جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۵

بازی ملی پرسپولیسی ها به اندازه آندو !

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 393290
استقلال در ترکیب خود از ۱۴ بازیکن سود می برد که در برهه های مختلف در تیم ملی بوده اند یا الان هستند و مجموعاً ۳۸۴ بازی برای تیم ملی انجام داده اند. در نقطه مقابل در ترکیب پرسپولیس تنها ۱۰ بازیکن هستند که پیراهن تیم ملی را برتن کرده اند و تعداد بازی ملی آنها به ۱۶۸ بازی می رسد.
  به گزارش جهان، به نوشته سایت خبری خبر آنلاین ،این آمار نشان می دهد که در فوتبال همیشه تجربه برتر از جوانی نیست!
از قدیم می گفتند تیم با تجربه تر در دربی پیروز است و دربی جای بازیکنان باتجربه و آبدیده است اما پیروزی پرسپولیس در دربی ۷۹ خلاف این را ثابت کرد و نشان داد که در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به نظر می رسد.

پرسپولیس دربی را برد. این به خاطر بازی بد استقلال بود یا به خاطر بازی خوب؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت هم استقلال بد بازی کرد و هم پرسپولیس خوب بازی کرد.

نتیجه دربی ۷۹ ضعف مشهود استقلال و هنر بزرگ پرسپولیس را نشان داد. استقلال در ترکیب خود از ۱۴ بازیکن سود می برد که در برهه های مختلف در تیم ملی بوده اند یا الان هستند و مجموعاً ۳۸۴ بازی برای تیم ملی انجام داده اند. در نقطه مقابل در ترکیب پرسپولیس تنها ۱۰ بازیکن هستند که پیراهن تیم ملی را برتن کرده اند و تعداد بازی ملی آنها به ۱۶۸ بازی می رسد. تازه از این عدد ۸۷ بازی برای اوماناست که در تیم ملی کاستاریکا به میدان رفته و اگر تعداد بازی ملی او را از تیم پرسپولیس کم کنیم تعداد بازی ملی بازیکنان داخلی این تیم به ۸۱ بازی ملی می رسد و این از تعداد بازی ملی آندرانیک تیموریان کمتر است! به عبارت ساده تر تعداد بازی همه ملی پوشان ایرانی پرسپولیس کمتر از تعداد بازی های ملی آندرانیک تیموریان است.

در جمع بندی کلی، پرسپولیس ۴ ملی پوش کمتر از استقلال دارد و تعداد بازی ملی بازیکنان این تیم هم ۲۱۶ بازی کمتر از تعداد بازی ملی بازیکنان استقلال است.

این اعداد و ارقام نشان می دهد که هم استقلال هنر کرده و هم پرسپولیس. استقلال هنر در باختن و پرسپولیس هنر در بردن. این اعداد و ارقام نشان می دهد استقلال خوب بازی نکرد که این قطعاً نشأت گرفته از خوب تمرین نکردن و خوب هدایت نشدن است.

این نشان می دهد که تجربه همیشه بر جوانی فائق نیست و می توان با بها دادن به جوانان شایسته و تحریک کردن آنها به نتیجه دست یافت.

۲۷۱ به ۶۷؛ آمار نابرابر

وقتی استقلال و پرسپولیس برای برگزاری دربی سرخابی ۷۹ وارد زمین شدند، در ترکیب ۱۱ نفره استقلال سابقه ۲۷۱ بازی ملی دیده می شد و در ترکیب پرسپولیس ۱۵۴ بازی ملی که البته ۸۷ بازی متعلق به اومانای کاستاریکایی بود و در واقع پرسپولیس در ترکیب ۱۱ نفره اش فقط به اندازه ۶۷ بازی از تیم ملی ایران سهم داشت... به این می گویند آمار نابرابر...

تعداد بازی ملی بازیکنان استقلال

بازیکن

تعداد بازی ملی

محسن فروزان

۱

خسرو حیدری

۵۳

امیرحسین صادقی

۲۰

حنیف عمران زاده

۴

امید ابراهیمی

۶

پژمان نوری

۴۹

آرش برهانی

۳۷

محمد قاضی

۱۲

جاسم کرار

۶۳

آندرانیک تیموریان

۸۳

هرایر مکویان

۳۲

هاشم بیک زاده

۱۷

یعقوب کریمی

۶

میلاد فخرالدینی

۱

تعداد بازی ملی بازیکنان پرسپولیس

بازیکن

تعداد بازی ملی

سوشا مکانی

۳

محمد رضا خانزاده

۷

مایکل اومانا

۸۷

محسن بنگر

۱۴

رضا حقیقی

۹

رضا نوروزی

۶

پیام صادقیان

۵

محمد نوری

۲۷

هادی نوروزی

۹

حمیدرضا علی عسگری

۱
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بنده خدا
ولیکن پرسپولیس علی دایی،علی کریمی ،مهدی مهدوی کیا و .. را دارد اما استقلال چه
کریم باقری ..
دو ستاره نورانی
66666666666666666
Iran, Islamic Republic of
امتياز جواني تيم پرسپوليس را بايد در كنار امتياز تجربه استقلال با هم ببينيد. به نظرم هر دو مهم است. اما اين بار جواني بر تجربه غلبه كرد .
استقلالی ها خیلی محجوبند...با اینکه بیشتر اوقات از پرسپولیسیها بهتر بودن هیچ وقت نه خودشون و نه طرفدارانشون ادعایی نداشتند.....اما خدا نکنه یه پرسپولیسی به جایی برسه اون وقته که زمین و زمان رو!!!!!!............. .