پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

انتخابات رایانه‌ای در 10درصد شعبه‌ها

يکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 192149
وزیر کشور گفت: در حال حاضر آمادگی برگزاری 100 درصد انتخابات به صورت رایانه‌ای و مکانیزه را هم داریم.

به گزارش واحد مرکزی خبر محمد نجار در ادامه نشست خبری امروز خود درباره برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت رایانه‌ای افزود: در این دوره با توجه به تمهیداتی که اندیشیده‌ایم و آمادگی‌هایی که ایجاد شده و تیم قوی علمی که روی این موضوع کار کرده است؛ آمادگی برگزاری 100 درصد انتخابات را به صورت رایانه‌ای هم داریم.

وی اضافه کرد: اما با مصلحتی که اندیشیده و با مشورت‌هایی که انجام شد، بناست انتخابات تا 10 درصد شعبه‌ها را به صورت 100درصد رایانه‌ای برگزار کنیم.

محمدنجار گفت: این کار، آزمایشی انجام می‌شود تا مقدمه‌ای باشد برای انتخابات آینده در کشور که در آنها بتوانیم 100 درصد انتخابات را رایانه‌ای برگزار کنیم.

وزیر کشور افزود: البته این به معنای آن نیست که فقط 10 درصد کار رایانه‌ای است، بلکه بیش از 90 درصد کارهایی که به زیرساخت‌ها و همه فرایندهای انتخابات مربوط می‌شود، رایانه‌ای و مکانیزه صورت می‌گیرد.

محمدنجار گفت: اما آن (10درصد) در واقع بخش خروجی و بیرونی کار است که شامل اخذ رأی و تجمیع آراء و مسائل مختلف است که همه اینها به صورت 100 درصد رایانه‌ای برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *