دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۳۳
متاسفم برای صدا و سیما که پسوند اسلامی دارد!

دايي: صداوسيما جرات دارد براي سياسيون كله‌گنده طنز بسازد

پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب: 180827
علی دایی در واکنش به برنامه خنده بازار که در یکی از بخش های خود به تقلید از او می پردازد، گفت: نظر خاصی ندارم و فقط می توانم از این مسئله ابراز تاسف کنم. متاسفم برای سازمان صدا و سیما که در آن چنین اتفاقاتی می افتد و یک فرد را تمسخر می کند. شخصی که تقلید صدا و رفتار مرا می کند کاره ای نیست سازمان صدا و سیما در این خصوص مسئول است.
سرمربی تیم فوتبال راه آهن شهر ری با انتقاد شدید از سازمان صدا و سیما گفت: متاسفم از سازمانی که خود را منتسب به اسلام می داند و در برنامه هایش به تمسخر مردم می پردازد.

به گزارش جهان به نقل از مهر، علی دایی در واکنش به برنامه خنده بازار که در یکی از بخش های خود به تقلید از او می پردازد، گفت: نظر خاصی ندارم و فقط می توانم از این مسئله ابراز تاسف کنم. متاسفم برای سازمان صدا و سیما که در آن چنین اتفاقاتی می افتد و یک فرد را تمسخر می کند. شخصی که تقلید صدا و رفتار مرا می کند کاره ای نیست سازمان صدا و سیما در این خصوص مسئول است.

سرمربی تیم فوتبال راه آهن با تاکید بر این نکته که طنز با مسخره کردن فرق دارد، گفت: آیا آقایان صدا و سیما جرات دارند برای بزرگان سیاست کشور و افراد کله گنده چنین برنامه طنزی بسازند؟

وی با انتقاد از فضای حاکم بر ورزش کشور گفت: وقتی ما ورزشی ها حرمت خود را نگه نمی داریم متاسفانه چنین افرادی به خود اجازه می دهند به من و امثال من توهین کنند.

دایی با ابراز تاسف از اینکه طی سال های گذشته خیلی از افراد و چیزها مورد تمسخر قرار گرفته، افزود: متاسفم از اینکه بگویم خیلی از حرمت ها شکسته شده و شان و منزلت افراد رعایت نمی شود.

سرمربی تیم فوتبال راه آهن از افرادی که به ترویج کار زشت مسخره کردن در بین مردم می پردازند انتقاد کرد و گفت: مردم از خیلی چیزها آگاهند و می دانند آقایان با ساختن چنین برنامه هایی دنبال چه چیزی هستند. مگر همین سازمان صدا و سیما در زمان جام جهانی کارشناسان مختلفی را نیاورد که مرا تخریب کنند؟ آیا من خراب شدم؟

وی افزود: خراب کردن دست خداست نه بنده خدا. متاسفم برای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که پسوند "اسلامی" دارد. مطمئن باشید که اگر صدا و سیما چنین پیشوندی و داعیه اسلامی بودن را نداشت به هیچ عنوان حرف نمی زدم. اعتراض من به این خاطر است که چرا صدا و سیمایی که خود را منتسب به اسلام می داند اجازه می دهد که زیر مجموعه اش مردم را مسخره کند.

علی دایی گفت: اگر این کار برای خوشحالی مردم باشد من حرفی ندارم اما آقایان با این کارها قصد تخریب و تمسخر را دارند. من فرق طنز و مسخره را بخوبی می دانم.

سرمربی تیم فوتبال راه آهن خاطر نشان کرد: آقایان با این کارها اسم اسلام و همه چیز را خراب می کنند. کجای اسلام گفته است کسی که برای این مملکت زحمت کشیده باید تمسخر شود؟ یکی به من بگوید؟!

دایی خاطر نشان کرد: همه چیزهایی که من دارم را خدا داده به خاطر چیزهایی که خدا به ما داده و یا نداده که نمی توانم با او بجنگیم. شاید نعمت هایی که خدا به من داده به دیگر نداده باشد و بر عکس از نعمت هایی که خدا به آنها داده من محروم باشم.

وی افزود: تا به امروز دیده اید صدا و سیما فردی که از نظر سیاسی و جنبه های دیگر در کشور مطرح باشد را مسخره کند؟ چرا فقط ورزشکاران و هنرمندان را مسخره می کنند؟ چون ما قدرت سیاسی نداریم؟ چون ما لابی بلد نیستیم؟ چون سرمان در بغل کسی نیست؟ و ...

سرمربی تیم فوتبال راه آهن با انتقاد شدید از صدا و سیما گفت: صدا و سیمای ایران کوچک ترین نگاهی به اسلام ندارد و همین کارها را کرده اند که جوانان از اسلام دور شده اند.

خبرنگاری به دایی گفت آقای کاشانی بر خلاف وی از این برنامه طنز تلویزیونی ناراحت نیست که دایی در واکنش به این خبرنگار گفت: اولا هزار بار گفته ام کسی را با من مقایسه نکنید چرا که جایگاه افراد با هم فرق دارد. شاید کسی باشد که با مسخره کردنش در تلویزیون مطرح شود و حتی با چنین برنامه هایی معروفیتش بیشتر شود. طبیعتا این فرد اگر او را مسخره هم کنند ناراحت نمی شود اما شرایط من فرق می کند.

وی یادآور شد: من ۱۸ سال در فوتبال این مملکت زحمت کشیده ام اما آقایانی که شما اسمشان را می آورید تازه به فوتبال آمده اند. من در این مدت زحمات فراوانی را کشیده ام. خیلی چیزها را از دست داده ام. تن و بدنم پر از بخیه است و ... واقعا از اینکه مرا با اینها مقایسه می کنید برای خودم متاسفم.

دایی تصریح کرد: من نمی گویم جایگاهم از این افراد بالاتر است اما تاکید می کنم شاید خیلی ها دوست داشته باشند به هر نحوی مطرح شوند اما دایی این کار را دوست ندارد. شاید خیلی ها دوست داشته باشند دعوا راه بیندازند و جار و جنجال به پا کنند تا مطرح شوند اما من به دنبال این حرف ها نیستم.

سرمربی تیم فوتبال راه آهن همچنین از اینکه به اعتراضش مبنی بر پایان تمسخر او در صدا و سیما توجهی نشده ، ابراز تاسف کرد و گفت: در این مملکت خیلی ها دوست داشتند دایی خراب شود و خیلی ها هنوز هم دوست دارند چنین اتفاقی برای من بیفتد. اما آنها نمی دانند شعور مردم ما خیلی بالاست و با تمسخر این و آن دایی در بین مردم جایگاهش را از دست نمی دهد و تخریب نمی شود.

وی افزود: اگر من ۹۰۰ ایراد دارم برخی از مسئولان صدا و سیما ۱۰۰۰ ایراد دارند. از نظر شکل ظاهری، قیافه و همه لحاظ.

دایی خاطر نشان کرد: طنز با تمسخر چیزهایی که خدا به ما داده فرق می کند خیلی از همین آقایان مسائلی دارند که اگر بگویم و مطرح کنم واویلا می شود.

سرمربی تیم فوتبال راه آهن همچنین اظهار داشت: موقعی که از آدم های بزرگ بترسند و از بزرگ شدن آدم ها هراس داشته باشند سرانجامش همین می شود که می بینید. آقایان هزار کار می کنند و دست به هر کاری می زنند که این و آن را تخریب کنند و جلوی بزرگ شدن آدم ها را بگیرند اما نتیجه عکس می گیرند.

وی تاکید کرد: شما ببینید جایگاه من طی چند ماه گذشته بین مردم بهتر شده یا بدتر؟ آقایان هر کاری که می خواهند بکنند اما بدانند کسی که با مردم باشد هیچ وقت خراب نمی شود. من همین جا تاکید می کنم با مردم بودن چنان غروری به من می دهد که از کنار آقایان بودن نصیب من نمی شود.

دایی خاطر نشان کرد: واقعا نمی دانم آقایان از چه می ترسند؟ من نه سیاسی هستم و نه دوست دارم وارد سیاست شوم. پدرم به من وصیت کرده دنبال سیاست نروم و من تا وقتی که زنده هستم به وصیت او عمل می کنم. من به هیچ عنوان علاقه ای به ورود به کارهای سیاسی ندارم و تنها دوست دارم به مرد خدمت کنم و زندگی راحتی داشته باشم. به هیچ عنوان دنبال پست و جایگاه سیاسی نبوده و نیستم و در آینده نیز دنبال این کارها نخواهم رفت.

سرمربی تیم فوتبال راه آهن همچنین تاکید کرد: من اصلا دوست نداشتم در این مورد حرف بزنم چرا که اگر بخواهم در خصوص هر چیز و هر شخص کوچکی حرف بزنم واویلا می شود. شما از من پرسیدید و بنده نیز ناچار شدم جواب بدهم.

وی همچنین در واکنش به این پرسش که آیا شخصی که به تقلید از شما می پردازد برای کارش کسب اجازه کرده است که وی در پاسخ گفت: اینها دروغ است. همه جای دنیا دلقک زیاد است. ایراد از دلقک ها نیست ایراد از افرادی است که به دلقک ها بها می دهند. در گذشته در برنامه ها ملیجک و دلقک زیاد بوده متاسفانه امروز برخی ها کارهایی می کنند که ما را یاد چیزهایی که نباید بیفتیم می اندازند.

دایی خاطر نشان کرد: اینکه در یک برنامه تلویزیونی مرا مسخره می کنند یا از روی سوء نیت است یا در این خصوص کارشناسی صورت نگرفته است. اگر آنها الان پی برده باشند که کارشان اشتباه بوده هیچ فایده ای ندارد و نوش دارویی بعد از مرگ سهراب است چرا که کاری که نباید انجام شده است.

سرمربی تیم فوتبال راه آهن همچنین تاکید کرد: آقای بازیگر، کارگردان و مدیری که چنین برنامه ای را تولید کرده اید آیا در اسلام گفته اند که چنین کاری را انجام دهید؟ اگر در اسلام مسخره کردن دیگران درست است ایرادی ندارد به کار خود ادامه دهید. آقایانی که از مسخره کردن دیگران خوشحال می شوند دیگر نباید اسم اسلام را هم بیاورند.

وی در انتقاد از فضای حاکم بر جامعه گفت: متاسفانه در یک دهه اخیر خیلی از کارها مثل آب خوردن شده. متاسفانه مثل آب خوردن دروغ می گوییم، سر هم کلاه می گذاریم، با فرهنگ مردم بازی می کنیم و ... بس است! باید یک جایی این کارها متوقف شود.

دایی در خصوص شایعه شکایتش از فردی که به تقلید از او می پردازد گفت: من بروم شکایت کنم ۳ سال دوندگی کنم و دست آخر ۲۰۰ نفر از رفقا واسطه شوند که او را ببخشم واقعا این کارها فایده دارد؟

وی در واکنش به خبرنگاری که گفت ظاهرا آن فردی که به تقلید از شما می پردازد قصد دارد به دستبوستان بیاید که علی دایی گفت: من در زندگیم از این کارها نکرده ام. ملیجک ها به دنبال دست بوسی اند. من نیازی به دست بوسی این آقا ندارم. این آقا به جای دست بوسی بهتر است دیگران را تمسخر نکند.

دایی خاطر نشان کرد: اگر آقایان به کار خود ادامه دهند قطعا برخورد می کنم. من در این مملکت و در خارج از کشور یک جایگاهی دارم و با خیلی از صحبت هایی که می توانم داشته باشم جواب اینها را خواهم داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سالهای سال است که در تمام دنیا برنامه طنز می سازند و همه با جان و دل می خندند نه به هم بلکه با هم
تا حالا ندیده بودیم به کسی این جوری برخورده باشد.
مشکل از چیست؟
آستانه تحمل
ظرفیت
غرور
یا اینکه اصلا طنز را از بیخ و بن ریشه کن کنیم!؟
Iran, Islamic Republic of
حرف حق جواب ندارد.
راست مي گويد صدا وسيما شورش را درآورده فقط دم از اسلام مي زند ولي با اكثر برنامه هايش ضربه به اسلام مي زند اين فقط يك موردش است
United States
حق با دایی است
Iran, Islamic Republic of
صدا و سیما وقتی تو برنامه نود مردم رو تا ساعت دو و نیم شب بیدار نگه می داره که دفاع علی دایی از طلب 800 میلیونیشو ببینن ،اسلامیه ، اما الان شده اخ.صدا سیما تو همین 18 سالی که علی دایی می گه تو فوتبال بوده ده بار برنامه زنده ترتیب داده واسه دفاع از این آقا.. اما حالا شده تخریب چی ؟، بابا بی خیال علی آقا ! هرکی هر انتقادی از علی دایی بکنه یا حالا طنز ،تخریب حساب میشه ؟؟؟ شما کلا اینطوری هستید..بازیکنان زیادی از لیست تیم ملی به خاطر این اخلاق ضد انتقادی و بدبینی نسبت به همه از سوی شما خط می خوردند...حتی به خاطر یه تکل ناقابل..(که نهایتا منجر می شد به یکی از این بخیه هایی که الان بهش مینازی.)...حرف گفتنی زیاده..اما کمی آدم باید سعه صدر داشته باشه..من با این نوع برنامه طنز مخالفم اما با این انتقاد شما از صدا و سیما هم مخالفم
بنام خدا
صدا و سيماي ضرغامي ديگر روي تلويزيونهاي لس انجلسي را سفيد كرد . عده اي بي هنر و بي اخلاق كه قدرت درك كوچكترين ارزشها را ندارند فيلم ساز و برنامه ساز شده و هر مزخرف بيمعنائي را بنام فيلم و سريال و طنز به چشم مردم فرو ميكنند . مثلا خنده بازار از اين قبيل برنامه هاست كه با وقاحت و بيشرمي تمام با مسخره كردن استاد بزرگ فوتبال ايران مثلا طنز ساخته اند و مردم را خندانده اند . ولي چيزي كه در اين بين مغفول مانده شخصيت و ارزشهاي والاي انساني هر دو طرف انست (هم مردم و هم استاد ). از فيلمهاي امسال ماه مبارك هم چه بگويم كه يك مشت خزعبلات و خرافات و بعضا اسرائيليات را بنام اسلام بخورد ملت ميدهند و مثلا با ماهواره مبارزه ميكنند . در حاليكه مزخرفات ماهواره و مزخرفات ضرغامي هر دو يكيست و تفاوتي ماهوي و اساسي با هم ندارند و هر دو خرق ارزشها و معناست و شنونده و بيننده اين برنامه ها هردو تخفيف يافته از تعالي و مسئوليت باز ميمانند
Iran, Islamic Republic of
واقعاً خجالت آور است او قهرمان ملي است و در دل ما جاي دارد اگر منزلتش را رعايت نمي كنيم لااقل عزيزمان را نرنجانيم .علي يارت علي آقاي عزيز يكي از مادران هم وطنتان هستم ، خانواده ام و همه انسانهاي فرهيخته دوستت دارند
Iran, Islamic Republic of
متاسفيم براي فوتبالي كه اسطوره اش تو هستي
Iran, Islamic Republic of
در ماه رمضان با مسخره کردن هم وطنان می خندیم !!!! جالب نیست؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
باز هم اسلام بيچاره افتاد وسط دعوا
اين آقا وقتي اسلام تو سال 88 به خطر افتاد به عنوان يه چهره اي كه بقول خودش مردم دوستش دارن و خيلي طرفدار داره اومد از اين جايگاه نداشتش برا همين اسلامي كه سنگشو به سينه ميزنه مايه بزاره
اما الان اسلامو هزينه خودش ميكنه
يه لحظه بره تو آيينه نگاه كنه ببينه اصلا سر و ريختش به بچه مسلمون ميخوره يا نه كه حالا اسلام اسلام ميكنه
حرف برا گفتن زياده اما مجالش نيست
اما اين آقاي دايي بدونه كه فوتبال ايران فوتبال نيست كه حالا اون افتخارش باشه
در ضمن دو قشر تو اين جامعه هستن كه دين و ايمون مردم اين مملكتو به سخره گرفتن يكي همين فوتباليستان و يكي هنرمندا (البته بغير از تك و توكي استثنا كه اگه باشه )
پس خواهشا پاي اسلامو تو بازي نكشيد كه مسخره شدن امروزتون نتيجه به سخره گرفتن همين اسلاميه كه ميخواي خرج خودت كني
خدا عاقبت همه رو ختم بخير كنه
Iran, Islamic Republic of
واقعا من خودم وقتي اين صحنه را از صدا و سيما ديدم بسيار از پخش اين تصاوير تعجب كردم ابتدا فكر كرم حتما قبلا با دايي هماهنگ كرده اند و خودش اين را ديده و اجازه پخشش را داده اما ..... نمي دانم واقعا صدا و سيما چطور مجوز پخش چنين صحنه هايي را مي دهد اين صحنه دقيقا مصداق مسخره كردن بود و اين خيلي خيلي خيلي بد است در هر فرهنگي پذيرفتني نيست چه رسد در فرهنگي با اسلام هم عجين شده ما
Sweden
تاسف بس تاسف از رییس صدا و سیما
Latvia
راست ميگه
به نظرم اصلا حق با علی دایی نیست و این کار خجالت آور هم نیست دایی باید ظرفیت خودش را بالا ببره این یه شوخی عادیه و عوامل صدا و سیما باید با کسی شوخی کنند که همه مردم آنها را می شناسند فکر کن صدا و سیما بیاد در مورد من و یا کس دیگری طنز بسازه واسه چه کسی جالبه در کل علی دایی و امثال اون خیلی مغرور شده اند
Iran, Islamic Republic of
باسلام واقعا جای تاسف است فوتبال ایران شاید تاپنجاه سال دیگر بازیکنی مثل علی دایی را به خود نبیند واقعا تاسف دارد
Iran, Islamic Republic of
آقای ضرغامی تا حالا سوره حجرات را خوانده ای که امر مکیند هرگز قومی را مسخره نکنیم
طنز با تمسخرفرق دارد مسخره کردن انچه خدادادیست گناه بزرگیست مسخره کردن لکنت زبان و... اسیبی جدی به فرد میزند ضمن انکه در طنز نیز باید اعتدال را رعایت کرد
خدا وكيلي راست ميگه. اگر خارج از ايران زندگي ميكرد حرمتش رو بيشتر نگه ميداشتن//ضرغامي مسخره كردن رو هم به كارنامه درخشانت اضافه كن
United States
علي دايي نماد پشت كار و خود باوري است احترام مرداني كه الگو هستند رابر خود واجب ميدانم
Iran, Islamic Republic of
واقعا حرف به جاییست
حالا جرئت دارید طنز آقای ... را که یک شخصیت سیاسی است پخش کنید؟
اصلا آقای صرغامی اجازه پخش طنز شخصیت خود را می دهید؟
من آن برنامه را دیدم فکر میکنم بهتر بود از آقای دایی اجازه میگرفتند ، با توجه به جو اخیر و اختلافات فکر میکنم فیلم اخیر طنز نبود بیشتر مسخره بود و ایجاد اختلاف بیشتر
خندیدن به چه قیمتی؟!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ایشون خودشو با کی قیاس میکنه که اینقد گنده فرض میکنه طنز یه فوتبالیست که چهارتا شوت و سر زده با یه سیاست مدار کله گنده به قول خودش یکیه ؟!بیخیال دایی
Iran, Islamic Republic of
بنده هم برنامه را دیدم حق با جناب علی آقای دایی است باید اجازه میگرفتند.خداوند همه را عاقبت بخیر کند .
Iran, Islamic Republic of
صدا وسیما اینقدر عیب وایراد دارد که اگه به عیوب خودش برسد فرصت مسخره کردن دیگران را نمیکند
Iran, Islamic Republic of
خیلیییییییییییییییییی بی جنبه آقادایی!!!!!!!!
یه کم ازاین عادل یادبگیرکه زمین و زمان دارن مسخرش میکنن و خودشم میشینه و بامردم میخنده حالا تو خوبی بابا عادل حتی نمازخوندنشم دارن مسخره میکنن........
ازشمابعیده جناب آقای علی دایی...
Iran, Islamic Republic of
اخطار
امام سجاد علیه السلام فرمودند:
گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز به حقوق مردم، و دست انداختن و مسخره كردن آنان.
معانى الاخبار ،ص 270
Iran, Islamic Republic of
با نظر دوستمون كه گفته (( باز هم اسلام بيچاره افتاد وسط دعوا )) كاملا موافقم . داش علي اونجاهايي كه روي اسلام تو مملكتت فول ميكنن كجايي داداش؟ چقدر واسه اين اسلام مايه گذاشتي كه حالا واسه خودت سپر قرارش ميدي ؟ اتفاقا خنده بازار بسيار برنامه قشنگيه به خاطر اينكه ماهيت اصلي شما ورزشكارا و به اصطلاح هنرمندارو رو ميكنه . دستشونم درد نكنه ... ماكه خيلي حال ميكنيم باهاش.
Iran, Islamic Republic of
وَيْلٌ لِّكُلِّ هُمَزَةٍ لُّمَزَةٍ (همزه-1)
واى بر هر عيبجوى مسخره‏کننده‏اى!
این آیه روشن الهی و دستورالعمل هر مدعی اسلام است.

امثال علی دایی ها مدعی مسلمانی و بلندگوی اسلام ناب محمدی(ص) بودن، نیستند.
بلکه صدا و سیما و مدیریت پشت صحنه آن ادعای جهانی شدن اسلام و بیداری اسلامی می باشند!

صدای آقای علی دایی صدای همه کسانی است که این تناقض آشکار را از صدا و سیمایی شاهد هستند که مدعی سینه چاک اسلام ناب است!
در اینصورت مدعی باید با دلایل روشن ثابت نماید که آیا این قطعه پخش شده و صدها نمونه از این دست، فارغ از شخصیت های خوب و بد آن، اسلامی است یا ضد اسلام؟!

انتقاد و سوال آقای دایی از مدعیان حافظ و حارس اسلام، کاملا بجا است، و این سوال را اگر دشمن اسلام هم از مدعیان بکند، مدعی ملزم به ارائه سند و مدرک اسلامی برای عملکرد مغایر خود است و نه تداوم و تشدید تمسخر و فرافکنی.
Iran, Islamic Republic of
اگر اینها طنزه کارهای چارلی چاپلین چیه؟ آقا مسخره بازی بسه! مملکت به سمت ابتذال حرکت می کنه.
به نظرمن كه يه شوخي بود كه بعد2روز همه يادشون ميرفت اگه جناب دايي شلوغش نميكردولي خدايي ازحق نگذريم يه موقع هايي توفوتبال شورشودرميارين به نظرمن هدف تخريب علي دايي نبود يه حقيقت بود . كسي باتمسخرافرادموافق نيست ولي باشوخي چراالبته با باجنبه ها!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا که همه چیز به مسخره گرفته شده بجای طنز، مسخره کردن بجای رقابت سیاسی، توهین کردن و ... دایی راست میگه اگه نگیم کار طنز بیشتر با ارباب قدرت سیاسیه بیشترش مال اوناس تا این بازیکن او مجری تلویزیون واقعا ادای همکاری رو دراوردن و قیافه و ... تقلید کردن طنزه واقعا که جای تاسف داره
Iran, Islamic Republic of
خنده بازار خیلی برنامه عالی است. سعی دارد با زبان طنز به نقد سیاسی و اجتماعی بپردازد.
United States
در اینکه باید از دایی اجازه میگرفتن شکی نیست اما اینکه میگه اگه جرات دارن طنز سیاسیون رو بسازن بهونست
بابا جون توی همین خنده بازار چقد جلسات هیئت دولت،افتتاح پروژه ها ،ادغام ها و ... رو مسخره کردن؟
بهانه نیاورید