جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

مفتي مصر: استفاده از فقه شيعه جايز است

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 58750
به گزارش فارس به نقل از مطبوعات مصر، دكتر "علي جمعه" در فتوايي اعلام كرد: استفاده از فقه مذهب شيعه به نفع منافع امّت اسلامي جايز است و هيچ حرجي در آن نيست. 

علي جمعه اذعان داشت: ما بايد به پيشرفت‌هايي كه شيعه بدان رسيده اعتراف كنيم و اكنون همكاري با آنان ممكن است و مانعي در پيروي از مذهب شيعه وجود ندارد چون فرقي بين شيعه و سني وجود ندارد. 

مفتي سرشناس مصر با اشاره به فتواي شيخ "محمود شلتوت" رئيس فقيد الازهر درباره تشيع، ادامه داد: امت اسلامي تا زماني كه همه به سمت يك قبله و يك گونه نماز مي‌خوانند، پيكره واحدي هستند و فرقي بين شيعه و سني وجود ندارد. 

وي افزود: علماي بزرگ شيعه سال گذشته در جلسات و كنفرانس‌ها تاكيد كردند لعن صحابه و خلفاء جزء مذهب شيعه نيست و هيچ اثري از آنها در كتب معتبر شيعه وجود ندارد. 

دكتر علي جمعه با اشاره به توطئه‌هاي مختلف براي ايجاد تفرقه در امت اسلامي، تصريح كرد: برخي‌ براي از بين بردن اتحاد مسلمانان و تضعيف آنان در جهت نفوذ و اجراي نقشه‌هاي دشمنان اسلام به بررسي كتب قديمي شيعه و يافتن موارد اختلافي اقدام مي‌كنند كه اين اشتباهي بزرگ است. 

مفتي مصر پيشرفت‌هاي فقه شيعه در اين دوران را كاملا تاييد كرد و گفت: طبيعت مذهب شيعه گروهي پيشرفته است و آنان خود بدين امر معترفند زيرا واقعيت جزئي جدا نشدني از فقه آنان است و شيعيان هميشه جزئي جدانشدني از امت اسلامي هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *