دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲۰
حقوق بشری که آمریکا به لجن کشید؛

آیا غرب پاسخی برای این رسوایی‌ها دارد؟

يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 184535
شلیکی که زندگی را از نوجوان ۱۴ ساله بحرینی گرفت با گلوله ای که منجر به مرگ "ندا آقاسلطان" شد، تفاوتی داشت از زمین تا آسمان. هم برای محافل غربی، هم معترضان ایران و بحرین و هم متهمان قتل.
آیا غرب پاسخی برای این رسوایی‌ها دارد؟
سرویس سیاسی جهان- گلوله "ضارب گمنام" که باعث مرگ ندا آقاسلطان شد انگار جنس متفاوتی داشت زیرا در کمتر از چند روز آوازه ندا را جهانگیر کرد و به مدد تریبون های غربی حتی اشک محروم ترین مردمان آفریقا و آمریکای جنوبی را هم برای روزگار طاقت فرسای جریان فتنه در ایران درآورد!

آنچنان که بعدا و با کنار رفتن بخشی از پرده های تبلیغاتی روشن شد "ندا" تنها بنزینی برای افروختن آتش آشوب ها بوده است.

این موضوع برای مقامات و رسانه‌هاي غربي و صهيونيستي فرقی نکرد و آنان همچنان ندا را از صدر رسانه های خود پایین نکشیدند و برای نقض حقوق یک جوان بیگناه اشک تمساح ریختند.

در همین فاصله، سران و رسانه های غربی ندا را در خارج از ايران به‌عنوان نماد "نداي اعتراض ايرانيان"، "نداي آزادي خواهي ايرانيان" و "صداي اعتراض دموكراسي خواهان" معرفي و حتي برخي از عنوان "فرشته آزادي" براي او استفاده كردند. 

مجله آمريكايي "تايم" تصوير ندا را به عنوان يكي از ۱۰ نماد اعتراضي برتر دنيا منتشر كرد. باراك اوباما با ديدن فيلم قتل او در كاخ سفيد، به خبرنگاران گفت كه ديدن اين فيلم "مايه دل‌شكستگي" است. مقامات ايتاليايي، خياباني را در رم به نام ندا نامگذاري كردند. نشريه انگليسي "تايمز" ندا آقاسلطان را به‌عنوان فرد سال ۲۰۰۹ برگزيد. دانشگاهي در انگلستان دوره بورس تحصيلي ندا آقاسلطان را تاسيس كرد و همه این ها تنها گوشه ای از ابراز حزن و اندوه غرب برای نقض حقوق بشر و ندایی بود که با شلیک خودشان خاموش شده بود!

در این ایام نیز، نظام جمهوري اسلامي(به عنوان دشمن شماره یک آمریکا و صهیونیسم) در هزاران گزارش، تحلیل، خبر، کنفرانس، بیانیه، موضع گیری سیاسی و ... رسانه ها و مقامات غربی، همواره بر كرسي متهم نشانده و ناقض حقوق مردمش خوانده شد. 

فریب دادن ندا و گرفتن زندگی شیرین او ظلم و از هر نظر محکوم است و قاتلان فراری او هرگز از زیر بار این اقدام ننگین رهایی ندارند هرچند آزادانه در خیابان های لندن هم در حال قدم زدن باشند اما ماجرای این روزهای نوجوان مظلوم بحرینی بیش از همه یادآور آن روزهای مرگ نداست.  




گلوله گاز اشک آور نيروهاي امنيتي بحرين زمانی به سر ‌"علي جواد الشيخ" نشست که این نوجوان ۱۴ ساله بحرینی در روز عید فطر برای خواندن فاتحه بر سر مزار یکی از شهدای قیام بحرین حاضر شده بود.
پیکر کوفته و نحیف علی جواد چند ساعتی بیشتر تاب تحمل گلوله را نداشت و خیلی زود عنوان "دومین شهید نوجوان انقلاب بحرین" به نام او ثبت شد.

نیروهای رژیم آل خلیفه پیکر علی جواد الشیخ را پس از تهدید پزشکانی که قصد نجات او را داشتند، ربوده و شکافتند سپس، به خانواده‌اش تحويل دادند. 




تنها شباهت این واقعه تلخ با آنچه غروب ۳۰ خرداد ۸۸ روی داد و تا هفته ها خبر اول دنیا شد، فقط "در میان بودن پای یک گلوله" بود. همه چیز غیر از این متفاوت است.

تبلیغات عالمگیر درباره قتل برنامه ریزی شده ندا، اکنون به سیاست سکوت و گم کردن خبر شهادت علی جواد در میان ده ها خبر کم ارزش تبدیل شده است. اظهار دل‌شکستگی‌ها و بیانیه های شدیدالحن دیروز در حمایت از ندا جایش را به تبلیغات ضدمردمی و تشویق پنهان قاتلان علی جواد داده است. به جای چماق حقوق بشر، غرب و صهیونیسم جهانی دست ناز بر سر رژیم آل خلیفه می کشند. 

لوله تفنگ های نیروهای رژیم آل‌خلیفه داغ داغ است و در عوض پایگاه پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین همچنان در امن و امان است و شیعیان منامه دستشان بسته. 

× 

آیا هنوز زود است که به راحتی باور کرد آمریکا و صهیونیسم جهانی از موضوع حقوق بشر به‌عنوان ابزاری برای "سرکوب ملت‌ها" استفاده می‌کنند؟

آیا ملت های بحرین، یمن، مصر، لیبی، تونس، اردن، عراق، افغانستان، پاکستان و دهها مردم دیگر جز تناقض و منفعت طلبی از رفتار آمریکا و صهیونیسم جهانی در قبال خود، چیز دیگری می بینند.

آیا می توان دولتی یا دولت هایی که حقوق بشر را به چماقی برای کسب منافع خود تبدیل کرده اند، ملاک و معیار حقوق بشر و رعایت آن دانست.

بر این اساس عجیب نیست که این روزها تیغ نفوذ کاخ سفید بویژه در منطقه خاور میانه و میان ملت ها کند شده است.

به نظر می رسد انتظار برخورد درست از آمریکا و صهیونیسم جهانی هیچگاه جامه عمل نخواهد پوشید؛ عرب‌ها ضرب المثل زیبایی دارد: «فاقد الشیء لایعطی». آن کسی که فاقد عزت است نمی‌تواند عزت بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
مقایسه درستی است.ندا اقا سلطان هیچ فرقی با این جوان14 ساله نداشت اما دیدیم که چطور برخورد کردند
Iran, Islamic Republic of
آقایان جهان!! جریان سوزن زدن به خود و جوالدوز زدن به دیگران را شنیده اید ویا جریان لالایی بلد بودن و خواب نیامدن . اگر بلد نیستید که هیچ ولی اگر بلدید نگاهی به کشتار وحشیانه رژیم سوریه بیاندازید و عملکرد رسانه های خودی و من جمله خودتان را هم در نظر بگیرید و بعد از دیگران گله و شکایت کنید. باور کنید امروز عصر رسانه است.
Iran, Islamic Republic of
مرگ ندا اقاسلطان مشکوک بود.کار خود این غربیها بود.به نظرم باید اینو بیشتر توجه می کردید
Iran, Islamic Republic of
آقا یک چند تا عکس هم از کشته های سوریه بگذارید ببینیم اونجا چه خبره
سلام
حقوق بشر كيلو چند!!؟؟ حقوق بشر تنها مستمسكي در دست دول غربي براي تحت فشار قراردادن مخالفين آنهاست. فرياد حقوق بشر توسط كساني سر داده مي شود كه سابقه وحشتناكي در برپايي دو جنگ جهاني و به تبع آن كشتن ميليونها انسان بيگناه و بمباران اتمي دو شهر ژاپن و .... آنقدر جنايتهاي آنها زياد است كه قابل شمارش نيست.
Iran, Islamic Republic of
چرا ميخاهيد مرگ ندا اقا سلطان را با اين جور خبر ها توجيح كنيد ندا يك ايراني بود اگر چه كشتنش به قول شما غربي ها هم اين كارو كردن اما نماد ازادي شد شما هنوز جرات نداريد كه قاتل ندا را دستگير كنيد و ميدونيد هم كه كار كي هست ببينم اگه غرب نبود حتما قتل مينداختيد تقصير شرق؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اقا اين سياه بازيها ديگه رنگي نداره
Iran, Islamic Republic of
دوستاران انگليس و رژيم اسرائيل هنوز هم در توهم هستند
United States
خبر کشته اون پسر، هرچند اندک، اما در رسانه های خارجی انعکاس داشت. اما آیا رسانه ملی ما کشته شدن هزاران نفر رو در سوریه به همان میزان اندک هم انعکاس داده؟
پس می بینید که رسانه های اونها بهتر از رسانه های ما بودند
لعنت خدا بر آل خلیفه و آل سعود
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزی که جریان کشتار مردم سوریه رو پیش کشیدی
شما هم تحت تاثیر همون تریبونها که در بالا خدمتتون عرض شد قرار گرفته اید اگر نه لااقل در اینجا کمی دست از لجاجت و ... برمیداشتید و بخاطر این نوجوان کمی ابراز تاسف میکردید
دوست عزیزی که درباره سوریه صحبت کردید
هزاران نفر کشته؟
میدونید 1000تا چند تاست که به راحتی این حرف رو میزنید
بین بحرین و سوریه برای آمریکایی که طرفدار حقوق بشر است چه فرقی میکنه که به آشوبگران سوریه سلاح و تجهیزات و پشتیبانی رسانه ای و اعزام نیرو های حقوق و بشر و ... انجام می دهد اما در مورد بحرین تنها اشاره ای به اعتراضات یه مشت جوان آشوبگر را در رسانه های خودشان میکنند
به این میگن تفاوت رسانه ملی و رسانه غربی که شما با عنادی که دارید نمی بینید!!!
ندا اقا سلطان امریکا انگلیس اسراییل ودشمنای دیرینه مردم ایران رو داشت باید هم تبلیغات جهانی روش میشد ولی علی جواد چون برای اسلام وشیعه مثل حضرت علی اکبر گلوپاره شده کسی رو نداره براش تبلیغات کنه همونطور که اربابش امام حسین درکربلا کسی نداشت ویزیدیان برای اینکه صدای حسین به کسی نرسه طبل وفریاد میزدند اما مطمئنا خون گلوی این نوجوان ریشه ال خلیفه ودشمنای اسلام را در خواهد اورد واین خواب الودگانی رو که اگاهانه یا نا اگاهانه نظرات ناعادلانه میدن بیدار می کنه ....جاءالحق وزهق الباطل
Iran, Islamic Republic of
بورسيه ي آكسفورد فقط براي اغتشاش طلبان ايراني است لطفا چانه نزنيد.
امضا :
ملكه ي خواهر!
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمريكا و انگليس
Iran, Islamic Republic of
چرا برای پیدا کردن اهداف شیطانی و حیله هایی که با بستر رسانه تبدیل به باور میشه توی امریکا واروپا دنبالش میگردید،کنار گوش خودمان عده ای مردم ساده لوح براحتی با هر سازی که رسانه ها یا شبکه های ماهواره ای براشون کوک کنند برقص درمیان. نمونشو توی نظر دهی همین خبر نگاه کنید،این ساده لوحها هنوز بعد از این همه سال که حتی مردم دورافتاده ترین نقاط کره زمین که از رسانه وامثالهم کاملا بی خبرند پی به جنایتکاری و خلق وخوی وحشی امریکا واسراییل ودوستانش بردند ولی این بندگان خدا هنوز هم در ذیل این خبر مینویسه چرا ندا را کشتید و چرا خبر جنایتهای سوریه رو نمینویسید وچرا...
واقعا تا این باورهای مسموم وبیخرد در دنیا باشد حالا حالاها امریکا واسراییل باید از زندگی ودرندگی لذت ببرند وتاریخ عمروعاصها ومعاویه ها باید دائما از نو وبه قلم روز از موفقیتهایشان بنویسدوقربانی کردن حقیقت با کمک همین عده ای از مردم دور از خرد ودهن بین همیشه تازه بماند.
Iran, Islamic Republic of
سلام
تو دنیای کثیفی که از اون به نام سیاست نام میبرن ( البته به گفته انگلیسها) کشته شدن آدمها تا زمانی بده که برای اونها منافع داشته باشه وگرنه اگه یه بچه 11 ساله تو همون کشور مدعی به 18 ماه کار اجباری برای اعتراض به مسایل جاری کشورش محکوم بشه اصلااهمیتی نداره ، کشته شدن یه بچه 11 ساله تو غزه اون هم جلوی چشم دوربینهای خبری و تو بغل پدرش هیچ مهم نیست ، اما همین افراد برای کشته شدن برنامه ریزی شده یک آدم همون کاری رو میکنن که 2سال قبل دیدیم و متاسفانه هنوز هم خیلی ها فکر میکنن کار دولت ایرانه هنوز هم خیلی ها نمی دونن که چرا اون آقایی که کارت بسیج اون قاتل؟؟؟ رو گرفت چرا فقط کارتش رو گرفت ؟ چرا تو اون اوضاعی که مامور پلیس رو لخت میکردن چطور یه قاتل معلوم حال در رفت ؟؟؟؟ در حالی که کارتش دسته اون شاهد بود ؟؟؟ مردم هیجانزده کجا رفتن که اونو لختش کنن و بسزای عملش برسونن؟ این نوجون بحرینی هم همین اتفاق براش افتاده مردن اون نه تنها هیچ نفعی برای مدافعین حقوق بشر نداره بلکه کار کردن رو این موضوع باعث میشه خیلی از مردم بپرسن که چرا عربستان نیرو فرستاده؟ کی به اونها مجوز داده ؟ چرا پایگاه پنجم نیروی دریایی امریکا هیچ کاری نمی کنه؟ مگه خون این مردم از مردم لیبی کم رنگ تره؟ مگه تو سوریه چی کار دارن میکنن که تو بحرین نمی کنن؟ چرا سوریه تحریم میشه اما بحرین اصلا حساب نمیشه؟ چطور میشه مخالفای سوری مسلح میشن مخالفای قذافی مسلح میشن اما بحرین تو محاصره خبری و تسلیحاتی قرار میگیره؟ راستی چی میشه که ... ولش کنیم خیلی از این چی میشه ها میشه گفت و جواب نداد اما کامنت بعضی از این دوستان خیلی برام جالب بود راست میگه چون حداقل ها رو تو اون ور دنیا رعایت میکنن پس آزادن؟ دوستی که گفتی حداقل خبرشو گفته و...راستی اون دوستی که گفته عکس کشته های سوری بزار مگه اعتراض با اسلحه هم داریم شما هیچ تاریخ سوریه رو خوندی می دونی اینها چندین ساله باهم نزاع دارن اصلا بحث اونها آزادی و این حرفها نیست هرکی می خواد قدرت داشته باشه ولی منصفانه بگیم هرکس تو هرجای دنیا اسلحه دستش بگیره دولت مرکزی به شدت با اون برخورد میکنه چه حق داشته باشه چه نداشته باشه همین اعتراضهای انگلیس ، یه سری اعتراض کردن برای یه موضوع حق، یه سری خواستن از این کلاه نمدی برای خودشون داشته باشن و یا .... بنابراین موضوع از اعتراض آرام به برخورد خشن تبدیل شد پلیس هم به شدت برخورد کرد حالا چرا دولت انگلیس هیچ تصویری از اون برخوردها پخش نکرد و فقط به چند تصویر بسته و خرابی های ایجاد شده توسط معترضین رو پخش کرد
آقا حرف زیاده بگذریم یاعلی
Iran, Islamic Republic of
اي كاش براي جنايات اسد هم در سوريه اينجوي مقاله مي نوشتيد آيا بنظر مسئولين خون 30 نفر بحريني از 2500 نفر سوريه اي رنگين تر است و آل خليفه از آل اسد وحشي تر و ديكتاتور تر؟
دوست عزیزی که خبر کشته شدن افراد در سوریه رو دروغ فرض میکنی خداییش اگر سایت جهان نیوز یه روز منتشرش کنه باورت میشه ؟
در ضمن یک سوال دارم اگر ندا به دست عوامل امپریالیست کشته شده چرا توی سایتها بهش لقب شهید نمیدید مگر نه اینکه تا دیرو هر کسی که به دست منافقین و عوامل خارجی میمرد شهید محسوب میشد ؟
Iran, Islamic Republic of
نداكه خدارحمتش كنه. اما اگه درايران گربه اي هم كشته بشه غرب واياديش فرياد وااسفا سرميدهند وضدانقلاب درداخل واويلا ميگويداما همين مدعيان دروغين حقوق بشرنداي مظلوميت كشته هاي بحرين و...بجرم شيعه بودنشان درنطفه خفه ميكنند ومعترضين داخلي دركشورهاي خودشان را دزد وغارتگر مينامند ؟ امپرياليسم خبري همينه مردم بايد با عقل ودرايت قضاوت كنند وفريب قدرت رسانه اي غرب ودشمنان ايران را نخورند چرا كه آنها فقط دنبال منافع خودشان درمنطقه بوده واگه خدايي ناخواسته روزي پايشان به ايران باز بشه زن وبچه ملت از تعرض كثيفشان درامان نخواهد بود مانند عراق‘افغانستان‘ ليبي و...وكشور را صدها سال به عقب برميگردانند وآنگاه گناه ملت بر گردن كساني است كه دراين مقطع حساس از كاه كوهي ميسازند وبهانه براي دخالت بيگانگان بيرحم درسرزمين پاكمان درست ميكنند.خواسته هاي مشروع حق ملت است اما با درايت وعدم ايجاد تصور براي مداخله گران كه درايران خبري هست
متاسفانه هیچ یک از دوستان مخالف این گزارش، روشن نمی کنند که آیا حامی رویکرد دولت های غربی در برخورد با موضوع بحرین هستند یا اینکه بحرینی ها را مظلوم و قربانی سکوت غرب می دونند. اونا فقط میگن به مخالفان دولت سوریه هم ظلم شده. این دو موضوع واقعا بی ربط است.