جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
۱۱

اظهارات اکبرگنجی درباره تظاهر سران فتنه به راه امام!

يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۶:۴۴
کد مطلب: 118088
«موسوي و كروبي و خاتمي با ابراز طرفداري از آيت الله خميني نمي توانند قشرهاي طرفدار آيت الله خامنه اي و پيرو اسلام فقاهتي را جذب كنند بلكه فاعلان اپوزيسيون را هم دفع مي كنند».

اين تحليل را اكبر گنجی در واكنش به تظاهر سران فتنه نسبت به طرفداري از امام خميني عنوان كرد. به گزارش جهان وي با اشاره به اينكه درك مي كند چرا امثال موسوي و كروبي از امام دفاع مي كنند، نوشت: اين انتظار كه مهندس موسوي و مهدي كروبي از آيت الله خميني انتقاد كنند از نظر سياسي نادرست است و هيچ كمكي به گذار نمي كند. اولا آن دو بايد بتوانند بين دو ولي فقيه فاصله بگذارند. ثانياً آنها ضدآيت الله خميني، ضد انقلاب و ضد جمهوري اسلامي معرفي مي شوند. بنابراين بايد اجازه داد آنها همان گونه كه درست مي دانند مبارزه كنند.
وي در عين حال تظاهر به دفاع از امام را براي سران فتنه داراي اشكال اساسي دانسته و در سايت روزنت مي نويسد: دفاع از آيت الله خميني و خود را پيرو او معرفي كردن از نظر تاكتيكي و استراتژيك نادرست است. به محض آن كه ادعاي «پيروي از امام راحل» طرح گردد، ساز و برگ هاي ايدئولوژيك نظام اين مدعا را مطرح خواهند ساخت كه آيت الله خميني گفته است «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا مملكت شما آسيب نبيند» يا به حمايت آيت الله خميني از آيت الله خامنه اي براي رهبري سخن خواهند گفت. هاشمي رفسنجاني مي گويد در آن جلسه ميرحسين موسوي هم حضور داشته است. هاشمي مي گويد « در زماني كه بحث عزل آيت الله منتظري جدي بود، به امام گفتيم «بعد از شما چه اتفاقي مي افتد؟ ما كه رهبري نداريم. خلأ پيش مي آيد» كه ايشان گفتند «آقاي خامنه اي هست». اين تعبير را در جمع ما 5 نفر (موسوي اردبيلي، سيدعلي خامنه اي، هاشمي رفسنجاني، ميرحسين موسوي، احمد خميني) گفته بودند. آيت الله خامنه اي به امام گفتند «گفتن اين مطالب اين جلسه را بر ما حرام كنيد» ... از بعضي از اعضاي خانواده امام نقل كردند كه وقتي آيت الله خامنه اي در دوره رياست جمهوري به كره شمالي رفته بود و امام فيلم سفر را از تلويزيون تماشا مي كردند، گفتند: «ايشان براي رهبري صلاحيت دارند».
اكبر گنجی همچنين يادآور شد در برابر ادعاي وفاداري به خط امام گفته خواهد شد امام فتوا صادر كرد كه براي حفظ نظام، مي توان احكام اوليه اسلام را تعطيل كرد چه رسد به بقيه مسائل». گنجي خطاب به موسوي و كروبي اضافه كرد: وقتي با سران نهضت آزادي ملاقات مي كنيد، مي گويند امام بدترين تعابير را درباره آنها به كاربرد ونوشت «نهضت به اصطلاح آزادي طرفدار جدي وابستگي كشور ايران به آمريكا است، و دراين باره از هيچ كوششي فروگذار نكرده... اگر خداي متعال عنايت نفرموده بود و مدتي در حكومت موقت باقي مانده بودند ملت هاي مظلوم بويژه ملت عزيز ما اكنون در زير چنگال آمريكا و مستشاران او دست و پا مي زدند و اسلام عزيز چنان سيلي از اين ستمكاران مي خورد كه قرن ها سربلند نمي كرد، و به حسب امور بسيار ديگر، نهضت به اصطلاح آزادي صلاحيت براي هيچ امري از امور دولتي يا قانون گذاري يا قضايي را ندارند؛ و ضرر آنها، به اعتبار آن كه متظاهر به اسلام هستند و با اين حربه جوانان عزيز ما را منحرف خواهند كرد و نيز با دخالت بي مورد در تفسير قرآن كريم و احاديث شريفه و تاويل هاي جاهلانه موجب فساد عظيم ممكن است بشوند، از ضرر گروهك هاي ديگر، حتي منافقين اين فرزندان عزيز مهندس بازرگان، بيشتر و بالاتر است...» (صحيفه نور، جلد 20، ص 482-481)
وي همچنين با اشاره به نامه نگاري سران فتنه به منتظري نوشت: وقتي به آيت الله منتظري نامه مي نويسيد و به تشييع جنازه او مي رويد نامه بركناري او توسط آيت الله خميني را علم مي كنند كه جايگاه آيت الله منتظري را قعر جهنم دانسته و نوشته بود « از آن جا كه روشن شده است كه شما اين كشور و انقلاب اسلامي عزيز مردم مسلمان ايران را پس از من به دست ليبرالها و از كانال آنها به منافقين مي سپاريد، صلاحيت و مشروعيت رهبري آينده نظام را از دست داده ايد... نامه و سخنراني هاي منافقين كه بوسيله شما از رسانه هاي گروهي به مردم مي رسيد، ضربات سنگيني به اسلام و انقلاب زد».




نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کنجی مثل اینکه داری یک چیزهایی درک میکنی !!!
Iran, Islamic Republic of
گنجی تصور کرده این فتنه گران واقعا دم از راه امام می زنند در حالیکه امام را نیز برای رسیدن به اهدافشان دست آویز قرار دادند.
Iran, Islamic Republic of
خوب لااقل می گفتی به راه چه کسی تظاهر کنند که همچین عواقبی نداشته باشد.مثلا .... چطوره؟
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست یه گنجی بگه تو که اسلام فقاهتی را قبول نداری چرا به علمای قم نامه می زنی؟
Iran, Islamic Republic of
گنجی از اولشم درک می کرد .. باید ببینیم چی شده داره این حرفارو میزنه اینو تحلیلی کنیم که چرا امروز تشخیص داده باید کمی نفاق رو کنار بزارن؟
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم شناخت گنجی از شرایط حاکم بر ایران خیلی بهتر از شناخت سران فتنه است!!!!!
Iran, Islamic Republic of
این اظهارات هم همچین بی غرض و مرض نیست .مطمئنا هدف دیگری پشت پرده است.
Iran, Islamic Republic of
خوب اگر امام (ره) زنده بودند اینها فرد دیگری را علم می کردند. اما چون امام رحلت فرموده اند، اینان فکر می کنن که می توانند هر نچسبی را به خط امام چسب بزنن. آقای موسوی از الان سنگ بنای این را هم گذاشته اند که اگر روزی به این عنوان هم متهم شدند بگویند که قبلاً هم گفته ام بنده به امام هم انتقاداتی داشتم!! اینها شل و ول گفتن و تساهل خاتمی رو هم نمی تونن تحمل کنند امام به اون تحکم رو چطور می تونن پیروی کنن؟!
Iran, Islamic Republic of
خودش میگه خودش جواب خودشو میده دیوانه شده !!!
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران تمام دغل بازی های شما را میدانند- مگر که ما مرده باشیم تا امثال شما خیانت پیشه گان بتوانید به اسلام ورهبری ضربه بزنید
Iran, Islamic Republic of
این اکبر گنجی رو باید به اکبر "گیجی" تغییر نام بدن!
بابا این بنده خدا از وقتی تو کنفرانس برلین یه چیزایی دیده دیگه چشماش به روی حقیقت بسته شده و هیچ چیز دیگه ای نمی بینه!
منظورم برخورد مردم بودها!
ارادتمند
غلام