جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

مشاركت زنان در سرمايه گذاري هاي تجاري كشورهاي اسلامي

سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 148788

رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري گفت: ارتقاء مشاركت زنان در سرمايه گذاري هاي اقتصادي و تجاري در سومين اجلاس وزراي زن كشورهاي اسلامي مطرح و بررسي خواهد شد.
مريم مجتهدزاده امروز در نشست خبري سومين اجلاس وزارتي پيرامون نقش زن در توسعه كشورهاي اسلامي كه در ساختمان كوثر رياست جمهوري برگزار شد، اظهار داشت: در سي و دومين اجلاس وزراي امور خارجه كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي كه در سال 2005 ميلادي در كشور يمن برگزار شد مقرر شد تا اجلاس وزراي امور زنان براي رفع مشكلات زنان و ارتقاي جايگاه آنها هر دو سال يك بار برگزار شود. 

وي افزود: نخستين اجلاس كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي در حوزه زنان در سال 2006 در تركيه و اجلاس بعدي در سال 2008 در مصر برگزار شد و در اجلاس مصر مقرر شد ايران ميزبان سومين اجلاس وزراي زن كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي باشد.
رئيس مركز امور زنان و خانواده با بيان اين كه در اجلاس سال 2006 در تركيه ارتقا زنان در زمينه هاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي مطرح شد، عنوان كرد: در اجلاس سال 2008 در مصر برنامه عمل پيشرفت زنان در كشورهاي اسلامي مورد توجه قرار گرفت.
مجتهدزاده ادامه داد: موضوع سومين اجلاس وزراي زن كشورهاي اسلامي كه در ايران برگزار مي شود «زن، خانواده و اقتصاد» است و طي آن در زمينه نقش آفريني زنان در حوزه هاي اجتماعي و اقتصادي و پيشگيري از آسيب به بنيان خانواده برنامه ريزي مي شود.
مشاور رئيس جمهور در خصوص اهدافي كه ايران از برگزاري اجلاس (OIC) دنبال مي كند، تصريح كرد: ارائه گزارشي از توانمندي زنان ايراني در حوزه هاي مختلف را از طريق برپايي اين اجلاس و نمايشگاه هاي جانبي آن دنبال مي كنيم.
وي در خصوص موضوعات مطرح شده در اجلاس (OIC) بيان كرد: افزايش مشاركت زنان در اصلاح الگوي مصرف خانواده، رفع و كاهش آسيب ناشي از تحولات اقتصادي اخير بر زنان و خانواده، ايجاد توازن ميان اشتغال زنان و خانه داري آنها، ارتقا مشاركت زنان در سرمايه گذاري هاي اقتصادي و تجاري از موضوعات مطرح شده اجلاس (OIC) در ايران خواهد بود. 

به گزارش فارس، مجتهدزاده خاطرنشان كرد: حمايت از زنان و كودكان غزه و زنان و كودكان آسيب ديده از بحران پاكستان و اندونزي يكي ديگر از اهداف ما در سومين اجلاس وزراي زن كشورهاي اسلامي است همچنين توجه به نقش موثر زنان در همگرايي تجاري كشورهاي مسلمان، معرفي زنان تاجر كشورهاي اسلامي و مشاركت زنان در عرصه سرمايه گذاري كشورهاي اسلامي از اهداف ديگر برگزاري اجلاس (OIC) در ايران خواهد بود
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *