جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۶

التهاب مجدد مجلس در مورد نطق مطهري

سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 224396
صحن علني مجلس شوراي اسلامي، امروز براي دقايقي در حين تذكر حميد رسايي در واكنش به نطق مطهري نماينده مردم تهران، در مورد آنچه دخالت سپاه در انتخابات عنوان كرده بود، ملتهب شد.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، حجت‌الاسلام حميد رسايي در خلال جلسه علني امروز با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۳ آيين‌نامه داخلي در تذكري گفت: همه مي‌دانند كه اين روزها، آخرين روزهاي مجلس هشتم است و قاعدتا بايد خاطرات خوشي از مجلس در ذهن مردم باقي بماند.

وي افزود: ‌بر همين اساس اكثريت نمايندگان در مجلس هشتم با هر طيف، سليقه و جهت‌گيري انتقادات خود را در قالب نطق‌ها و تذكرات در اين دوره مجلس مطرح كردند و همواره ادب را رعايت نمودند به گونه‌اي كه برخي از همكاران در بيان اظهارات خود از جاده انصاف خارج مي‌شدند اما هيچگاه بي‌ادبي نمي‌كردند.

در اين هنگام در حالي كه حميد رسايي به بيان ادامه تذكر خود مي‌پرداخت و اظهار كرد كه در روزهاي آخر مجلس هشتم بياناتي گفته مي‌شود ...، باهنر در كسوت رياست مجلس از رسايي درخواست كرد كه براي يك لحظه تذكر خود را مطرح نكند تا او يك جمله را بگويد.

در اين هنگام بعد از كش و قوس‌هاي فراوان، باهنر گفت: قرار ما در مجلس هشتم همواره اين بوده كه اينگونه تذكرات در پايان جلسه مطرح شود، من خواهش مي‌كنم و حتي اجازه نمي‌دهم كه شما اين تذكر را مطرح كنيد و در آخر جلسه به شما وقت مي‌دهم تا تذكر خود را بگوييد.

رسايي پس از اين اظهارات باهنر، خطاب به او گفت: آقاي باهنر در روزهاي آخر مجلس هشتم هستيم، شما اوقات خود را تلخ نكنيد، من فقط يك جمله مي‌گويم و خطابم به مدعي‌العموم است مبني بر اينكه چطور وقتي طلبه‌اي در قم به نام قديري ابيانه يك سوال مي‌كند مدعي‌العموم وارد موضوع مي‌شود ...

در همين هنگام باهنر با بيان اينكه ميكروفن و تريبون آقاي رسايي را قطع كنيد، گفت: ما كه تعارف نداريم، هر چه خواهش و تمنا مي‌كنم رعايت نمي‌كنيد، برادر بزرگوار نمي‌شود پشت اين تريبون اسم اين، آن و همه را برد. بنده به شما گفتم كه آخر جلسه وقت براي تذكرات خود داريد.

مهدي كوچك‌زاده نماينده تهران با فريادهايي تكرار مي‌كرد كه به سپاه توهين مي‌كنند، طوري نيست و خواستار ادامه بيان تذكر از سوي رسايي مي‌شد.

باهنر نيز در پاسخ به فريادهاي كوچك‌زاده تاكيد كرد كه آقاي رسايي آخر جلسه وقت دارند كه تذكر خود را مطرح كنند اما الان اجازه اين كار را نمي‌دهم.

با وجودي كه باهنر با اين موضوع تاكيد داشت كه رسايي در آخر جلسه وقت براي تذكر خود را دارد اما كوچك‌زاده مدام فرياد مي‌زد و درخواست مي‌كرد كه رسايي تذكر خود را مطرح كند.

اين تذكر مدتي فضاي مجلس را ملتهب كرد و سرانجام عده‌اي از نمايندگان در اطراف ميز كوچك‌زاده جمع شدند و او را به آرامش دعوت كردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با سلام
من هانت عليه نفسه فلا تامن من شره
علي مطهري تا كنون به همه توهين كرده و شما هم اعتراضي نكرديد و دستگاه قضا رعايت حال پدر عزيزشان را ميكند. اما خدا شاهده منش شهيد مطهري عزيز كجا فحش و بي ادبي بود؟ ايشان دارند آبروي شهيد مطهري را ميبرند. منطق امام و رهبري به هيچ وجه آقازاده پروري نيست.
چرا با كساني كه به عملكرد علي لاريجاني انتقاد دارند براحتي برخورد ميشود ولي با فحاشيهاي علي مطهري در حق سپاه- رييس جمهور و حداد عادل برخورد نمي شود؟
Iran, Islamic Republic of
شهاب صدر در جلسه نطق مطهري رئيس بوده است
لطفا رياست شهاب صدر در آن جلسه نقد شود
Iran, Islamic Republic of
مطهری بجز توهین کار دیگری نداره
Iran, Islamic Republic of
چطور مجلس شورای اسلامی به علی مطهری که دارای مشکل هستند اجازه میدهد به رئیس جمهور اسلامی و شخصیت دوم مملکت توهین سرا پا کذب کند !!!!

بحث اساسی اینست که رئیس جمهور منتخب تمام مردم ایران است و توهین و افترای کذب به ایشان در واقع توهین به همه افراد و مردم کشور است و بایستی مدعی العموم سریعا" از ایشان باز خواست نمایند.

آقای مطهری !!!مجلس جای فحاشی و عقده گشائی نیست . بلکه مکانی است مقدس و در جهت حل مشکلات کشور و مردم میباشد.
آيا ما هم اجازه داريم در مورد آقاي علي لاريجاني اين گونه نظر بدهيم و وي را به ايجاد ... متهم كنيم؟
آيا كساني كه به ديگران توهين ميكنند شايسته اين هستند كه خود را عقلاني و... بنامند؟
راستي جايگاه قانون در برخورد با افراد افراطي و.. كجاست؟
Iran, Islamic Republic of
سوالم این است که عدم پایبندی به اخلاق سیاسی را چه کسی درکشور رواج داد؟