جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۲

آخرین خبر درخصوص پرونده پدیده شاندیز

پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب: 409733
دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: شرکت های «تبرک» و «پردیس بان» مکلف به پرداخت ودیعه مردم ظرف مدت تعیین شده هستند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، ‌ غلامعلی صادقی ظهر پنجشنبه در حاشیه گردهمایی دادستان های و روسای حوزه های قضایی استان كه در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) مشهد برگزار شد در خصوص پرونده پدیده شاندیز گفت: طبق تصمیمات دادسرای مشهد شركت پدیده از تبلیغات و خرید و فروش منع شده است.

وی ادامه داد: دادسرای مشهد در مورد تأمین نقدینگی این شركت ممنوعیتی ایجاد نكرده و با توجه به این كه تنها راه جبران خسارت و پاسخگویی به مردم از طریق ادامه پروژه های این شركت است، ‌ اجازه ادامه فعالیت شركت و اتمام پروژه ها داده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: از فعالیت تبلیغی و خرید و فروش شركت های تبرك و پردیس بان جلوگیری به عمل آمده و دفاتر شركت جمع آوری شده اند.

وی این دو شركت را ملكف به بازگرداندن پول مردم عنوان كرد و افزود: تبرك در مهلت مقرر تعیین شده به صورت جدی اقدامات عملی انجام نداد كه منجر به بازداشت مدیرعامل شركت شد كه با واسطه گری افرادی از صنف كمپوت سازی به این شركت مهلت داده شد.

صادقی ادامه داد: مهلت شركت پردیس بان ظرف چندروز آینده به اتمام می رسد كه در صورت عدم اقدام جدی از سوی این شركت پیگیری جدی خواهیم كرد.

وی در خصوص موسسه میزان گفت: عامل مهم در كنترل وضعیت بحرانی كه در موسسه میزان ایجاد شده اقدامات هیئت مدیره این موسسه است.

صادقی با بیان این كه موسسه میزان باید مبالغ را به صورت اقساطی پرداخت كند گفت: این موسسه باید به كارمندان در خصوص رفتار با مشتریان تذكراتی بدهد.

برخورد جدی دستگاه قضایی با صادركننده های مجوز شركت های هرمی


در ادامه سید امیر مرتضوی معاون دادستان مشهد در خصوص فعالیت برخی شركت ها كه با دور زدن قانون به صورت هرمی اقدام به جمع آوری سرمایه مردم می كنند گفت: یك ماه پیش طی اطلاعیه ای به شبكه های بازاریابی در خصوص مصادیق شركت های هرمی هشدارهای لازم ارائه شد كه طی آن دو شركت را هرمی شناسایی كردیم.

وی با بیان این كه ترفندها وشگردهای جدیدی در تأسیس شركت ها به صورت هرمی ایجاد شده است گفت: دستگاه ها و سازمان ها در صدور مجوزها دقت لازم را به عمل آورند كه در صورت شناسایی مجوزهای غیرقانونی علاوه بر ابطال مجوز صادره با دستگاه صادر كننده مجوز برخورد جدی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیدواریم این مهلت ها نتیجه بده ، اما تجربه یه چیز دیگه ای رو میگه.
همین فقط جریمه نقدی اونم اقساط.