سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
رهبر انقلاب در ديدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجويان:

ملت ایران فریب سخنان آشتی جویانه آمریکا را نخواهد خورد

سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب: 73842
ملت ایران فریب سخنان آشتی جویانه آمریکا را نخواهد خورد
مقام معظم رهبري فرمودند: آمريكاييها به برخي مسائل و غائله هاي بعد از انتخابات دل خوش نكنند زيرا جمهوري اسلامي ايران عميق تر و ريشه دارتر از اين حرفها است و نظام اسلامي بر حوادث بسيار سخت تر از اين مسائل هم، فائق آمده است. 

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار هزاران نفر از دانش آموزان، دانشجويان و خانواده هاي شهدا، با اشاره به لزوم بصيرت براي شناخت استكبار، دولت امريكا را مستكبر واقعي در دنيا دانستند و تأكيد كردند: تا زماني كه دولت امريكا از روحيه استكباري خود و تهديد، دست بر ندارد، ملت ايران، فريب سخنان به ظاهر آشتي جويانه دولت امريكا را نخواهد خورد و به هيچ وجه از استقلال، آزادي، منافع ملي و حقوق خود عقب نشيني نخواهد كرد.
در اين ديدار كه در آستانه سيزدهم آبان، روز ملي مبارزه با استكبار جهاني انجام شد، رهبر انقلاب اسلامي، لازمه مبارزه صحيح، منطقي، معقول و در عين حال قاطع را چند پيش نياز دانستند و افزودند: انگيزه برخاسته از ايمان يكي از لوازم اين مبارزه است، زيرا نمي توان ملتي را با دستور وادار به ايستادگي در صحنه هاي دشوار كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: به بركت تجربه متراكم سي ساله، نسل جوان امروز، از آنچنان انگيزه ايماني برخوردار است كه اگر از انگيزه جوانان اول انقلاب بيشتر نباشد، كمتر نيست.
ايشان با تأكيد بر اينكه بايد حساب اندك انقلابيون فرسوده و پشيمان از مبارزه را از توده ملت و جوانان جدا كرد، افزودند: اگر امروز حادثه اي همچون جنگ تحميلي در كشور اتفاق افتد، هجوم داوطلبانه جوانان براي مقابله با دشمن به مراتب بيشتر از سالهاي 59 و 60 خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي دومين پيش نياز مبارزه صحيح، منطقي و قاطع را بصيرت دانستند و خاطرنشان كردند: علت تأكيدهاي مكرر اخير بر مسئله بصيرت، شرايط كنوني دنيا و موقعيت استثنايي و ممتاز ايران است زيرا در اين شرايط، هرگونه حركت عمومي، به يك بصيرت عمومي نياز دارد.
حضرت آيت الله خامنه اي بصيرت نسل جوان كنوني را نيز بسيار بيشتر از جوانان اول انقلاب و بعد از آن دانستند و افزودند: براي مبارزه با استكبار، مهمترين مسئله، شناخت استكبار است.
ايشان تأكيد كردند: استكبار يعني قدرت، يا قدرتهايي كه با امكانات مالي، نظامي و تبليغاتي خود، در امور داخلي ديگر كشورها و ملتها، دخالت مالكانه مي كنند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به عملكرد دولت امريكا در كشورهاي مختلف دنيا به ويژه كشورهاي اسلامي، اين دولت را يك مستكبر به معناي واقعي دانستند و افزودند: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و آشكار شدن قدرت ملت ايران در برچيدن نظام پادشاهي فاسد و وابسته، دولت امريكا بجاي عذرخواهي از ملت ايران و جبران ضربه ها و خساراتي كه به اين ملت زده بود، و حل مسائل، از همان روزهاي اول انقلاب اسلامي به طراحي توطئه بر ضد ملت ايران و نظام اسلامي پرداخت و سفارت امريكا در تهران به مركز جاسوسي و توطئه برضد ايران تبديل شد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه فهرست جنايات سي ساله دولت امريكا نسبت به ملت ايران يك كتاب قطور است، خاطرنشان كردند: سالها قبل يكي از وزراي دفاع امريكا، حرف دل دولتمردان اين كشور را زد و خواستار ريشه كني ملت ايران شد و هركاري هم كه توانستند انجام دادند اما امام بزرگوار (ره) و آن مرد استثنايي تاريخ در مقابل امريكا ايستاد و تأكيد كرد، ملت ايران عقب نشيني نخواهد كرد و امريكا هم هيچ غلطي نمي تواند بكند.
ايشان با تأكيد بر اينكه امريكا هر اقدامي را كه مي توانسته بر ضد ملت ايران انجام دهد، انجام داده است، افزودند: نتيجه اين رويارويي، بالندگي هرچه بيشتر اين ملت، پيشرفت جمهوري اسلامي، و قدرت روزافزون كشور و نظام اسلامي بوده است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به برخي اظهارات به ظاهر آشتي جويانه اخير مقامات امريكايي خاطرنشان كردند: هرگاه امريكاييها لبخند ظاهري زده اند، پس از دقت و بررسي مشخص شده، خنجري نيز در پشت خود مخفي كرده اند و نيت آنها عوض نشده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه لبخند تاكتيكي، فقط كودكان را فريب مي دهد، افزودند: اگر يك ملت بزرگ و با تجربه و مسئولان برگزيده اين ملت فريب چنين لبخندهايي را بخورند، يا بايد بسيار ساده لوح و يا غرق در هوي و هوس باشند، كه بخواهند با دشمن سازش كنند.
ايشان خاطرنشان كردند: اگر مسئولان كشور با هوش، مجرب، پخته و دل در گرو منافع ملت داشته باشند، فريب اين لبخندها را نخواهند خورد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به برخي سخنان به ظاهر زيبا و پيغام هاي مكرر شفاهي و كتبي رئيس جمهور جديد امريكا براي مذاكره با ايران و حل مشكلات، تأكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران از همان ابتدا تصميم گرفت پيش داوري نكند و در عمل شعار "تغيير " را ملاحظه كند اما در اين مدت هرچه در عمل ديده شده، خلاف سخناني بوده كه بر زبان جاري شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به سخنان خود در اول فروردين در مشهد مقدس مبني بر اينكه اگر دستكش مخملي برروي پنجه چدني كشيده شده باشد جمهوري اسلامي ايران دست خود را بسوي اين دست دراز نخواهد كرد، افزودند: امريكاييها از يك طرف صحبت از مذاكره مي كنند، اما از طرف ديگر، به تهديدهاي خود ادامه مي دهند و مي گويند مذاكره بايد به نتيجه مورد نظر ما برسد و اگر نرسد، فلان كار را خواهيم كرد.
ايشان تأكيد كردند: اين همان رابطه گرگ و ميش است كه امام فرمودند ما اين رابطه را نمي خواهيم.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: در دوره اي كه دو ابرقدرت در جهان بود و در دشمني با جمهوري اسلامي هم اتفاق نظر داشتند، ملت ايران در مقابل آنها ايستاد و هر دو ابرقدرت را به زانو درآورد و اين بايد درس عبرتي براي امريكاييها باشد زيرا امريكا اكنون قدرت آن دوره را ندارد و قدرت نظام اسلامي نيز چندين برابر شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه ملت ايران بدنبال استقلال، آزادي، منافع ملي و پيشرفت در علم و فناوري است، خاطرنشان كردند: اگر كسي بخواهد به اين حقوق ملت ايران تعرض كند، ملت با تمام وجود در مقابل او خواهد ايستاد و او را به زانو درخواهد آورد.
ايشان افزودند: زماني كه امريكا از روحيه استكباري و دخالتهاي بيجا در امور ملتها دست بردارد، براي ما دولتي همانند ساير دولتها خواهد بود اما تا هنگامي كه امريكا همچنان به دنبال طمع برگشت به ايران، به عقب بردن زمان و سلطه بر ايران باشد، با هيچ وسيله اي نخواهد توانست، ملت ايران را وادار به عقب نشيني كند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: امريكاييها به برخي مسائل و غائله هاي بعد از انتخابات دل خوش نكنند زيرا جمهوري اسلامي ايران عميق تر و ريشه دارتر از اين حرفها است و نظام اسلامي بر حوادث بسيار سخت تر از اين مسائل هم، فائق آمده است.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: امريكاييها بدانند، چند نفر با هر انگيزه اي اعم از انگيزه خباثت آلود و يا انگيزه بد و همراه با ساده لوحي، كه با جمهوري اسلامي ايران مواجه شده اند، نمي توانند براي امريكا فرش قرمز پهن كنند، زيرا ملت ايران ايستاده است.
ايشان در بخش ديگري از سخنان خود، كشور و آينده آن را متعلق به جوانان دانستند و افزودند: اين كشور را بايد با اراده و عزم مستحكم ناشي از ايمان ديني حفظ كرد و اقتدار واقعي ملت ايران در گرو علم و تحقيق است.
رهبر انقلاب اسلامي، لازمه اين اقتدار واقعي را قرار گرفتن علم در كنار انگيزه ديني دانستند و تأكيد كردند: ابرقدرتها و دنباله هاي داخلي آنها، در مقابل يك ملت مقتدر و با ايمان، چاره اي جز عقب نشيني ندارند.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان خطاب به جوانان خاطرنشان كردند: به خداوند متعال، اعتماد و حسن ظن داشته باشيد و بدانيد پيروزي و نصرت الهي با شما است و با اقتدار، عزم، تهذيب نفس و خودسازي علمي به پيش رويد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *