پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۹

وزیر علوم مرد شجاعی است که می خواست تفکیک جنسیتی را اجرا کند اما از بالا نگذاشتند

دوشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۰ ساعت ۰۷:۲۲
کد مطلب: 175301
 آيت الله مكارم شيرازي از مخالفت هاي صورت گرفته درباره اجراي طرح تفكيك جنسيتي در دانشگاهها كه مراجع تقليد خواستار اجراي آن هستند انتقاد كرد.

به گزارش جهان به نقل از کیهان اين مرجع تقليد در سخنراني خود در صحن جامع رضوي در مشهد مقدس در جمع دهها هزار نفر از زوار بارگاه ملكوتي حضرت ثامن الحجج(ع) اظهار داشت: متاسفانه كارهاي بدي از سوي بعضي از مسئولان صورت مي گيرد كه وجدان اخلاقي را به شدت جريحه دار و تضعيف مي كند.

آيت الله ناصر مكارم شيرازي ادامه داد: از جمله اينكه وزير علوم كه مرد باايمان و شجاعي است تصميم مي گيرد بعضي از اساتيد دانشگاه را كه با صراحت در كلاس هاي درس سخناني بر ضد اسلام و نظام مي گويند و تاثير نامطلوبي در دانشجويان مي گذارند بازنشسته كند و البته اين افراد نسبت به اساتيد محترم دانشگاه كاملا در اقليت هستند.

مكارم شيرازي اضافه كرد: همچنين تصميم مي گيرد طرح جداسازي دانشجويان را از نظر جنسيت در بخش خاصي اجرا كنند و اين طرح چنانچه آثار مثبتي روي پيشرفت علمي و اخلاقي دانشجويان داشت توسعه پيدا كند.
وي اضافه كرد: ناگهان از طرف بالا نامه اي فرستاده مي شود و او را فورا از اين كارها باز مي دارند و آن را به عنوان كار «سطحي» و «غيرعالمانه» تحقير مي كنند در حالي كه كاري است كاملا مفيد و عميق و عالمانه؛ بي آنكه قول بدهند ما اين برنامه را به صورت عالمانه تري اجرا مي كنيم و اين در حالي است كه اكثريت قاطع مراجع از اين برنامه استقبال كرده اند.

استاد حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: اين امور و همانند آن نشان مي دهد كه آنها اصولا اعتقادي به مسائل فرهنگ اسلامي ندارند و نبايد منتظر آنان نشست.

وي تاكيد كرد: اينجانب شديدا اينگونه كارها را از سوي هر مقامي باشد محكوم مي كنم و وظيفه خود مي دانم كه به جامعه انقلابي و اسلامي هشدار دهم كه براي مبارزه با ناهنجاري هاي اجتماعي و مفاسد اخلاقي و فرهنگي خودشان بايد به پا خيزند و برنامه ريزي كنند و از نهادهاي انقلابي كمك بگيرند و مجلس شوراي اسلامي نيز بايد اين مسير را نسبت به مسائل فرهنگي كه به جاي حادي رسيده است روشن سازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بهتراست ارگانهاي فرهنگي مستقل ازدولت با همراهي حوزه ها و دانشگاه ها در این زمینه فعاليت كنند . قوانين بايداصلاح گردند.
Iran, Islamic Republic of
دير نباشد كه سرنوشت وزير علوم به مانند ساير وزراي معزول شود .
درود خدا بر مرزبانان فرهنگ و ملیت مردمان ، مراجع عظام
Iran, Islamic Republic of
کار احمدی نژاد بسیار درست و متطقی بود بهتر است از همه مردم کوچه و خیابان واقعا نظر بخواهید و ببینید نظر عامه مردم غیر از آن چیزی است که این آقایان تصمیم میگیرند
Iran, Islamic Republic of
کار اقای احمدی نژاد بسیار منطقی بود
Iran, Islamic Republic of
قبل ازنامه احمدي نژاد وزير علوم در تلويزيون گفت اصلا واژه تفكيك جنسيتي رابه كارنبرده واين واژه رارسانه ها بكار برده اندو توضيحات كافي داد.امام هم كه بزرگترين مرجع بودند با اين موضوع مخالف بودند. اگر را ه حل رفع فساد ومشكلات اخلاقي تفكيك جنسيتي باشه مگه فساد فقط در كلاسهاي درس رخ مي ده؟ بنابراين بايد اين طرح را در همه جامعه اجرا كرد مثل خيابانها -مراكز خريد وبازارها-پاركها و....من فكر مي كنم براي انجام اين كارها شجاعت كافي نيست بلكه تدبير وبصيرت هم لازم است روحانيت محترم هم بايد كمي بيشتر با بدنه جامعه درارتباط باشند وشناخت كافي را براي شيوه اجراي احكام كسب كنند تااثر گذاري آنها بر قشر جوان بيشتر باشد بخش زيادي از آسيبها نتيجه همين جدايي هاست.
United States
درباره اظهارات برخی دوستان درباره فرمایش امام (ره) باید عرض کنم که به نظر میاد حضرت با نوع جدا کردن دختر پسر در اول انقلاب مخالف بودن (دیوار یا پرده کشیدن سر کلاسها!!!) نمه اینکه با اصل رطرح مخالف باشن
در ضمن این طرح اگر کارشناسانه و اصولی اجرا بشه به نفع همه هست بعدشم چرا برخی همه جا رو با هم قاطی می کنن مرکز خرید ایجاب می کنه زن و مرد با هم حضور داشته باشن و یا خیابان اما سر کلاس درس چه اجباری هست؟!
چرا برخی با لودگی و مسخره کردن اصل طرح خودشونو پل رسیدن برخی به هوسها می کنن
کاش کمی هم از خدا و عاقبت اظهاراتمون می ترسیدیم
قابل توجه دوستي كه پاسخ منو داده:من نه طرح را مسخره كردم نه لودگي كردم اگر با اجراي اين طرح مي خواهيم فساد اخلاقي اجتماعي را كاهش بديم تنها راهش اينه كه ارتباط دو جنس را كاهش بديم ؟ آ يا دراين جهان ارتباطات كلاس درس تنها راه ارتباطه؟ تاچه حد از اجراي اين طرح به هدفمون مي رسيم؟ مشكلات اجتماعي وفرهنگي علتهاي زيادي دارن كه بايد همه رادر نظر گرفت وبراي حل آنها همزمان اقدام كرد تاشايد نتيجه گرفت والا اگر تنها روي يك نقطه انگشت بگذاريم شايد نتيجه عكس بده . درضمن اختلاط اختلاطه چه در محيط اداره چه در فروشگاهي كه دخترهاي بدحجاب و پسرها در كنار هم كار ميكنن .فساد اجتماعي همه جا به چشم مي خوره مگه چند درصدجمعيت ما دانشجو هستن ؟ چند درصدشون مشكل دارن؟ چه راه حلهايي براي رفع مشكلشون وجودداره؟فقط تفكيك جنسيتي؟؟؟؟لطفا بيايد براي حل اين مشكل راه حلهاي ديگه اي هم ارايه بدين
Iran, Islamic Republic of
با این نظر آخری موافقم. مگر داشتن نیت خیر کافی است؟ پس تدبیر چه؟ چقدر کار کارشناسی در مورد امر تفکیک صورت گرفته و چقدر نظرات مختلف شنیده شده؟

در ثانی، این بحث یک مقوله صرفاً دینی نیست و به موقعیت و شرایط محیطی بستگی دارد. دستورات دین مشخص و تحریف ناپذیر است. الزامات دین هر اختلاطی را مساوی فساد و فحشا نمی داند. باید بپذیریم که اتوبوس یا مسجد یا حتی مدرسه که تفکیک شده اند، با دانشگاه و پارک و سینما کاملاً متفاوتند. پس به جای تفکیک دانشگاه ها باید فکر اساسی داشت و ریشه معضلات که سن ازدواج است را حل کرد.