جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

مردم قاهره هشدار در مورد آنفلونزای خوکی را به تمسخر گرفتند

شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب: 69298
مردم قاهره هشدار در مورد آنفلونزای خوکی را به تمسخر گرفتند
مردم قاهره هشدارهای دولت مصر در مورد شیوع آنفلوانزای خوکی را به تمسخر گرفته و معتقد هستند دولت کوچک‌ترین اقدامی در راستای جمع‌آوری زباله از سطح شهرها نمی‌کند تا از مریضی‌های گسترده مردمی جلوگیری کند.
به گزارش پرس.تی.وی ، مردم قاهره پایتخت مصر با مسخره کردن هشدارهای دولت این کشور در مورد گسترش مبتلایان به ویروس آنفلوانزای خوکی، از انباشته شدن زباله در خیابان‌ها و امکان شیوع آنفلونزای خوکی ناشی از این زباله‌ها به شدت نگران هستند. تاکنون 900 نفر در مصر به آنفلوانزای خوکی مبتلا و دو نفر از آنان جان باختند.

روزنامه السفیر در گزارشی نوشت: «خانم مرزوقه محمد بشیر شهروند مصری می‌گوید دولت به جای هشدار درباره آنفلوانزای خوکی، زباله‌های انباشته شده در نزدیک بازار میوه و نقاط مختلف قاهره را جمع‌آوری کند تا منجر به شیوع امراض نشود».

شهروندان مصری هشدارهای دولت برای اتخاذ تدابیر بهداشتی به منظور جلوگیری از بیماری آنفلوانزای خوکی را شعاری بیش نمی‌دانند؛ زیرا دولت از ارایه خدمات به مردم مانند آب و برق خودداری می‌کند.

مصر برای مبارزه با آنفلوانزای خوکی چند ماه قبل 25 هزار خوک را از بین برد که با انتقادات گسترده جهانی و داخلی روبرو شد؛ زیرا این اقدام در حالی صورت گرفت که فضولات حیوانی خوک‌ها در خیابان‌های قاهره وجود دارد.

عید، شهروند 35 ساله مصری نیز می‌گوید: «خوک‌ها بیشتر زباله‌های پایتخت را می‌خوردند. بر اساس آمار رسمی، مصر روزانه 55 هزار تن زباله تولید می‌کند و 15 هزار تن آن فقط مربوط به قاهره است که مقدار قابل توجهی از آن جمع‌آوری نمی‌شود».

خانم هاله شفیق می‌گوید: «دولت به جای هشدار در مورد آنفلوانزای خوکی، اول خیابان‌ها را تمیز کند که از بوی بد آن نمی‌توان زندگی کرد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *