پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۱
در پی تصویب طرح انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران صادر شد:

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران نظرش را درباره انحلال گفت

جمعه ۱۴ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب: 142307
به دنبال تصویب طرح انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران، بسیج دانشجویی این دانشگاه با صدور بیانیه ای ضن ابراز مخالفت شدیدخود با این تصمیم غیر علمی، تمامی دانشجویان، اساتید و پرسنل دانشگاه را به نظم و انجام وظایف اصلی خود دعوت کرد

به گزارش جهان، در این بیانیه تصمیم انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران نوعی اهانت به این جامعه دانشگاهی تلقی شده و آمده است: خبر ناگهانی، تأسف بار و تعجب برانگیز انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قبل از هر نکته ای به نوعی تحقیر بی شرمانه جمع عظیم اعضای محترم هیأت علمی، پرسنل شریف و همه ی دانشجویان دانشگاه می باشد. اما قدر مسلم نمی توانیم در قبال تصمیم گیری های محفلی، اعلام خبر ناگهانی در عصر یک روز تعطیل و از همه مفتضح تر؛ نحوه ی اجرای غلط این تصمیم به شکلی هجومی و غاصبانه بی تفاوت باشیم.

بسیج دانشجویی این دانشگاه حضور بدون اطلاع یک تیم حراستی در فضای دانشگاه را نهایت بی احترامی به مجموعه دانشگاه توصیف و بیان کرده ست: حضور ناگهانی و غافلگیرانه تیم مدیریتی و حراستی آقای دکتر لاریجانی در محل پردیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بدون حتی کوچکترین هماهنگی ای، نهایت بی احترامی و توهین به مجموعه ی عظیم این دانشگاه می باشد. اینگونه تصمیم گیری در مورد یک دانشگاه بزرگ، پشت درب های بسته و بین دو یا سه نفر، بدون اطلاع سرپرست دانشگاه ایران و حتی بعضی از معاونین وزارتخانه به هیچ عنوان در یک مجموعه بزرگ دانشگاهی و مملکت اسلامی ایران قابل پذیرش نمی باشد. این در حالی است که نمایندگان محترم مجلس و بویژه اعضای محترم کمیسیون بهداشت و درمان هم از نحوه اتخاذ چنین تصمیمی، بررسی کارشناسی این موضوع و حتی قانونی بودن آن اظهار بی اطلاعی می نمایند.

در بخش دیگری از این بیانیه انحلال دانشگاه به بهانه کارآمدتر کردن نظام سلامت جامعه را به معنی ایجاد اخلال دانشگاه علوم پزشکی ایران در سلامت کشور خوانده و تصریح کرده است: بی تفاوتی، اظهار نظر غیر واقعی و تحقیر آمیز مسوؤلان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به مدارک، رتبه و منزلت دانشگاه علوم پزشکی ایران و برتر دانستن برند علوم پزشکی ایران، همچنین عدم پاسخگويی به سؤالات، شبهات و ابهامات جامعه دانشگاهی علوم پزشکی ایران و پافشاری بر تسخیر پردیس اصلی این دانشگاه منجر به جریحه دار شدن احساسات دانشجویان، اساتید و کارمندان گردیده است. پایین آوردن واژه ی ایران در برابر دیدگان معترضان باعث برانگیخته شدن احساسات این عزیزان شده و علی رغم مشاهده این احساسات، اقدام به تعویض شبانه تابلوی دانشگاه ایران و جایگزینی تابلوی دانشگاه تهران نموده اند. این دهن کجی به معترضان و اظهار غلبه ی سایه ی یک دانشگاه به دانشگاهی دیگر نوعی تحمیل لاریجانیسم بر جو ملتهب می باشد و به نوعی احساس طفیلی بودن جمعیت دانشگاه علوم پزشکی ایران را نزد دانشگاه علوم پزشکی تهران دامن می زند. این گونه اجرایی ساختن تصمیم یک جانبه ی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص انحلال یک شبه و ناگهانی دانشگاهی که هویت دانشگاهی خود را به جهات تأسیس آن در دهه 60 مدیون و مرهون انقلاب اسلامی می داند پذیرفته نمی باشد.
 
همچنین اعلام کارآمدتر شدن نظام سلامت در پی این انحلال؛ توهینی واضح به معنی متهم بودن مجموعه ی دانشگاه علوم پزشکی ایران در ایجاد اخلال در نظام سلامت می باشد.

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین با یادآوری شرایط حساس دانشگاه در آستانه تحولات بزرگ اقتصادی و شرایط سیاسی روز خاطرنشان ساخته است: علی رغم آگاهی کامل مسؤولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص حساس بودن فضای کنونی دانشگاه که متأثر از اجرای برنامه های کلان دولتی هچون طرح هدفمندسازی یارانه ها و در پیش روی بودن 13 آبان می باشد؛ اتخاذ چنین تصمیمی و نحوه ی اجرای آن در قالبی تحریک آمیز و نادیده گرفتن لزوم انسجام هرچه بیشتر همگان در مباره با استکبار و جلوگیری از بروز هرگونه حادثه ی ناگوار نشان از کم مسؤولیتی و بی تدبیری عاملان دارد.

لیکن با توجه به در پیش روی بودن یوم الله 13 آبان و ضرورت پرهیز از هرگونه تنش در فضای دانشگاه که ممکن است منجر به سودجویی عناصر فرصت طلب گردد و در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص فتح قله های علم و دانش، ضمن دعوت از تمامی اساتید، دانشجویان و پرسنل شریف دانشگاه و مراکز بهداشتی و درمانی به حفظ نظم و آرامش، پرداختن به وظیفه ی اصلی خود را که همان علم آموزی و ارائه خدمات درمانی می باشد در خواست می کنیم.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این نحو برخورد در انحلال یک دانشگاه آدم را یاد کشورگشایی های اسکندر مقدونی می اندازد. کاش بجای رتبه علمی، اخلاق علمی ما افزایش پیدا کند.