جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
نیویورک‌تایمز احتمال داد:

حمله اینترنتی پلیس فدرال آمریکا علیه ایران

جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 356868
رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند طبق اسناد منتشر شده احتمالا پلیس فدرال آمریکا با استفاده از یک هکر مشهور وبسایت‌های دولتی ایران، پاکستان و سوریه هدف حمله قرار داده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از د ورج نوشت: نشریه نیویورک تایمز در خبری از احتمال همکاری یکی از اعضای "هکرهای ناشناس" با پلیس فدرال آمریکا و حمله علیه وبسایت‌های دولتی دیگر کشورها خبر داد. هکتور خاویر مانسگور معروف به سابو به عنوان یکی از خبرچین‌های پلیس فدرال آمریکا شناخته می‌شود اما طبق مدارکی که از سوی نیویورک‌تایمز منتش شد ممکن است مدیریت چندین اقدام خرابکارانه علیه وبسایت‌های دولتی ایران، پاکستان و سوریه را برعهده داشته باشد.

طبق مدارک دادگاه مانسگور پس از بازداشت و آغاز همکاری با پلیس فدرال آمریکا حتی مدیریت چند اقدام خرابکارانه علیه سفارت لهستان در انگلیس و وزارت برق عراق را نیز برعهده داشت. وی به نقش داشتن در حمله اینترنتی "هکرهای ناشناس" به موسسه اطلاعاتی "استراتفورد" مشهور است که به دلیل شهادتش "جرمی هاموند"، که یک فعال و عضو گروه مشهور لالزک به شمار می‌رفت به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

اسناد جدید نشان می‌دهد که موسسه استراتفورد تنها هدف نبوده است و مانسگور ممکن است از گروه هکرهای ناشناس برای حمله علیه سایتهای دولتی استفاده کرده باشد. هنوز مشخص نیست که این حمله از سوی پلیس فدرال آمریکا یا یک موسسه مستقل برنامه ریزی شده و یا بخشی از نقشه‌ای بزرگتر برای غافلگیر کردن این گروه حین ارتکاب جرم است اما مدارک ارائه شده در دادگاه بیانگر این مساله است که مانسگور نقشی بسیار بیشتر از آنچه قبلا تصور می‌شد در این پرونده داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *