سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱

تلويزيوني با قابليت پخش ‌بوي تصاوير!

يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب: 144368
پژوهشگران ژاپني تلويزيون سه بعدي ساخته‌اند كه بوي تصاويري را نيز پخش مي‌كند.
به گزارش فارس، اين تلويزيون با توجه به تصاويري كه نشان داده مي‌شود، بوي مناسب را هم پخش مي‌كند.

طراحان اين تلويزيون درحال حاضر چند بو براي تصاويري خاص پيش‌بيني كرده‌اند. براي مثال هنگامي كه تصاويري از شهر بازي پخش مي‌شود، بوي ذرت بوداده به مشام بيننده مي‌رسد و هنگامي كه تماشاگر تصاوير دريا را مي‌بيند بوي آبهاي دريايي و سواحل از تلويزيون بلند مي شود.

احساس عطر و بو با وسايل الكترونيكي بسيار دشوار است اما اگر عطر و بو را به قسمت‌هاي ميكروسكپي تقسيم كنيد، مي‌توانيد آن را كنترل كنيد. با شركت‌هاي مختلف مشورت‌شده و در نهايت به اين نتيجه رسيده كه از روش چاپگر جوهرافشان استفاده كرد.

در چاپگرهاي جوهرافشان، هنگامي كه جريان برق سيم‌پيچي را گرم مي‌كند، حبابي كوچك از جوهر به سوي لوله روانه مي‌شود و بر روي كاغذ قرار مي‌گيرد.

پژوهشگران ژاپني از اين همين روش براي منتشر كردن بخش بسيار اندك از عطرهاي نعناع، گريپ فروت، دارچين، سيب و وانيل استفاده كردند.

اگر مدت زماني طولاني عطري را استشمام كنيد، حس بويايي خود را از دست مي دهيد. اما اگر از ميزان بسيار اندك از اين عطرها استفاده شود، حس بويايي حفظ مي‌ماند و مي‌توان بوي آنها را به طور طبيعي احساس كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


صدا و سیمای ما همین الان هم بودار است چه برسد که تصاویر بودار هم پخش کنند بماند که بماند الله اعلم