic of
در اون زمان بیست و اندی پیش کدوم دولت بوده که ضعیف عمل کرد و نتونست غرامت بگیره؟ شاید دولت بیست سال پیش دولت احمدی نژاد بوده!!!!؟
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر با غرور خود را در هر کاری وارد نکند. ورود ایشان به موضوع مسمومیت همان قدر اشتباه بود که حالا در این مورد هست. طرح تحول در وزرات در حال فروژاشی است شما فعلا همان را جمع کنید.