جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

تولید طلا در ایران چقدر است؟

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 264905
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تولید طلای کشور را سالانه بین دو تا 2.5 تن اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون 12 معدن فعال طلا در کشور وجود دارد که از آن‌ها طلا استخراج می‌شود.
 به گزارش جهان، وجیه‌الله جعفری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در حال حاضر ایران 15 معدن طلا دارد که سه معدن آن غیرفعال و 12 معدن نیز فعال و در حال تولید است.
 
وی عمده‌ترین بحث در حوزه معادن را تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای همکاری بیشتر در بخش اکتشافات عنوان کرد و افزود: در سند استراتژی معادن حداقل تا 25 سال بهره‌برداری برای مکتشف در نظر گرفته شده و از طرف دیگر ورود افراد ذی‌صلاح به بخش اکتشاف مطرح شده است.
 
وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش معادن برای کسانی که واحد فرآوری دارند و نیازمند مواداولیه هستند، زمینه مناسبی برای جذب سرمایه ایجاد کرده است که در پی آن در مناطق محروم مانند سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری های جدیدی برای ایجاد واحدهای فراوری جذب شده است.
 
به گفته او در حال حاضر حدود 114 هزار نفر در بخش معدن کشور مشغول به کار هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اشتباه محاسبه کردم 132 میلیون دلار میشه