چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۱۹

مرخصی اضافه برای زنان در هر ماه

شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 241009
رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به موافقت هئیت دولت با دو روز مرخصی اضافه برای زنان در هر ماه، از تصویب کاهش ساعت کاری هفتگی زنان دارای فرزند زیر هفت سال و معلول از 44 ساعت به 36 ساعت در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
به گزارش جهان، مریم مجتهد زاده در گفتگو با مهر با اشاره به کاهش ساعت کاری زنان گفت: زنان شاغل به دلیل شرایط و مسئولیت محیط کار و از سوی دیگر مسئولیت‌های خانوادگی به عنوان همسر و مادر دچار شرایط سختی هستند.

وی با بیان اینکه  کار در خارج از منزل و مسئولیت خانه به طور همزمان موجب فرسودگی جسمی و روحی زنان می‌شود و از طرفی ممکن است موجب تاثیر نامطلوب بر جایگاه و نقش آنها در خانواده شود گفت:بخش اعظمی از مشکلات و مسائل جامعه زنان کشور ریشه در نگرش نادرست به وظائف و مسئولیت‌های خانوادگی دارد واین طرز تفکر زن را صرفا مسئول رسیدگی به امور منزل می‌داند و از طرفی ارزش کمی کار خانگی محاسبه نمی‌شود.

زنان 5 برابر مردان به امور خانه رسیدگی می کنند

مجتهد زاده ادامه داد: زنان به طور میانگین 5 برابر بیشتر از مردان ساعاتی را در هفته به امور خانگی اختصاص می‌دهند طبق آمار حجم کاری زنان دارای فرزند زیر 5 سال روزانه به مدت 10 ساعت و بیشتر است.

مشاور رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به ضروت کاهش ساعت کاری بانوان به منظور تقویت جایگاه خانواده، عنوان کرد: اگر چه کاهش ساعت کاری زنان می‌تواند موجب عدم استقبال مدیران به جذب و استخدام آنها و کاهش اضافه کاری شود اما به نظر می‌رسد پیش بینی تمهیدات قانونی به ویژه برای زنانی که دارای فرزند معلول یا سرپرست خانوار هستند باعث حضور به موقع زنان در منزل و ایفای مطلوب وظائف محوله ‌شود.

پیشنهاد کاهش کاری بانوان شاغال بدون کسر حقوق و مزایا / موافقت دولت

وی بیان کرد: مرکز امور زنان و خانواده پیشنهاد کاهش ساعت کاری بانوان شاغل در دستگاه‌های دولتی را از 44 ساعت به 36 ساعت در هفته بدون کسر حقوق و مزایا و در صورت عدم استفاده از کاهش ساعت کاری استفاده از دو روز مرخصی اضافه در هر ماه را به هیئت دولت تقدیم کرد.

مجتهد زاده گفت: در جلسات هیئت دولت به دلیل مشکلات مرتبط با کاهش ساعت کاری زنان با استفاده از دو روز مرخصی اضافه که این مرخصی به عنوان مرخصی استحقاقی و ذخیره لحاظ نخواهد شد، موافقت شد.

وی ادامه داد: موضوع کاهش ساعت کاری مجددا از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور بررسی شد و با توجه به ایرادات وارده، مرکز امور زنان و خانواد پیشنهادات اصلاحی و تکمیلی خود را در این خصوص به معاون امور دولت در 12 بند تقدیم کرد که مجددا پس از بررسی در کمیسیون فنی امور اجتماعی دولت در جلسه 12 اردیبهشت 91 بازبینی شد.

کاهش ساعت کاری ویژه زنان دارای فرزند زیر 7 سال

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: کاهش ساعت کاری زنان اختصاصا برای زنان دارای فرزند زیر 7 سال یا دارای همسر و فرزند معلول یا صعب العلاج و زنان سرپرست خانوار در هفت بند به تصویب کمیسیون فرعی دولت رسید و در جریان تصویب قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


از یک طرف زنان را ترغیب می کنید که شاغل شوند از یک طرف به خاطر آنکه شاغل بودن زن با وظایف و توانمندیهای ذاتی او در تناقض است هر روز یک قانون جدید می گذارید و از ساعات کاریشان کم می کنند . بعد مرد بیچاره باید بیشتر کار کند و خرج زندگی را هم بدهد .
Iran, Islamic Republic of
خانم محترم! بازار كار ميدان جهاده! مردان هم در اين ميدان به فرموده پيامبر (ص) رزمنده هستند! ميدان جهاد منزل خاله و صحنه خاله بازي نيست! براي همين گفته اند خانمها عمدتا لزومي به كار در خارج از خانه ندارند.
خانمي كه ميخواد كار كنه بايد خودشو با قوانين كار تطبيق بده، نه اينكه قوانين رو براي اونها تغيير داد! همين الان ببينيد كار خانمها كه بسياريشون بدون اينكه نياز اقتصادي داشته باشند، صرفا بعنوان يك منشي يا ... دارند كار ميكنند، چه به سر بازار كار براي مردان آورده و چقدر بيكاري اونها رو دامن زده! و نيروهاي اصلي كار رو از طرف كارفرمايان منفعت طلب به حاشيه رونده! حالا واي به روزي كه قوانين اينچنيني هم تصويب بشه!!!
من که بلافاصله خانم ها رو اخراج میکنم نیازی نیست بشینن خونه تلطیف روحیه کنن
به همون نقشا و وظایفی که ایشون گفته برسن
Iran, Islamic Republic of
بنده به عنوان یک زن شاغل و دارای فرزند زیر هفت سال اذعان میکنم که به خاطر حجم زیاد کار در طول شبانه روز ،از یک طرف در اداره و از یک طرف در منزل واقعا حوصله ای برای فرزندم در ساعات کمی که می توانم استراحت کنم ندارم و این واقعا به بچه از لحاظ روحی و روانی و تربیتی خیلی زیاد آسیب میزند که یک مادر در طول روز نتواند حتی چند ساعت را با حوصله با فرزند خود بگذراند و همین طور وضعیت معیشتی اجازه نمیدهد که بنده کار را رها کنم و در خانه بنشینم واقعا این طرح بسیار طرح کارآمدی هم در نظام خانواده و هم در اجتماع خواهد بود خدا به کسانی که در تصویب این طرح نقش دارند یک عمر جزای خیر دهد
در اداره ما كه بسيار فعال و نامدار هم هست و واقع اين است كه تلاش واقعا زياد تعداد زيادي از خانمهاي كارمند در موفقيت اون بسيار مهم بوده، حالا كه مديران جديد آمده اند به اين نتيجه رسيده‌اند كه خانمها چون به مرخصي زايمان ميروند كارايي اداره كم ميشود .اينطور كه دارند پيش ميروند كم كم آقايان را جايگزين آنها ميكنند و ظاهرا بناي جدي را بر اين كار دارند.
واي به اينكه اين قوانين به واقع مناسب به حال خانمها هم اجرايي شود. آن وقت احتمال اين هست كه اصل كار و اشتغال ما هم زير سوال برود.
اگر ميخواهيد قوانين مناسب افراد وضع كنيد به اين شرايط جانبي هم توجه كنيد.
متشكرم
Iran, Islamic Republic of
.آقایی که گفتی خانمها رو اخراج میکنی ،اگه شرکت خصوصی هستید که هر کاری که دوست دارید میکنید و به هیچ قانونی هم پایبند نیستید جز قوانین داخلی خودتون.اگه دولتی هستید هم که بازم هرکاری از دستتون بر بیاد برای آزار کارمنداتون چه زن و چه مرد انجام میدید.بیچاره کارمندانی که مدیرانی مثل شما دارند.یه نگاه به کشورای دیگه تو این زمینه بندازید بد نیست. هر چند مدیرای ما فقط نگاهشون به خواسته های خودشونه...
زیاد حرص نخورید .همیشه راه برای فرار از قانون هست.
Iran, Islamic Republic of
کسي زنان جامعه رو مجبور نکرده برن سر کار!!!
يه جو منفي افتاده که هر زني که شاغل نيست امل و ... است.
کار منزل و خانه داري و همسرداري و فرزند داري بسيار ارزشمنده و بايد براي اين فعاليت خانم ها ارزش بيشتری قائل شد نه اينکه قوانين رو تغيير داد. کار بيرون براي مردان کار خانه براي زنان. هر دو هم بايد در جامعه ما به ازاي ريالي داشته باشد!!!
والسلام
Iran, Islamic Republic of
اون عزيزي كه صحبت از اداره نامدار و فعال كرده! تا جايي كه ما ميدونيم كار بعهده آقايون بوده و بعد خانمها اومدن جاي آقايون رو گرفتند و موج بيكاري افتاد تو مردا و خانواده ها از هم پاچيد و شغل شد معضل ازدواج و هزار و يك بلاي ديگه ناشي از كار خانمها!! حالا اگه به فرض قرار باشه يه ريزه دوباره تعديل بشه اينهمه داد و بيداد داره؟!
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک زن شاغل که قبل از ازدواج شاغل بوده و هنوز هم هستم و دو فرزند نوجوان دارم معتقدم اگر زن قبل از ازدواج کار می کرده و مرد موقع خواستگاری شاهد بوده و با کارکرد زن نیز مخالفتی نداشته بعد از چند سال که زندگیش رونق گرفت نباید گذشته را فراموش کند ضمنا کسی اجبار نکرده بود زن شاغل بگیرند لطفا آقایان نون را به نرخ روز نخورن کمی واقع بین باشند ولی اگر زن بعد از ازدواج مشغول به کار شد باید دید چرا آقایی که توان مالی نداشت تا به زن و زندگی برسد و زن مجبور به کار است اقدام به ازدواج کرد تمام این مسائل ریشه کارشناسی دارد به امید موفقیت تمامی خانواده ها
چطور خیلی از آقایون که صبح تا شب تو اداره می خوابند و جدول حل می کنند اجازه دارند شب برن منزل و الکی بنالند ولی خانمها حق ندارند گله و شکایتی داشته باشند؟؟؟؟
خانمهای شاغل هم در محل کار و هم در منزل بهترینند!!!!!!!!!!!!! فقط چشم بصیرت میخواد
با سلام من با نظر دوستمون كه گفته مشكلات بيكاري از زمان بكارگيري خانمها آغاز گرديده موافقم راهكاري هم پيشنهاد ميكنم كه فكر مي كنم كار آمد باشد وآن اينست كه استخدام زنان در ادارات دولتي فقط بصورت پاره وقت (نيمه وقت) و با حقوق نيمه صورت بپذيرد(بجز معلمين ابتدايي كه نمي توان دو معلم براي آنها در نظر گرفت ) با يه حساب سرانگشتي ميتوان فهميد كه دولت بدون تحمل بار مالي اضافه مي تواند به ازاي هر دو كارمند نيمه وقت خانم يك كارمند تمام وقت آقا استخدام نموده تا به حل مشكل بيكاري هم كمك شود
ببخشید این حاتم بخشی ها و کاهش ساعات کار قانونی هم هست؟ تکلیف سی ماه مرخصی زایمان که ایشان قبلا قولش رو داده بودن چی شد؟ من میگم همین متوسط بیست دقیقه کارمفیدی رو هم که کارمندا در طول روز انجام میدن مرخصی ساعتی تشویقی بهشون بدیم قال قضیه رو بکنیم دیگه.
Iran, Islamic Republic of
با توجه به اينكه آقايان بسيار در وظايف محوله ضعيف عمل كردند پاي خانمها به ادارات باز شد تا خلا ها جبران بشه. خانمها واقعا بسيار بهتر و سنجيده تر و دقيق تر و دلسوزانه تر ،‌متعهدانه تر و بسيار باهوش تر از آقايان كار مي كنند. ....
Iran, Islamic Republic of
با این مزایایی که دارند برای زنان شاغل قائل می شوند، زنان خانه دار را هم به فکر شاغل شدن می اندازند
این خود فاجعه است و از بین برنده بنیان خانواده و افزایش بیکاری
باسلام و خسته نباشيد من به عنوان يك خانم شاغل اعتراض دارم كه اين تعطيلي فقط براي خانمهايي كه فرزند زير هفت سال دارند منصفانه نيست و هيئت دولت حداقل تصويب كنند كه تمامي خانمهاي شاغل از اين مزايا استفاده كنند چون بچه ها كه بزرگتر ميشوند مشكلاتشان بيشتر ميشود و ديگر در مهدكودكها هم نميتوانند آنها را نگهداري كنند و خانمهايي كه بچه ندارند خانه و خانواده كه دارند،همسر كه دارند،مادر كه دارند به نظر من اين منصفانه نيست
Iran, Islamic Republic of
برای بیکار کردن مردان و ترویج و تشویق به بیرون کشاندن (بی مورد نه آن موارد ضروری) زن از منزل راهی بهتر از این وجود ندارد که زن را وارد بازار کار کنیم و به همان اندازه مردان را بیکار کنیم و به همان میزان اختلاط زن و مرد ایجاد کنیم تا بنیان خانواده ها را سست کرده و تربیت فرزند را بسپاریم به تربیت مصنوعی کودکستان ها و ... دود تمام اینها در نهایت به چشم زن خواهد رفت و با توجه به هوش و استعداد و دقت زنان، تا این افکار به ظاهر در حمایت از زن و در واقع به ضرر آنها از ذهنشان خارج کنیم، کار از کار گذشته است.
سلام بريم براي بلايي كه به سر فرهنگمون آورديم گريه كنيم كه تربيت فرزند مديريت امور خانه و همسرداري و كسب مهارت برقراري يك محيط سالم و آرام براي خانواده شده املي و عقب ماندگي و كار در محيطي كه با افراد مختلف و اختلاط با نامحرم وجود داره شده به روز بودن و كلاس بيايم از پوسته جهلي كه تمدن غرب برامون درست كرده بيرون بيايم در ضمن كساني كه كوس تعقل و تفكر و انديشه شان گوش فلك رو كر كرده توجه داشته باشند كه اين يه حساب و كتاب ساده است كه اشتغال بي مورد زنان= بيكاري جوانان =عدم ازدواج=اعتياد،فساد،فحشاو...
Iran, Islamic Republic of
"با توجه به اينكه آقايان بسيار در وظايف محوله ضعيف عمل كردند پاي خانمها به ادارات باز شد"

ورود گسترده خانمها به ادارت در زمان دولت اصلاحات تحت لواي طرح "توانمندسازي زنان" و بدليل همگامي با جوامع غربي رخ داد كه در نهايت سبب بروز بيكاري گسترده در بين آقايان و تضعيف بنيانهاي اقتصادي خانواده ها گرديد.
Iran, Islamic Republic of
کلا با این تصمیم گیری ها فاتحه زندگی و خانواده , حتی خود زنها را خوانده اید.
اگر در اسلام وظیفه تأمین معاش خانواده بر عهده مردان گذاشته شده است. سیاست بکارگیری زنان در سازمان ها و نهادهای دولتی با توجه به وجود خیل عظیمی از پسران و مردان بیکار در جامعه اسلامی چیست؟
آیا برای بدست آوردن دل مدعیان حقوق بشر و رعایت تساوی حقوق زن و مرد در جامعه باید دست به هر اقدامی بزنیم؟ یکی از شرط های مهم خواستگاری رفتن پسرها داشتن شغل می باشد آیا این شرط در مورد دختران نیز صادق است؟