شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲

ورود امنیتی ها به کابینه اعتدال ادامه دارد+تکذیبیه

پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 307989
هر چه دولت یازدهم شکل کاملتری به خود می گیرد حضور نیروهای امنیتی هم در مناصب مهم آن پررنگ تر می شود.
به گزارش جهان به نقل از نماینده از ابتدای پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات یازدهم نگرانی هایی از باب سابقه پررنگ وی در حوزه های امنیتی (۲۴ سال عضویت در شورای عالی امنیت ملی، ۲۰ سال حضور در کمیسیون امینتی مجلس، مسئولیت پدافند هوایی در دوران جنگ) وجود داشت و این نگرانی را حضور برخی چهره های شناخته شده امنیتی در کنار ایشان تشدید می کرد. 
با معرفی کابینه مشخص شد که این نگرانی ها بیجا نبوده و درصد قابل توجهی از اعضای دولت یازدهم را افرادی شکل می دهند که همه یا بخشی از سوابق شان در نهادهای امنیتی بوده است؛چهره هایی چون علی ربیعی (اطلاعات نخست وزیری - معاون وزارت اطلاعات - شورای عالی امنیت ملی)، مصطفی پورمحمدی (معاون و قائم مقام وزارت اطلاعات)، علی جنتی (معاون امنیتی وزارت کشور)، حمید چیت چیان (واحد اطلاعات سپاه)، عباس احمد آخوندی (معاون امنیتی وزارت کشور) عبدالرضا رحمانی فضلی (شورای عالی امنیت ملی) و حسین دهقان (سپاه لبنان). 
این حضور آنقدر پررنگ بود و مورد توجه افکار عمومی و رسانه ها قرار گرفت که حتی رئیس جمهور محترم هم نتوانست از کنار آن بگذرد و در جوابی کوتاه و کلی گفت: اگر امنیتی بودن به معنای فهم امنیتی داشتن است ما به آن افتخار می کنیم.
با این حال گویا سریال حضور امنیتی ها در دولت پایانی ندارد و تازه اول ماجراست. در حالی که هنوز حدود ۱۰۰ ساعت از آغاز بکار رسمی دولت یازدهم می گذرد و انتصابات محدودی در وزارتخانه ها انجام پذیرفته است امنیتی ها بیشترین سهم را در این میان داشته اند.
ابتدا روحانی کلید سرپرستی وزارت خانه تخصصی و مهم ورزش و جوانان را به رضا صالحی امیری سپرد. تنها سابقه اجرایی صالحی امیری معاونت وزارت اطلاعات بوده که در چند سال اخیر با خروج از وزارت به تدریس در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات مشغول بوده است.
اما زنگنه وزیر پر حرف و حدیث نفت هم که خودش علی الظاهر سابقه امنیتی ندارد از این خیل عقب نماند و در همان روز اول سید رحیم عقیق را بعنوان مدیرکل ارزیابی عملکرد و بازرسی نفت منصوب کرد. عقیق که سابقه ای دراز در وزارت اطلاعات و دادستانی دارد در دوران وزارت محسنی اژه ای معاون پارلمانی وزارت اطلاعات بود و عملکردش با نارضایتی هایی در مجلس و وزارت همراه بود که سرانجام به عزل زودهنگام او انجامید.
اما بی شک شناخته شده ترین نیروی اطلاعاتی دولت اعتدال علی ربیعی معروف به عباد است که در پرونده های امینتی بسیاری در دو دهه گذشته نامی از او هم به میان بوده است؛ مانند پرونده پیچیده قتل های زنجیره ای. ربیعی هم در همین روزهای محدود حضور در ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی علیرضا رشیدی معاون باسابقه و اسبق امنیت وزارت اطلاعات را بعنوان قائم مقام خود برگزید تا حلقه اطلاعاتی ها در دولت کهنه کارها کامل تر شود.
بدون تردید نیروهای امنیتی و اطلاعاتی جزو سالم ترین و کارآمدترین نیروهای نظام هستند که منشاء خدمات بسیاری بوده اند اما اولا در حوزه های فوق الذکر نیروهای متخصص و کارآمدتری وجود دارند که کار به استفاده از برداران امنیتی نکشد و ثانیا همراهان سیاسی و رسانه ای دولت فعلی همواره دولت احمدی نژاد را به دلیل استفاده از چهار وزیر با سابقه نظامی مورد شماتت بسیار قرار می دادند اما امروز در برابر امینتی شدن کابینه روحانی سینه حمایت جلو داده اند.

** تکذیبیه
در پی بازنشر خبر "ورود امنیتی‌ها به کابینه اعتدال ادامه دارد"در جهان نيوز (به نقل از سایت نماینده)، سید رحیم عقیق ، مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت نفت در تماس با جهان نيوز مطالب مندرج در این خبر را تکذیب کرد. جهان نيوز ضمن تاکید بر رعایت اخلاق رسانه ای و با توجه به اینکه بازنشر این خبر سهواً صورت گرفته، از آقای عقیق پوزش می طلبد.
https://jahannews.com/vdcdj50snyt0zn6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdj50snyt0zn6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *