جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اعلام آخرین تغییرشاخص‌های رفاه اجتماعی

يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب: 418184
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افزایش شاخص‌های رفاه اجتماعی در دولت تدبیر و امید گفت: متأسفانه یکی از عوامل معلولیت‌ها، حوادث جاده‌ای است که تعداد این حوادث در کشور ما قابل توجه است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، صبح امروز گروهی از کارآفرینان سوئدی با انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از معاونین و مدیران این سازمان دیدار کردند.

در این دیدار، مسئولان سازمان بهزیستی کشور از کارآفرینان برتر سوئدی درخواست کردند که در حوزه اشتغال و کارآفرینی، جزئیات دو کشور را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تأکید قانون اساسی به جمهوری اسلامی ایران و همچنین مقام معظم رهبری و توجه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه رفاه اجتماعی و شاخص‌های رفاهی اظهار داشت: در نظام اسلامی، اقدامات ویژه‌ای برای افزایش رفاه اجتماعی صورت گرفته است و جمهوری اسلامی در بین کشورهای حوزه مدیترانه مقام خوبی را دارد.

وی با اشاره به کاهش مرگ و میر اطفال زیر یک سال و همچنین امید به زندگی در ایران، گفت: در حوزه فراهم کردن امکانات درمانی و همچنین سرانه پزشکی و تربیت نیروی انسانی، اقدامات خوبی در سال‌های اخیر صورت گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه سیاست سازمان بهزیستی این است که معلولان را در بین جامعه قرار دهد، گفت: ما نمی‌خواهیم معلولان را از جامعه ایزوله کنیم و به همین منظور به موضوع اشتغال آنها توجه ویژه‌ای می‌شود .

محسنی بندپی ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، حرفه‌آموزی و توانمندسازی معلولان از سیاست‌های بهزیستی محسوب می‌شود تا با آموزش اشتغال و خودکفایی آنها، معلولان دوباره به جامعه برگردند.

وی با اشاره به فعالیت معلولان و کسب مقام‌های مختلف در مسابقات پاراسیایی و پارالمپیک گفت: معلولان این توانایی را دارند که در تمامی ابعاد موفق باشند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی کشور در حوزه پیشگیری گفت: مشاوره‌های قبل از ازدواج تأثیر بسزایی را در کاهش معلولیت گذاشته است که در این زمینه بهزیستی عملکرد خوبی را داشته است.

محسنی بندپی با اشاره به افزایش حوادث جاده‌ای گفت: با توجه به افزایش این حوادث، شاهد بیشتر شدن معلولیت در جامعه بوده‌ایم که در این زمینه باید برنامه‌هایی اثربخش‌تر و مؤثرتر برای کاهش معلولیت و همچنین کاهش حوادث جاده‌ای درنظر گرفته شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان که از قوانین مجلس شورای اسلامی محسوب می‌شود، به طور قاطع تأکید کرده است که ۳ درصد از استخدام‌های دولتی باید از گروه معلولان باشد که در این زمینه نیز امیدواریم سایر دستگاه‌ها به این قانون عمل کنند.

به گزارش فارس، در ادامه این جلسه یحیی سخنگویی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بحث اشتغال برای معلولان موضوع پیچیده‌ای است و در این زمینه با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته تلاش شده است که در بحث اشتغال گام‌های خوبی با پرداخت وام‌های اشتغالزایی برداشته شود.

سخنگویی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که دارای جامع حمایت از قانون معلولان است و در این قانون تأکید شده است که ۳ درصد از اشتغال‌های دولتی باید به معلولان اختصاص داده شود.

وی تصریح کرد: ما به دنبال شغل شایسته و پایدار برای معلولان هستیم و در این زمینه از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

به گزارش فارس، در ادامه جلسه نیز قام عبدالله‌زاده قائم‌مقام توانمندسازی و اشتغال سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حوزه توانمندسازی در سه بخش حمایت‌های بیمه‌ای، مسکن و اشتغال فعالیت می‌کند، گفت: ما به دنبال توانمند شدن جامعه هدف بهزیستی از جمله معلولان و زنان سرپرست خانوار هستیم.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال از سوی سازمان بهزیستی کشور برای جامعه هدف از طرق مختلف از جمله آموزش و حرفه‌آموزی، استفاده از ظرفیت کارفرمایا، تشویق کارفرمایان، طرح دانش‌کار و پرداخت وام اشتغال صورت می‌گیرد.

عبدالله‌زاده خاطرنشان کرد: طرح دانش‌کار تلفیقی از دانش، مهارت و تجربه صاحبان حرف است، ضمن اینکه در حال حاضر بیش از ۴ هزار مؤسسه و ان جی او با سازمان بهزیستی همکاری دارند.

قائم‌مقام توانمندسازی و اشتغال سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: یکی از طرح‌های موفق سازمان بهزیستی کشور طرح مسئولیت اجتماعی است که این طرح با مسئولیت وزارتخانه ها و سایر دستگاه ها برگزار می‌شود که نخستین جشنواره مسئولیت اجتماعی در تیرماه برگزار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت ۱۶ هزار مهدکودک در کشور گفت:‌ ارائه برنامه های آموزشی، فرهنگی براساس مبانی دینی و فرهنگی برخی از فعالیت این مهدها محسوب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *