يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

بن علی محكوم به پنج سال زندان شد

چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 197388
دادگاه نظامی بدوی تونس روز چهارشنبه طی حكمی غیابی ، زین العابدین بن علی رئیس جمهور مخلوع این كشور را به دلیل دست داشتن در پرونده شكنجه معروف به پرونده ' براكه الساحل ' به پنج سال زندان محكوم كرد .

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری ' القدس العربی ' یك منبع قضایی آگاه تونسی در این خصوص گفت : دادگاه بدوی نظامی شهر تونس روز سه شنبه شروع به بررسی پرونده ' براكه الساحل ' كرده و طی حكمی غیابی متهمان اصلی این پرونده یعنی زین العابدین بن علی ، عزالدین جنیح ، زهیر الردیسی ، حسین الجلالی و بشیر الردیسی را كه همه فراری هستند ، هر یك به پنج سال زندان محكوم كرد .

وی درادامه گفت : این دادگاه همچنین سه مقام سابق این كشور به نام های عبداللله القلال رئیس پیشین مجلس مشاوران ، محمد علی القنزوعی مدیر كل پیشین امنیت ریاست جمهوری و عبدالرحمان القاسمی را به چهارسال زندان و محمد ناصر العلیبی را نیز به سه سال زندان محكوم كرد .

گفتنی است پرونده براكه الساحل به سال ۱۹۹۱ میلادی باز می گردد كه در آن سال ۱۷ افسر ارتش تونس متهم به برنامه ریزی برای كودتا ضد رژیم بن علی شده و به همین دلیل شكنجه شدند .

پس از سرنگونی رژیم بن علی ، افسرانی كه از این غائله نجات یافتند و همچنین خانواده های قربانیان در دادگاه نظامی تونس از بن علی و مقامات این كشور شكایت كردند .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *