شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

ریزگردها موجب فیبروز ریه می شوند

دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 356147
یک متخصص داخلی با اعلام اینکه ریزگردها موجب فیبروز ریه می شوند گفت: مصرف غذاهای آماده یا فست فودها عامل ابتلابه سرطان هستند و باید اسلوفودها(غذاهای آرام پز) را جایگزین آنها کنیم و از غذاحوردن لذت ببریم.
به گزارش جهان به نقل از فارس،کیوان الچیان در نشست خبری کنگره سالیانه متخصصان داخلی ایران اظهار داشت: جامعه متخصصان داخلی ایران این کنگره را با هدف پیشگیری از بیماری‌های داخلی در گروه‌های مختلف سنی برگزار خواهد کرد.

وی افزود: ۲۱۰ مقاله در این کنگره پذیرش شده که ۵۰ مقاله در قالب سخنرانی و ۱۴۰ مقاله نیز در قالب پوستر ارائه می‌شود. همچنین سمپوزیوم‌هایی در خصوص گوارش، هپاتیت، دیابت و تازه‌های دیابت، اورژانس‌‌ها به ویژه در موارد خاص و احیای بیماران باردار خواهیم داشت.بیمار‌ی‌های عفونی و مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها نیز دیگر برنامه‌های این کنگره خواهد بود.

این متخصص بیماری‌های داخلی با اذعان نسبت به مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک ها در کشور گفت: متأسفانه مصرف آنتی‌بیوتیک در کشور ما از کشورهایی که چند برابر ما جمعیت دارند بیشتر است.

وی افزود: همچنین سمپوزیومی درباره مشکلات پزشکی قانونی در این کنگره خواهیم داشت و سعی می‌کنیم شرکت‌کننده‌ها را با تازه‌های بیماری‌های قلبی آشنا کنیم.

دبیر اجرایی کنگره سالیانه متخصصان داخلی ایران تصریح کرد: متأسفانه آلاینده‌های مختلف مانند ریزگردها موجب فیبروز ریه می‌شود بنابراین سعی می‌کنیم سمپوزیومی نیز با هدف آشنایی شرکت کنندگان با بیماری‌های ریه و درمان آنها برگزار کنیم.

وی افزود: جامعه ما به سمت پیری پیش می‌رود و آموزش طب سالمندی برای اعضای آن حیاتی است. این تفکر که پیری مساوی با درد است باید از ذهن خارج شود تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم. اگر بتوانیم پیشگیری را جایگزین درمان کنیم هزینه‌های درمان کاهش می‌یابد.

دبیر اجرایی کنگره سالیانه متخصصان داخلی ایران، با انتقاد از استفاده از غذاهای آماده گفت: ترویج زندگی سالم و فراهم کردن جامعه سالم وظیفه حاکمیت است. متأسفانه استفاده از غذاهای آماده می‌تواند زمینه ابتلا به سرطان‌ها را افزایش دهد.

وی با اشاره به رابطه بیماری‌های اعصاب و روان در ابتلا به سرطان ها گفت: بخش‌های روانپزشکی باید بیشتر شود متأسفانه بسیاری از افراد جامعه از مراجعه به روانپزشک و روانشناس واهمه دارند و می‌ترسند تا انگ دیوانه به آنها زده شود. این در حالی است که استفاده از روانپزشک، روانشناس و مشاور می‌تواند در هر دوره از زندگی به سلامت روان افراد کمک کند.

الچیان، تصریح کرد: بزرگترین بیماری قرن افسردگی است که یکی از دلایل آن قرار نگرفتن هر کس در جای خودش است. متأسفانه در جامعه ما با توجه به مسائل فرهنگی، ابتلا به بیماری‌های روان‌تنی زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است به جای استفاده از فست‌فود از اسلوفود استفاده شود. فست فود غذاهایی هستند که سریع آماده و مصرف می‌شوند اما اسلوفودها به دسته‌ای از غذاها گفته می‌شود که در مدت زمان بیشتری مصرف می‌شوند و افراد می‌توانند در هنگام خوردن آنها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و از غذا لذت ببرند. این شیوه در سوئد پایه‌ریزی شده و نتایج مثبتی نسبت به مصرف آنها به دست آمده است.

کنگره سالیانه متخصصان داخلی ایران از ۳۰ اردیبهشت تا ۲ خرداد سال جاری از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ در سالن همایش‌های رازی برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *