جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۸
۶

یاسر الحبیب و شبکه ماهواره ای فدک

يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب: 268721
پس از سخنراني معروف او در سال روز مرگ عايشه، شبكه ي ماهواره اي «فدك» را ( در 11 شوال سال 1431 ) تاسيس مي كند و در آن به تفرقه بين مسلمانان مي پردازد.
یاسر الحبیب و شبکه ماهواره ای فدک
ناگهان شبكه هاي وهابي، تبليغات بي سابقه و گسترده اي عليه شيعيان مي كنند. زيرا يك روحاني ( شما بخوانيد: روحاني نما ) شيعه، به نام «ياسر الحبيب» در سال روز مرگ عايشه ( دختر ابوبكر و همسر رسول خدا (ص) )، جشني گرفته است و از همگي دعوت كرده است كه از اين به بعد، اين روز را جشن بگيريد.

از طرفي «شیخ عبدالعزیز آل ‏الشیخ» ( مفتی اوّل سعودی ) از اين ماجرا خوشحال مي شود و اعلام مي كند كه خيلي از افرادي كه سنّي بودند و مي خواستند شيعه بشوند، با ديدن رفتار اين روحاني، از شيعه متنفَر شدند.

قضيّه چه بود؟

روز 17 رمضان سال 1431، «ياسر الحبيب» در یک سخنرانی با كلمات ركيكي، بر ضد عايشه صحبت مي كند. سپس سخنراني وي در يوتيوب پخش شده و موجب تبليغات گسترده اي عليه شيعه مي گردد.

وي همچنين كتابي به نام «الفاحشة الوجه الآخر لعائشة» نوشته و بر ضد عايشه همان صحبت هاي ركيك را آورده است.

جالب اين است كه او نه تنها به اهل سنت، بلكه به شيعيان و بزرگاني چون «آيت الله بهجت»،‌ «آيت الله شهيد سيّد محمد باقر صدر»،‌ «آيت الله مكارم شيرازي»، «امام خامنه اي» و ... نیز توهين كرده است!

اين شخص در ابتدا در كويت، حسينيه اي را به نام «خدام المهدي» ( سال 2001 ) افتتاح كرد، ولي به دليل تندروي هايش، 3 سال بعد ( 2004 ) توسط دولت كويت تعطيل و روانه ي زندان شد.

كشور انگليس ( كه دنبال چنين افرادي –براي تفرقه بين مسلمانان –مي گشت ) به همراه آمريكا، با فشار بر دولت كويت، او را آزاد كرد ( در حالي كه 3 ماه بيشتر از زندان وي نگذشته بود ) و «ياسر الحبيب» نيز بلافاصله پناهده ي انگليس مي شود.

پس از سخنراني معروف او در سال روز مرگ عايشه، شبكه ي ماهواره اي «فدك» را ( در 11 شوال سال 1431 ) تاسيس مي كند و در آن به تفرقه بين مسلمانان مي پردازد.

لازم به ذكر است كه وي در لندن صاحب روزنامه ي «shianewspaper»، حوزه ي علميه «امامين عسكرين»، حسينيه ي «خدام المهدي» و سايت «القطره» است.

 اعتقادات «یاسر الحبیب»

1. به شدّت از «قمه زنی» دفاع می کند.

2. معتقد به «وحدت بین شیعه و سنّی» نیست و «تقیّه[1]» را قبول ندارد.

3. معتقد به «ولایت مطلقه ی فقیه» نبوده ( بلکه به امام خامنه ای و نظام اسلامی ایران توهین می کند ).

4. از شخصیت های بزرگ شیعه ( مانند «آیت الله سیستانی»، «آیت الله بهجت»، »آيت الله شهيد سيّد محمد باقر صدر»،‌ »آيت الله مكارم شيرازي»، «سیّد حسن نصر الله»، «امام خامنه ای»، «امام خمینی» و ... بیزار است! )
و ... .

یاسر الحبیب در مراسم سال مرگ عایشه


فتواي تاريخي امام خامنه اي

گرچه علماي بزرگ شيعه در ايران، عربستان، عراق، لبنان و ... كار هاي «ياسر الحبيب» را رد مي كردند، اما همچنان شبكه هاي وهابي او را «شيعه» و كار هايش را بر اساس عقيده «شيعه» معرفي مي كردند.

سرانجام جمعي از علماي شهر «احساء» در عربستان، ‌سوالي را در زمينه ي «توهين به همسران پيامبر (ص) و مقدسات اهل سنت» خدمت امام خامنه اي مطرح كردند و ايشان اين كار حرام دانستند[2].

اين فتوا به سرعت در خبر هاي جهان منتشر شده و جزء يكي از 10 رويداد مهم ديني در سال 2010 شناخته شد. به وسيله ي اين فتوا، آتش فتنه خاموش گشت، تا جايي كه رئيس دانشگاه الأزهر مصر گفت:

«با تمجید و خرسندی، فتوای مبارک حضرت امام علی خامنه ای را در خصوص تحریم اهانت به صحابه رضوان الله علیهم یا تعرّض به همسران حضرت رسول(ص) دریافت کردم. این فتوایی است که با دانش صحیح و درک عمیق از خطرناکی آنچه که اهل فتنه انجام می دهند، صادر شده و بیانگر علاقه و اشتیاق به وحدت مسلمانان است. آنچه که باعث می شود بر اهمیت این فتوا افزوده شود، آن است که عالمی از علمای بزرگ مسلمان و از بزرگترین مراجع شیعه و به عنوان رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران، چنین فتوایی را صادر کرده است. من از جایگاه علم و با توجّه به مسئولیت شرعی ای که دارم، می گویم تلاش برای وحدت مسلمانان، واجب است و اختلاف بین پیروان مذاهب اسلامی باید به اختلاف نظر بین علما و صاحب نظران محدود بماند و به وحدت امّت اسلامی، لطمه نزند که خداوند فرموده است: ولا تَنازعوا فتَفشلوا و تَذهب ریحکم و اصبروا إنّ الله مع الصّابرین.»

[1]«تقیه» یعنی این که در مقابل بعضی از افرادی که اگر بدانند شیعه هستیم، ما را می کُشند، خودمان را شیعه نشان ندهیم. در احادیث بسیاری درباره «تقیّه» به شیعیان توصیه شده است.

[2]«اهانت به نماد های برادران اهل سنّت از جمله اتّهام زنی به همسر پیامبر اسلام حرام است. این موضوع، شامل زنان همه پیامبران و به ویژه سیّدالانبیاء پیامبر اعظم  حضرت محمّد ( صلّی الله علیه وآله ) می شود.». ر.ك: پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی آرش و آرمان شادمان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بله ديگه

به كانالهايي كه به تفرقه ميان مسلمين دامن مي زنند كاري ندارند و از طرف ديگه كانالهاي ايران را قطع مي كنند؟
چند وقت دیگه هم از ملکه انگلستان نشان شوالیه میگیره میشه حجت الاسلام سر یاسر الحبیب!!!
اين مردك شيعه نيست دشمن شيعه و اسلام است .مگه ميشه به همسر پيامبر توهين كرد .اين توهين به خود ان حضرت هم هست.عمل اين جاهل از سلمان رشدي هم بدتر است
اميدوارم هر چه زودتر توسط يكي از برادران!!! تروريست و ادمكش سلفي به درك واصل بشه.
تیشه
Iran, Islamic Republic of
به زودی راهی جهنم خواهد شد. ان شاءالله
لشکر خوبان
United Kingdom
ما از این همه تفرقه بین شیعه و سنی که توسط انگلیس و دنباله های افراطی شیعه و سنی در جهان اسلام واقع می شود بیزاریم .