پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۱

زمان قطعی حذف کنکور از زبان وزیر

سه شنبه ۹ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 146501
وزیر آموزش و پرورش گفت:کنکور سراسری قطعا تا سال 93 حذف خواهد شد.
ايلنا:
وزير آموزش‌و‌پرورش در حاشيه گردهمايي سراسري معاونين آموزشي و متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اينكه كنكور سراسري قطعاً تا سال 93 حذف مي‌شود گفت: قانون حذف كنكور مستلزم تلاش تمامي مراجع آموزشي كشور است و در اين ميان وزارت آموزش و پرورش بيشترين آمادگي را براي حذف كنكور و اجراي قانون دارد چرا كه معتقديم كنكور سراسري و شكل نادرست اجراي آن در طول سالهاي‌ اخير صدمات زيادي را به تعليم و تربيت كشور وارد كرده است.

حميدرضا حاجي‌بابايي با اشاره به اينكه در كنكور سراسري امسال ميزان تاثير نمرات دانش‌آموزان در كنكور 25 درصد است گفت: در حال حاضر با همكاري سازمان سنجش هر ساله در ميزان و نسبت تاثير نمرات در كنكور سراسري افزايش داريم كه اين امر باعث حذف تدريجي كنكور سراسري مي‌شود.

وي افزود: حذف مقطع پيش‌دانشگاهي و اضافه شدن سال چهارم دبيرستان كه در طرح اصلاح ساختار آموزشي پيش‌بيني شده است مقدمه مناسب و صحيحي براي حذف تدريجي كنكور است و همه اينها طي سالهاي آينده اجرا مي‌شود تا دانش‌آموزان و خانواده‌هاي آنها دغدغه‌اي به نام كنكور نداشته باشند.

وي در ادامه با اشاره به واگذاري آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي به وزارت علوم اظهار داشت: مجلس طي قانوني آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي را از آموزش و پرورش به وزارت علوم موافقت كرد كه اين امر باعث كوچك‌سازي بدنه آموزش و پرورش و واگذاري آموزش‌هاي عالي به مرجع اصلي خود در كشور شد.

وي ادامه داد: آموزش و پرورش وزارتخانه‌اي براي تربيت دانش‌آموزان است نه دانش‌جويان بر همين اساس ما معتقديم كه بايد تمامي ظرفيت‌ها و زير ساخت‌هاي خود را صرف تربيت دانش‌آموزان كنيم كه البته اين امر باعث رشد و شكوفايي هرچه بيشتر نظام تعليم و تربيت كشور مي‌شود.

وي در پايان تاكيد كرد: اميدواريم با واگذاري اين آموزشكده‌ها به وزارت علوم ديگر شاهد بروز مشكلاتي براي اين دانشجويان نباشيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بذار یه چیزی به همه شماها بگم این شیوه مدیریتی اموزش کشور دقیقا داره بر میگرده به همون وضعیت دوران قبل از انقلاب که راهنمایی نداشت پیش دانشگاهی نداشت. اخه من موندم بر چه اساسی مسئولین اموزش پرورش ما بدون هیچ فکری اومدن سلیقه به خرج دادن دوره راهنمایی کار گذاشتن پیش دانشگاهی گذاشتن باز همون پیش دانشگاهی رو به صورت کنکوری برگزار میکردن . چرا ما اینقدر دوباره کاری میکنیم ؟؟؟؟؟؟