جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

"پهپاد"نارنجي‌آمريکادراختيارايران‌است؟+تصاوير

پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 265553
چند روز پيش، خبري اعلام شد مبني بر اينکه يک پهپاد آمريکايي در سواحل جزاير "فيليپين" توسط ماهيگيران فيليپيني پيدا شده است. به خاطر حضور اين پهپاد در منطقه خاورميانه و استفاده آن توسط نيروي دريايي ارتش آمريکا، احتمال زيادي وجود دارد که پهپاد نارنجي BQM-۷۴E، توسط نيروهاي نظامي ايران شکار شده باشد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، در اين گزارش به یکی از پهپادهاي آمريکايي که ممکن است در اختيار ايران باشد، اشاره خواهد کرد:

پهپاد BQM-۷۴E
پهپاد "BQM-۷۴،" ساخت شرکت "Northrop" است. اين پهپاد نارنجي رنگ، تاکنون سه بار اصلاح شده است. تاکنون حدود ۴ نوع از پهپاد نارنجي ساخته است. از اين پهپاد براي آموزش سامانه‌هاي ضد موشکي، شناسايي و گاهي اوقات به عنوان طعمه استفاده مي‌شود.
BMQ-۷۴ ، مي‌تواند تا ارتفاغ ۱۲۰۰۰ متري پرواز کند.

MQM-۷۴A

پهپاد MQM-۷۴A ، با يک موتور توربو جت Williams J۴۰۰-WR-۴۰۰ کار مي‌کند و مي‌تواند از زمين يا پرتاب‌گرهاي دريايي پرتاب شود. داراي يک سيستم راهنمايي فرماندهي است. و مي‌توان آن را از طريق رادار يا دوربين پيگيري کرد. اين پهپاد که قابل استفاده مجدد است، به يک چتر مجهز است که به پايين آمدن آن کمک مي‌کند. تجهيزات اين پهپاد از جمله ابزارهاي دستگاه تقویت رادار فعال و غیر فعال، طراحی مادون قرمز، سيستم رد دود براي رديابي تصويري و هم چنين داراي شناور براي فرود به روي آب است.

MQM-۷۴C

در اوايل سال ۱۹۷۰، "نيروي دريايي آمريکا" به يک هدف سريع تر و سبک‌تر نياز داشت، بنابراين MQM-۷۴B"" به ميدان آمد. اين نوع پهپاد به توليد انبوه نرسيد. اما منجر به ساخت MQM-۷۴C شد که از سال ۱۹۷۴ به توليد انبوه رسيد. "MQM-۷۴C" مقداري از نوع A بزرگتر است و از موتور قدرتمندتري استفاده مي‌کند که سرعت آن را تا ۱۸۵ کيلومتر در ساعت افزايش مي‌دهد. تاکنون حدود ۳۲۰۰، MQM-۷۴A/C در نيروي دريايي آمريکا به کار گرفته شده است.

BQM-۷۴C

"BQM-۷۴C"، مدل بسيار پيشرفته‌تري نسبت به MQM-۷۴C است. در سال ۱۹۷۸ براي اولين بار مورد آزمايش قرار گرفت و از سال ۱۹۷۰ به توليد انبوه رسيد. BMQ-۷۴C، يک استوانه بدنه رو به جلو دارد دارد که به قدرت پروازي آن ميافزايد، و از سيستم کنترل پروازي با يک ميکروپردازنده استفاده مي‌کند که به آن اجازه مي‌دهد پروزهاي ازقبل برنامه‌ريزي شده پيچيده‌تري انجام دهد. براي پروازهايي که از سطح زمين انجام مي‌گرفت، BQM-۷۴C از دو بوستر موشک سوخت جامد استفاده مي‌کرد. NORTHROP، همچنين نسخه شناسايي اين پهپاد را با يک دوربين در دماغه آن طراحي کرد.


براي عمليات طوفان صحرا در سال ۱۹۹۱، ، ارتش آمريکا از BQM-۷۴C، به عنوان طعمه استفاده نمود که کمک بسياري به کاهش تلفات نيروهاي آمريکايي در در جنگ خليج فارس کرد.

BQM-۷۴D

BQM-۷۴D، داراي يک سيستم ناوبري کامل و سنسورهايي براي شناسايي در مناطق جنگي است. اين نوع پهپاد هنوز توسط ارتش آمريکا به طور رسمي استفاده نشده است.

BQM-۷۴E

نسخه کنوني که مورد استفاده قرار مي‌گيرد، پهپاد ""BQM-۷۴E است که نوع پيشرفته تر BMQ-۷۴C است.اين پهپاد در سال ۱۹۹۳ به خدمت نيروي دريايي آمريکا در آمد و از موتور J۴۰۰-WR-۴۰۴ استفاده مي‌کند، نرم‌افزار جديدتري دارد و استقامت و برد ان نسب به BQM-۷۴C بيشر است. اين پهپاد هم کانون به عنوان هدف مافوق صوت براي ارزيابي و آموزش موشک‌هاي ضدهواپيما مورد استفاده قرار مي‌گيرد. ۷۴E، مي تواند موشک‌هاي کروز ضدناو را شبيه سازي کند. داراي رادار رديابي و دستگاه گیرنده‌اي است که به‌محض دریافت مخابرها بطور خودکار آن را جواب میدهد. براي پرتاب‌هاي هوايي اين پهپاد از هواپيماي C-۱۳۰ استفاده مي‌شود.



بيش از ۲۰۰۰، BQM-۷۴C/E تاکنون به نيروي دريايي آمريکا فرستاده شده است. در مارس سال ۲۰۰۲، شرکت NORTHROP قراردادي براي توليد BQM-۷۴F، دريافت کرد. اين پهپاد سرعتي بالاتر ، قدرت مانور بيشتر و حدود دو ساعت قدرت پرواز دارد. پهپاد ۷۴F در آگوست سال ۲۰۰۵ براي عموم رونمايي شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *