جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

افشای جاسوسی آمریکا از دراپ باکس

دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 380349
بر اساس گزارش تازه منتشر شده دراپ باکس، این سرویس ذخیره‌سازی آنلاین داده، ۲۴۹ درخواست از سوی دولت آمریکا برای دسترسی به حساب‌های کاربران دریافت کرده است.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از وی تری خبر داد، این درخواست‌ها از سوی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا به منظور دریافت همه جزییات این حساب‌های کاربری تسلیم مدیران سایت دراپ باکس شده است. درخواست‌های یاد شده مربوط به شش ماهه اول سال ۲۰۱۴ است.

همچنین دراپ باکس از سوی پلیس و نهادهای انتظامی آمریکا هم ۲۶۸ درخواست برای افشای اطلاعات خصوصی مشترکان خدمات خود دریافت کرده است. این درخواست‌ها شامل ۱۲۰ درخواست جستجو، ۱۰۹ احضاری، ۳۷ درخواست برای دریافت اطلاعات کاربران غیرآمریکایی و دو حکم دادگاه بوده است.

دراپ باکس بیش از ۳۰۰ میلیون حساب کاربری فعال دارد و مشخص نیست تا پیش از افشاگری‌های ادوارد اسنودن چه تعداد درخواست برای دریافت اطلاعات کاربران تحویل دراپ باکس شده و واکنش این شرکت به درخواست های مطروحه چه بوده است.

این شرکت می‌گوید در صورت رعایت جنبه‌های حقوقی و قضایی این درخواست‌ها را اجابت کرده و البته کاربر مربوطه را هم در جریان قرار می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *