شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

افتتاح کل مسکن مهر قبل از پایان دولت

يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 276065
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵۰ هزار واحد مسکونی مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر آماده افتتاح است، گفت: تمام واحدهای مسکونی مهر در این شهرها قبل از اتمام دولت افتتاح می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، احمد اصغری مهرآبادی در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت واحدهای مسکونی مهر شهرهای بالای 25 هزار نفر و اینکه چه میزان مسکن مهر تا پایان سال افتتاح می‌شود، گفت: در شهرهای بالای 25 هزار نفر تا پایان سال تا این مقطع 435 هزار و  805 واحد مسکونی آماده افتتاح شده است که از این تعداد 190 هزار واحد مسکونی افتتاح شده است.
 
وی ادامه داد: تمامی این واحدهای مسکونی آماده افتتاح است که منتظر حضور مسئولان برای افتتاح این واحدهای مسکونی هستیم.
 
وی خاطر نشان کرد: تا پایان سال 90 حدود 26 هزار و 546 واحد مسکونی در شهرهای بالای 25 هزار نفر افتتاح شد، یعنی مجموع افتتاح‌های مسکن مهر در این شهرها تاکنون به 652 هزار و 351 واحد مسکونی می‌رسد.
 
تسهیلات مسکن مهر در هرمزگان 30 میلیون
 
اصغری مهرآبادی در پاسخ به این سؤال که تسهیلات یک سری از واحدهای مسکونی مهر به 30 میلیون تومان افزایش یافته است، آیا این تسهیلات در شهرهای بالای 25 هزار نفر نیز افزایش یافته گفت: یکی از شهرهایی که تسهیلات مسکن مهر به 30 میلیون تومان افزایش یافت، مربوط به هرمزگان بود.
 
وی افزود: دلیل افزایش سقف وام 30 میلیونی در هرمزگان به لحاظ عوارض زمین وضعیت به گونه‌ای بود که هزینه‌های آماده‌سازی زمین بالا بود به این خاطر در سفر رئیس‌جمهوری به هرمزگان این وعده داده شد و در دولت تصویب شد که به غیر از چند شهر دیگر تسهیلات مسکن مهر در هرمزگان نیز به 30 میلیون تومان برسد.
 
آیا سال آینده تسهیلات مسکن مهر افزایش می یابد؟

مهرآبادی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال اینکه سال آینده تسهیلات مسکن مهر در برخی از شهرهای بالای 25 هزار نفر به 30 میلیون تومان برسد وجود دارد، گفت: در حال حاضر نمی‌توان در این خصوص اظهارنظری کرد و در سال آینده امیدواریم که بتوانیم واحدهای مسکونی را تکمیل و راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: از پروژه‌های مسکن مهر یک میلیون و 180 هزار واحد مسکونی سهم شهرهای بالای  25 هزار نفر است که از این میزان نزدیک به 730 هزار واحد مسکونی نازک‌کاری شده است و نزدیک به یک میلیون واحد مسکونی هم سفیدکاری شده است، یعنی معنی آن این است که تقریبا تمام واحدهای مسکونی مهر شهرهای بالای 25 هزار نفر تا قبل از پایان دولت دهم به اتمام می‌رسد.

به گفته وی، شاید تنها 180 هزار واحد مسکونی که عمدتا در اسکلت و سقف هستند، به دولت بعدی موکول شود.

روند ساخت و ساز علیرغم افزایش قیمت مصالح خوب است

مهرآبادی با بیان اینکه 450 هزار واحد مسکونی در شهرهای بالای 25 هزار نفر آماده بهره‌برداری است، گفت: روند ساخت و ساز خوب است و علیرغم افزایش قیمت مصالح ساختمانی انتظار نبود که سرعت ساخت و ساز به این گونه روند خوبی داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که آیا اضافه دریافت مسکن مهر از متقاضیان مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر آغاز شده است، گفت: این اضافه دریافت‌های مسکن مهر ابلاغ شد و متقاضیان به مرور این اضافه دریافت ها را پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: مسئولیت‌ ما در قبال تعاونی‌های مسکن مهر تأمین زمین و تسهیلات بوده است و ساخت واحدهای مسکونی بر عهده خود آنها زیر نظر وزارت تعاون است.
https://jahannews.com/vdcd990xkyt05z6.2a2y.html
jahannews.com/vdcd990xkyt05z6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *