جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

چاوز به دیدار رهبر انقلاب رفت

يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب: 64879
گزارش شبكه خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار آقای هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا و هیئت همراه تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا باید با افزایش بیشتر همکاری ها و گسترش آن، زمینه قدرت و استحکام بیش از پیش جبهه تازه تأسیس شده استقلال را فراهم کنند.

ایشان تقویت معنوی و روحی را لازمه ایستادگی در مقابل دشمنان دانستند و افزودند: اگر روحیه شکست ناپذیری و مقاومت در درون انسان به وجود آید، در صحنه عمل نیز شکست و هزیمتی نخواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری ناکامی های آمریکا در مناطق مختلف خاطرنشان کردند: شکست های پی در پی و کاهش ابهت و قدرت آمریکا نشان دهنده واقعیت انکارناپذیر «تغییر دنیا» است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به شکست ها و هزینه های بالای آمریکا در عراق، افغانستان، لبنان، و فلسطین تأکید کردند: ناکامی امریکا در مورد جمهوری اسلامی ایران شدیدتر از مناطق دیگر است.

ایشان افزودند: شرایط در آمریکای لاتین نیز تغییر کرده و در این منطقه که حیات خلوت آمریکا نامیده می شد، اکنون قدرتی شکل گرفته که در حال رشد روزافزون است.

رهبر انقلاب اسلامی موفقیت های جبهه مقاومت را مرهون اراده و تلاش انسان ها و کمک پروردگار دانستند و خاطرنشان کردند: این تلاش ها باید افزایش یابد تا قدرت جبهه مقاومت روز به روز بیشتر شود.

حضرت آیت الله خامنه ای همراهی و همکاری های سیاسی را یکی از لوازم افزایش قدرت برشمردند و تأکید کردند: در کنار هماهنگی های سیاسی، باید همکاری های صنعتی، اقتصادی، بانکی و حمل و نقل ایران و ونزوئلا نیز بیش از پیش گسترش یابد.

در این دیدار که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت آقای هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا با ابراز خرسندی فراوان از دیدار مجدد با رهبر انقلاب اسلامی ، گفتگوهای خود با رئیس جمهور ایران را بسیار مثبت خواند و گفت: در مذاکرات، توافق های خوبی برای گسترش بیشتر همکاری ها انجام شد که از جمله آنها تشکیل مجمع عمومی بانک مشترک میان دو کشور است.

وی با تأکید بر اینکه این بانک مشترک می تواند به یک نهاد قوی اقتصادی تبدیل شود و در دیگر کشورها گسترش یابد افزود: تنها راه مقابله با توطئه دشمنان، اتحاد و همکاری و افزایش قدرت است.

رئیس جمهور ونزوئلا خاطرنشان کرد با تشکیل کمیته پیگیری عالی، هر دو ماه یک بار گزارشی از روند اجرای توافق ها ارائه خواهد شد تا هرگونه مشکلی برطرف و توافق ها سریعاً اجرایی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *