جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
احمدی‌نژاد:

ايران با فرانسه اختلاف نظر اصولی ندارد

شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب: 177372
رئيس‌جمهور با بيان اينكه به‌طور اصولي اختلاف‌نظري بين ايران و فرانسه وجود ندارد، گفت كه مهم آن است كه بتوان خارج از نظر و دخالت ديگران در مسير تقويت و تحكيم روابط دو جانبه و بين‌المللي گام برداشت.
پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري: محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور صبح امروز (شنبه) در ديدار "برونو فوشه "، سفير جديد فرانسه در جمهوري اسلامي ايران، با بيان اينكه نظام ناعادلانه حاكم بر جهان به پايان راه خود رسيده و جهان نيازمند نظم عادلانه‌اي مبتني بر احترام و عدالت است، گفت: جمهوري اسلامي ايران مبتني بر اصل احترام و عدالت محدوديتي براي گسترش روابط با فرانسه ندارد.

* دوران استقرار نظم جديد جهاني فرا رسيده است

وي يادآور شد: دوران استقرار نظم جديد جهاني كه در آن همه كشورها بر پايه عدالت و احترام با يكديگر مشاركت و همكاري داشته باشند فرا رسيده است و اميدوارم همه سياستمداران جهاني چنين تحولاتي را به خوبي درك كنند.

رئيس‌جمهور با تاكيد بر مشاركت همه كشورهاي جهان در برپايي ساختارهاي جديد جهاني اظهار داشت: اگر عده‌اي خيال مي‌كنند كه مي‌توانند به تنهايي نظم جديد را برپا كنند در اشتباه هستند.

* همه از روابط بر اساس احترام و عدالت سود خواهند برد

احمدي‌نژاد مهمترين اصل در روابط بين‌الملل را برقراري روابط دوستانه و صميمي بين ملت‌ها عنوان و خاطرنشان كرد: هيچ ملتي نمي‌تواند به تنهايي زندگي كند و رسيدن به پيشرفت و استقرار امنيت نيازمند مشاركت و همكاري همگاني است و اگر روابط بر اساس احترام و عدالت باشد همه از آن سود خواهند برد.

* نگاه ملت ايران در گسترش روابط با تمامي كشورهاي جهان رو به جلو و معطوف به آينده است

وي ادامه داد : اگر چه در ۳۰ سال گذشته اتفاقاتي در روابط ايران و فرانسه رخ داده كه در جاي خود قابل بررسي است اما نگاه ملت ايران در گسترش روابط با تمامي كشورهاي جهان رو به جلو و معطوف به آينده است و با چنين نگاهي مانعي براي افزايش تعاملات ايران و فرانسه وجود ندارد.

* بصورت اصولي اختلاف‌نظري بين ايران و فرانسه وجود ندارد

رئيس‌جمهور تاكيد كرد: به طور اصولي اختلاف‌نظري بين ايران و فرانسه وجود ندارد و مهم آن است كه بتوان خارج از نظر و دخالت ديگران در مسير تقويت و تحكيم روابط دو جانبه و بين‌المللي گام برداشت.

* فرانسه براي نقش جمهوري اسلامي ايران در منطقه و جهان احترام خاصي قائل است

"برونو فوشه " سفير جديد فرانسه نيز در اين ديدار پس از تقديم استوارنامه خود با بيان اينكه ايران همواره تحسين و شگفتي براي فرانسويان بوده است، اظهار داشت: روابط تاريخي ايران و فرانسه روابط خوبي بوده و امروز هم مصمم هستيم به عنوان اعضاء يك خانواده روابط خود را با جمهوري اسلامي ايران ارتقاء داده و معتقديم اگر اختلافي وجود داشته باشد مي‌توان براي رفع آن راه‌حل‌هايي يافت.

* ايران بايد در عرصه بين‌المللي به صورت موثر ايفاي نقش كند

سفير جديد فرانسه تاكيد كرد: فرانسه براي نقش جمهوري اسلامي ايران در منطقه و جهان احترام خاصي قائل است و معتقد است ايران بايد در عرصه بين‌المللي به صورت موثر ايفاي نقش كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *