جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

برکات سفر تقریبی یک شیخ مصری به ایران

پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 409625
شیخ احمد محمود کریمه استاد دانشگاه الازهر که چند ماه پیش به ایران سفر کرده بود و رهبر شیعیان مصر تصمیم گرفته‌اند که همایش‌های تقریبی برگزار کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، وقتی اواخر شهریور گذشته شیخ احمد محمود کریمه استاد دانشگاه الازهر به تهران و قم و سنندج سفر کرد کمتر کسی فکر می‌کرد حضور او در ایران باعث اتفاقات متعددی شود.

پس از بازگشت این استاد دانشگاه الازهر از ایران، مورد حمله سلفی‌های وهابی مصر قرار گرفت و فشارها موجب شد تا نهایتا چند ماهی از سوی الازهر تعلیق شود.

یک روز قبل از بازگشتش به ایران وقتی از او درباره فعالیت‌های دارالتقریب الازهر پرسیدیم چنین گفت: ... من تلاش خواهم کرد که این مراکز تقریبی در الازهر احیا شود؛ این تلاش را فردی انجام خواهم داد و پیشنهاداتم را به مشیخه الازهر منتقل خواهم کرد یا به شورای عالی امور اسلامی در وزارت اوقاف و یا در مجمع مطالعات اسلامی الازهر این را رسما دنبال خواهم کرد اگر جواب گرفتیم فبها اما اگر جواب نگرفتم تلاش فردی خودم را روی این قضیه قرار خواهم داد.

حال چند روز پیش این خبر منتشر شد: الطاهر الهاشمی از رهبران شیعه مصر و عضو مجمع جهانی اهل‌بیت در توافق با دکتر احمد کریمه استاد شریعت اسلامی دانشگاه الازهر برای برگزاری سلسله همایش‌ها و کنگره‌های تقریب بین اتباع دو مذهب شیعه و سنی و مقابله با تفکر تکفیری که داعش و گروه‌های افراطی آن را تحت پرچم اسلام نمایندگی می‌کنند به توافق رسیدند.

به نوشته پایگاه خبری البوابه نیوز، در بیانیه‌ای که الطاهر الهاشمی منتشر کرده عنوان کرده است که علاوه بر دکتر احمد محمود کریمه چهره‌های دیگری از علمای الازهر و رهبران شیعه مصر در این همایش‌ها که قرار است در مقر «جمعیت ثقلین» برپاشود، حضور خواهند داشت.

الهاشمی که خود ریاست این همایش‌ها را برعهده خواهد داشت، افزوده است: هدف از این حرکت از سوی رهبران دو مذهب شیعه و سنی [در مصر]، رسیدن به پاسخی به توطئه‌گران علیه وحدت امت اسلامی و جست‌وجوی یک گفتمان اصیل اسلامی معتدل و وحدت‌بخش است.

وی تاکید کرده است: ما بر تقریب و زندگی مشترک بین فرزندان امت واحده به توافق رسیده‌ایم و این حرکت هدفی جز وحدت مسلمانان و حمایت از امت مصطفی(ص) از تفرقه ندارد و به دنبال مقابله با دشمنان داخلی و خارجی دشمنان اسلام و خطرناک‌ترین آنها، صهیونیست‌ها هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *