شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

مجلس بر گرانی آب صحه گذاشت

سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 449801
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در جلسه کمیسیون انرژی برای ما روشن شد که میزان افزایش تعرفه ها به‌گونه‌ای نیست که برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه که عمدتا مصرفی نرمال دارند، فشار اقتصادی به همراه داشته باشد.
به گزارش جهان، سید هاشم بنی هاشمی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در جلسه گذشته کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، مصوبه اخیر شورای عالی اقتصاد در خصوص افزایش تعرفه آب مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه که مدیرانی از وزارت نیرو نیز حضور داشتند، تمامی ابعاد این مصوبه و آثار آن بررسی شد و در نهایت مورد تأیید اعضای کمیسیون انرژی قرار گرفت.

نماینده مردم مشهد در مجلس نهم با بیان اینکه مصوبه دولت برای افزایش تعرفه آب کاملا قانونی است، گفت: در این جلسه برای ما روشن شد که میزان افزایش تعرفه ها به گونه ای نیست که برای اقشار آسیب پذیر جامعه که عمدتا مصرفی نرمال دارند، فشار اقتصادی به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: این مصوبه و نحوه افزایش تعرفه های آن به گونه ای است که با وجود افزایش اندک نرخ آب، می تواند به صورت تجمیعی درآمد بیشتری برای جبران هزینه های بسیار وزارت نیرو به همراه داشته باشد.

این عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: نظر نمایندگان این است که افزایش تعرفه ها به گونه ای لحاظ شود که شیب آن برای پرمصرف ها بیشتر باشد تا به اصلاح روند مصرف بینجامد؛ در این مصوبه نیز افزایش ۳۰ درصدی برای قشر پرمصرف لحاظ شده است.

بررسی مسئله افزایش تعرفه های آب که با مصوبه شورای عالی اقتصاد از ابتدای مهرماه اجرایی می شود، در جلسه اخیر کمیسیون انرژی در دستور کار قرار گرفت. در این جلسه، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، نماینده دیوان محاسبات کشور و یکی از اعضای مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *