جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

نفوذ به اطلاعات محرمانه شركت‌هاي نفتي

جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 156608
هكرهايي كه به نظر مي رسد هويت چيني داشته باشند، حملاتي هماهنگ و هدفمند را بر ضد سايت هاي اينترنتي شركت هاي بزرگ نفتي غربي به خصوص شركت هاي غربي سازماندهي كرده اند.
به گزارش فارس به نقل از وال استريت، بررسي هاي تازه موسسه امنيتي مك آفي نشان مي دهد هكرها ۵ شركت بزرگ بين المللي را هدف حملات خود قرار داده اند، هر چند مك آفي نام اين شركت ها را به منظور ضربه نزدن به شهرت آنها اعلام نكرده است.

در همين حال غول هاي نفتي مانند BP، PLC، ExxonMobil Inc و Chevron هرگونه حمله هكري به سايت ها و تاسيسات وابسته به خود را به شدت تكذيب و رد كرده اند.

بنا بر اعلام شركت مك آفي، مهاجمان سايبر چندين گيگابايت از اطلاعات حساس اين شركت هاي نفتي را مشاهده كرده يا به سرقت برده اند از جمله اين اسناد مي توان به مفاد قراردادهاي آنها در حوزه هاي نفتي و گازي متفاوت، طرح هاي فاينانس و اسناد مربوط به قراردادهاي دوطرفه در نقاط مختلف جهان اشاره كرد.

چندي قبل نهادهاي اطلاعاتي آمريكا هشدار داده بودند كه چين با به راه انداختن جنگ هاي سايبر در نقاط مختلف جهان و حمله به سايت هاي دولتي و خصوصي مهم درصدد افزايش اطلاعات و تسريع رشد اقتصادي خود است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *