يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۱۳
۱۱
جبهه حماسه‌سازان انقلاب با اعلام حمایت از نامزدی زاکانی:

زاکانی امتیازات احمدی‌نژاد را دارد و ضعف‌های او را ندارد

شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 282401
الیاس نادران در نشست خبری امروز جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی رسماً حمایت این جبهه از کاندیداتوری علیرضا زاکانی در انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد.
زاکانی امتیازات احمدی‌نژاد را دارد و ضعف‌های او را ندارد
به گزارش جهان، الیاس نادران سخنگوی حوزه اقتصادی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی در نشست خبری این جبهه که صبح امروز (شنبه) در سالن سیدالشهدا(ع) برگزار شد، رسماً حمایت این جبهه از کاندیداتوری علیرضا زاکانی نماینده تهران در انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد.

وی گفت: باید کسی که مسئولیت اجرایی را برعهده می‌گیرد، توان و ظرفیت اداره امور کشور را داشته باشد که جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی به این جمع‌بندی رسید که آقای زاکانی دارای این ظرفیت و همه‌جانبه گری است.

نادران ادامه داد: وقتی به آقای رجایی برای قبول نخست وزیری مراجعه شد، او گفت که اگر کسی بهتر از من باشد، بهتر است او کاندیدا شود، اما از زیر بار مسئولیت خدمتگذاری شانه خالی نکرد و مردانه ایستاد و به وظیفه‌اش درست عمل کرد.

نادران ادامه داد: در همان مسیر هم ثابت قدم بود و از مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد و نشان داد مدیر عالی‌رتبه مدیری است که علاوه بر فروتنی، وقتی تکلیف شد که مسئولیت بپذیرد، از زیر بار مسئولیت، شانه خالی نمی‌کند.

الیاس نادران در ادامه سخنانش تصریح کرد: در سیر نامگذاری‌های سال‌های اخیر که در حوزه اقتصادی شکل گرفت، رهبر معظم انقلاب امسال را سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی نامگذاری کردند،  در کنار موضوع فوق‌العاده مهم حماسه سیاسی، باید بگویم که بنده این دو مفهوم را منفک از یکدیگر نمی‌بینم، هر دو پدیده‌ای هستند که در جامعه ما باید تحقق یابند و همزاد هم هستند.

وی افزود: این دو نام در کنار هم امکان تعالی برای ملت ایران را فراهم می‌کنند، هم جنبه‌های سیاسی و هم حماسه‌ آفرینی‌های اقتصادی، مهم هستند، هر دو هم در حوزه داخلی و هم در حوزه خارجی مهم هستند و باید به آنها توجه کرد.

سخنگوی حوزه اقتصادی جبهه حماسه‌سازان اقتصادی خاطرنشان کرد: از دولت‌های گذشته، آسیب‌هایی شناسی‌هایی انجام شده و به این نتیجه رسیدیم که کسی که می‌خواهد مسئولیت سکان‌داری حوزه اجرایی کشور را برعهده گیرد، حتماً باید مختصاتی داشته باشد، علاوه بر داشتن نقاط قوت دولت‌های قبلی، باید تلاش شود نقاط ضعف آنها را نداشته باشد؛ در این آسیب‌شناسی، صلاحیت اطرافیان رئیس‌جمهور هم بسیار اهمیت دارد و ما شاهد بودیم که در دولت‌های غربی، رئیس‌جمهور از اطرافیانش به واسطه تعلق خاطری که به آنها داشت، چه آسیب‌هایی دید، نادران اضافه کرد رئیس‌جمهور باید قانون‌مدار، شجاع و قاطع باشد. یعنی در تمکین نسبت به نهادهای قانونگذاری نخواهد فقط نظرات و تفسیر فردی خودش را اعمال کند، تشخیص‌های فردی از قانون به مدیریت و اداره امور کشور آسیب می‌زند.

نماینده تهران در مجلس با تأکید بر اینکه همه باید نسبت به قانون تمکین داشته باشند، باید رؤسای جمهور، سابقه کارکرد داشته باشد، در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی، افراد مختلف شعار می‌دهند، بحث‌هایی را مطرح می‌کنند و فضاسازی‌هایی را انجام می‌دهند اما اقدام عملی صورت نمی‌گیرد.

نخبگان، آزادگان، جانبازان و منسوبین به شهدا جبهه حماسه‌سازان را تشکیل می‌دهند

مجتبی شاکری سخنگوی سیاست داخلی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی، صبح امروز در
الهیان در ادامه با اشاره به حمایت رسمی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی از کاندیداتوری زاکانی در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: باتوجه به عملکرد آقای زاکانی در مجلس گذشته و مجلس فعلی و نوع نگاه ایشان به مسائل مختلف که نزدیکی زیادی به مقام معظم رهبری دارد، ما از ایشان حمایت کردیم. چراکه نوع دیدگاه آقای زاکانی، بر اساس عدالت‌خواهی، شجاعت و اعتقاد به کار کارشناسی برای حل مشکلات کشور است.
اولین نشست خبری این جبهه که با حضور الیاس نادران، زهره الهیان و روستاآزاد در تالار سیدالشهدا برگزار شد، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که نعمت انقلاب اسلامی و زندگی در سرزمین مقدسی همچون ایران را که از ظرفیت‌های بزرگ اسلامی است به ما عطا کرد.

سخنگوی سیاست داخلی جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی تصریح کرد: امیدواریم در این فرصت بتوانیم تصویری از آنچه که جبهه حماسه سازان مد نظرش است برای شکل‌گیری حماسه سیاسی عرضه کنیم و این دلیلی بود که دوستانی در این جبهه گرد هم بیایند و اقشار مختلف که اهل دغدغه انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی هستند، ساز و کار شکل‌گیری آن را رقم بزنند.

وی گفت: نخبگان دانشجویی، علمی، هنری، سیاسی، آزادگان، جانبازان و منسوبین به شهدا تشکیل دهنده جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی هستند.

شاکری در ادامه با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی تهدید و تحریم را برای متوقف کردن انقلاب اسلامی به کار گرفته‌اند به مقاومت ملت ایران در مقابل تهدیدات دشمنان اشاره کرد و گفت: مقاومت جدی ملت ایران جامع‌شناسی سیاسی و رفتارهای استراژیک دشمن را منفعل کرد.

وی با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری و این جمله مقام معظم رهبری که رئیس جمهور بعدی باید امتیازات رئیس‌جمهور فعلی را داشته باشد، افزود: آنچه برای ما حائز اهمیت است مقوله ولایت مداری است. ما معتقدیم رئیس جمهور نظام اسلامی باید مطیع ولایت وفقیه باشد چرا که نمی‌توان پذیرفت فردی در جایگاه ریاست جمهوری، ولایت مدار نباشد.

سخنگوی جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی در حوزه مسائل داخلی در ادامه با اشاره به برخی اظهارات درباره نحوه ولایت مداری گفت: برخی با ادبیات وهن‌آمیز، بحث «آقا اجازه » را مطرح کردند. در حالیکه نمی‌دانستند مشروعیت نظامی اسلامی به ولایت فقیه است و افرادی که تبعیت نکنند فاقد مشروعیت هستند.

شاکری تمکین به ولایت فقیه را مبتنی بر آیات قرآن و اندیشه‌‌های عمیق دینی توصیف کرد و در واکنش به تهدیدات اقتصادی و نظامی دشمن گفت: آنچه می‌تواند دشمن را به شکست برساند روحیه بسیجی و مجاهدت است. ما برای مقابله با دشمن نیاز به روحیه بسیجی داریم.

وی گفت: نباید به کسانیکه در برخورد با ولایت نمره قبول نگرفته‌‌اند و یا نمره قبولی آنها پایین بوده اعتماد کنیم. چرا که بحث ولایت فقیه برای ملت ایران مهم است.

وی اظهار داشت: با در نظر گرفتن ملاک‌ها و معیارها، به این نقطه و نتیجه مشخص رسیدیم که از کاندیداتوری آقای زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کنیم، هیچ مطالبه، مطالبه غیر از آنچه که انقلاب دارد، نداشتیم و در جلسات فشرده و متعددمان، آقای زاکانی را مورد ارزیابی قرار دادیم و از مجموع کاندیداهایی که وارد عرصه انتخابات شدند، آقای زاکانی را جانشین شایسته‌ای برای احمدی‌نژاد دانستیم.

شاکری ادامه داد: زاکانی امتیازات و نقاط قوت احمدی‌نژاد را به طور کامل دارد و ضعف‌های او را ندارد، ما انتخاب شایسته‌مان را با امتیاز بالا در مقایسه با دیگر رقبا، آقای زاکانی اعلام می‌کنیم.

سخنگوی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در این ارزیابی البته آقای سعید جلیلی را هم مورد ارزیابی قرار دادیم و به نظرمان آقای جلیلی هم دارای امتیازات بالایی است و اگر وارد عرصه انتخابات شود، ائتلاف صورت می‌گیرد و به نظرم آقایان جلیلی و زاکانی می‌توانند در عرصه انتخابات، چهره‌های مقبولی باشند.

وی ادامه داد: هرچه به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم، نظرسنجی‌ها واقعی‌تر می‌شود، نظرسنجی‌ها الان علمی هستند ولی واقعی نیستند، کاندیدای اول جبهه پایداری هم آقای جلیلی بود و شاید به تعویق انداختن اعلام رسمی کاندیدای مورد حمایت جبهه پایداری، برای این باشد که آقای جلیلی نظر قطعی خودش را اعلام کند،‌امیدواریم فرد شایسته‌ای در جایگاه ریاست جمهوری قرار گیرد.

شاکری تاکید کرد: انتخاب شایسته ما شخص آقای زاکانی است، درست است که زاکانی هنوز چهره شناخته‌ شده‌ای نیست ولی نظر بچه‌های رزمنده این است که «به ذره گر نظر لطف بو تراب کند/ آسمان
روستا آزاد به مسائل مختلف اقتصادی و سیاسی اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور باید رجل سیاسی و سیاست‌مدار باشد تا سکان کشور را در دست بگیرد. همچنین از نظر فرهنگی و دینمداری نیز شاخص باشد که این مسائل در شخصیت آقای زاکانی کاملا مشهود است.
رود و کار آفتاب کند».

زاکانی شاخص‌های یک رئیس‌جمهور را دارد

رضا روستا آزاد سخنگوی حوزه علمی و فناوری جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی در این نشست اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با همان صلابت، اصالت و جدیتی که توسط امام خمینی (ره) در این کشور بنا گذاشته شد در حال حرکت است و به سمت انتخابات خرداد 92 پیش می‌رویم.

وی ادامه داد: ریاست جمهوری تاثیر‌گذار‌ترین مقام بعد از رهبری در کشور است و در واقع باید گفت این مقام پرمسئولیت احتیاج به حضور بسیجی‌وار دارد.

روستا آزاد به مسائل مختلف اقتصادی و سیاسی اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور باید رجل سیاسی و سیاست‌مدار باشد تا سکان کشور را در دست بگیرد. همچنین از نظر فرهنگی و دینمداری نیز شاخص باشد که این مسائل در شخصیت آقای زاکانی کاملا مشهود است.

وی همچنین به شاخص علم اشاره کرد و گفت: در بحث علمی نیز دکتر زاکانی دارای تخصص پزشکی هسته‌ای است و این نشان می‌دهد که در زمینه علم و دانش نیز ایشان سرآمد است.

سکاندار دولت باید توان دفاع از ملت ایران را داشته باشد

زهره الهیان سخنگوی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی در حوزه سیاست خارجی در اولین نشست خبری این جبهه که در تالار سیدالشهدا برگزار شد،با اشاره به نام‌گذاری سال 92 به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری گفت: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی پیوندی مستحکم بر مقوله سیاست خارجی دارد.

وی ادامه داد: اکنون بحث تحریم‌ها، مسائل هسته‌ای و حقوق بشر از جمله مباحثی است که ما باید به آن نگاه ویژه‌ای داشته باشیم لذا فردی که می‌خواهد سکان ریاست جمهوری را بر عهده بگیرد باید توان تاثیرگذاری در سیاست خارجه و دفاع از ملت ایران را داشته باشد.

وی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات باعث افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی می‌شود به مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات سال 88 اشاره کرد و گفت: در انتخابات 88 مردم با حضور گسترده و حداکثری خود توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کردند؛ اینکه اوباما قبل از انتخابات 88 به مقام معظم رهبری نامه می‌نویسد بر اساس پیش بینی های مبتنی بر نظرسنجی های قبل از انتخابات است که نشان می داد حضور گسترده مردم در انتخابات قطعی است و همین حضور گسترده باعث شد که قدرتهای بزرگ خود را به جمهوری اسلامی نزدیک کنند.

الهیان با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید در دیپلماسی نقش‌آفرین باشد، افزود: ‌قاعدتاً فردی که ما در این حوزه انتخاب کرده‌ایم تفکرات اصیل انقلابی دارد و در حوزه عدالت‌طلبی، دفاع از مستضعفین و روحیه انقلابی می‌تواند مفید باشد.

سخنگوی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی در حوزه سیاست خارجه در ادامه گفت: ‌سیاست خارجه بر 3 اصل عزت، حکمت و مصلحت استوار است و رئیس جمهور آینده باید بر اساس این 3 اصل از حقوق هسته‌ای ملت ایران دفاع کند تا ما شاهد عقب‌گرد نباشیم.

الهیان با بیان اینکه ملت ایران حق هسته‌ای و حق غنی‌شدن را از حقوق مسلم خود می‌دانند، افزود: رئیس جمهور آینده باید نگاه دقیقی به سیاست خارجه داشته باشد و بتواند با درک درست از حقوق مردم دفاع کند.

وی با اشاره به تحولات منطقه و وقوع بیداری اسلامی، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه مقام معظم رهبری وقوع بیداری اسلامی را از سال 83 پیش‌بینی کرده بودند متاسفانه برخی از مسئولین تا ماه‌ها بعد از تحولات بیداری اسلام،‌ تحلیل درستی از شرایط نداشتند. لذا رئیس جمهور آینده باید با نگاه درست و تحلیلی جامع از بیداری اسلامی بتواند شرایط سیاست خارجی را کنترل تا انشاءالله موج این بیداری به کشورهای دیگر غیر مسلمان هم برسد.

الهیان بحث حقوق بشر را از مهمترین مباحث سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجه توصیف
سخنگوی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در این ارزیابی البته آقای سعید جلیلی را هم مورد ارزیابی قرار دادیم و به نظرمان آقای جلیلی هم دارای امتیازات بالایی است و اگر وارد عرصه انتخابات شود، ائتلاف صورت می‌گیرد و به نظرم آقایان جلیلی و زاکانی می‌توانند در عرصه انتخابات، چهره‌های مقبولی باشند.
کرد و افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که دفاع از حقوق مستضعفان و ملل جهان از وظایف نظام جمهوری اسلامی ایران است، لذا ما باید در بخش حقوق بشر پرچم‌داری از حقوق مستضعفان جهان را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمایت از تروریسم پرچمدار هستند و رسماً از تروریست حمایت می‌کند، افزود: ما باید در مقابله با تروریسم موفق‌تر از گذشته عمل کنیم چراکه مقام معظم رهبری به دفاع از حقوق ملت‌ها تاکید دارند. لذا ما در بحث حقوق بشر باتوجه به 3 اصل عزت، حکمت و مصلحت باید در مقابل نظام سلطه ایستادگی کنیم.

الهیان در ادامه با اشاره به حمایت رسمی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی از کاندیداتوری زاکانی در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: باتوجه به عملکرد آقای زاکانی در مجلس گذشته و مجلس فعلی و نوع نگاه ایشان به مسائل مختلف که نزدیکی زیادی به مقام معظم رهبری دارد، ما از ایشان حمایت کردیم. چراکه نوع دیدگاه آقای زاکانی، بر اساس عدالت‌خواهی، شجاعت و اعتقاد به کار کارشناسی برای حل مشکلات کشور است.

وی در ادامه مشارکت مردم در انتخابات آتی ریاست جمهوری را امری ضروری دانست و گفت: حضور مردم در صحنه انتخابات توطئه‌های دشمن را خنثی خواهد کرد.

حرکت گفتماني بايد به‌دور از شعارزدگي باشد/زاکاني اولين کسي است که جامعه را از انحراف آگاه کرد

رئيس حوزه جوانان جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامي گفت: زاکانی اولین کسی است که توانست با درک به موقع از انحرافات، جامعه را آگاهی بخشد و این در حالی بود که با تمرکز بر روی مباحث و موضع آگاهانه و رویکرد عمل‌گرایانه توانست از انحرافات پرده بردارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "عليرضا نادعلی"؛ رئيس حوزه جوانان جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامي در نشست خبری این جبهه اظهار داشت: مباحث جوان‌گرایی، روحیه آرمان‌گرایی و عدالت‌خواهی از موارد مورد توجه جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامي در انتخابات رياست جمهوري است.

وی با اشاره به برگزیدن زاکانی به عنوان کاندیدای مورد حمایت جبهه حماسه‌سازان اظهار داشت: زاکانی بوی رزمندگی و جهاد را از دل دفاع مقدس به دانشگاه آورد و با روحیه جهادی و جوانی و توام با تحول‌گرایی به فعالیت‌پرداخت.

نادعلی اظهار داشت: روحیه آرمان‌گرایی و عدالت‌طلبی از معیارهایی است که در گزینش‌ها اهمیت دارد و حرکات گفتمانی را باید یک عنصر مهم دانست.

رئيس حوزه جوانان جبهه حماسه‌سازان ادامه داد: حرکات گفتمانی بايد به دور از شعار زدگی و با تحقق عملی پیش برود.

وی بیان کرد: موضعی که زاکانی در ارتباط با انحراف دارد برای ما بسیار مهم است، چه از نوع انحراف دوم خرداد و چه در زمان دولت هاشمی و چه انحرافی که در درون دولت اصولگرایی رخ داد، ما مطالبه‌گر برخورد و مبارزه با آن هستیم.

نادعلی گفت: زاکانی به طور عملی نشان داد که در حوزه مبارزه با انحرافات کاملا فعال و تاثیرگذار است و در زمانی که با اسم اصلاحات دوم خرداد در طی کردن آرمان‌های انقلاب مشغول بود، وی در مقابله با این توطئه‌ها اقداماتی را انجام داد.

رئيس حوزه جوانان جبهه حماسه‌سازان ادامه داد: ‌در دیداری که با آیت‌الله مصباح داشتیم ایشان فرمودند آقای زاکانی فرمایشات و مطالبات رهبری را گوش دادند و به فهم درستی از این فرمایشات رسیده‌اند و زاکانی اولین کسی است که توانست با درک به موقع از انحرافات جامعه را آگاهی بخشد و این در حالی بود که با تمرکز بر روی مباحث و موضع آگاهانه و رویکرد عمل‌گرایانه توانست از انحرافات پرده بردارد.

نادعلی در تشریح ویژگی‌های زاکانی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری بیان کرد: زاکانی در تمام سوابق خود در سازمان بسیج دانشجویی، مجلس شورای اسلامی و تشکیل جمعیت رهپویان اسلامی توانست بدون رویکرد انتخاباتی فعالیت‌های گسترده‌ای را با سر رشته قرار دادن منابع فرهنگی و فکری انجام دهد و امیدواریم با انتخاب وي در انقلابی‌تر کردن فضا در پیشرفت مقاصد و ارزش‌های اسلامی گام برداریم.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


همتون در اشتباهید
hamed
اقای زاکانی گزینه بسیار مناسبی برای ریاست جمهوری هستند.من خودم به ایشون رای میدم
Iran, Islamic Republic of
با سلام:

جلیلی ،لنکرانی ، زاکانی به ترتیب !اینها بنظرم گزینه هایی که تقریبا همترازند و برای هرسه ارزوی موفقیت و توفیقات الهی دارم
ننویسید ، طرف باورش می شه ها !!!!
بله ....امتيازات!!!!!!! واقعا روزي هم مي رسه شما...
United States
زاکانی همینطور ادامه بده رئیس جمهوره
...
هیچ کس احمدی نژاد نمیشه شما چه جسارتی دارید که مدیر سایتتونا با رئیس جمهور مقایسه می کنید
آقای زاکانی به نظر شما آقای حداد عادل اصلح نیست؟ این کار رو نکن
United States
کلا از افکار این گروه خوشم میاد
United States
زنده باد جبهه حماسه سازان زنده باد جبهه حماسه سازان زنده باد جبهه حماسه سازان
United States
چپ راست کارگزار علیه خدمتگذار.....