جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

شرط عراق برای روابط خوب با همسایگان

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 392877
نوری المالکی، معاون رئیس جمهور عراق گفت: سیاست بغداد در بهبود روابط خود با برخی کشورهای همسایه باید مشروط به عدم دخالت در امور داخلی عراق باشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «نوری المالکی» معاون رئیس جمهور عراق در نشستی خبری که در ساختمان استانداری ذی‌قار در حضور شماری از نمایندگان و مقامات محلی برگزار شد، اظهار داشت: سیاست احیای روابط با برخی شورهای همسایه مهم است و همان سیاستی است که دولت پیشین هم در پیش گرفته اما این بهبود روابط باید مشروط به حفظ حاکمیت عراق و امنیت آن و دخالت نکردن در امور داخلی آن باشد.

نوری المالکی تاکید کرد: تنش و بحرانی که عراق با آن روبرو است به برخی کشورها اجازه دخالت در امور داخلی آن را داده و بر این اساس ما از کشورهایی که روابط خود را با عراق بهبود بخشیده اند می خواهیم که بدون دخالت در امور داخلی کشور و بدون تعرض به حاکمیت آن بر اساس منافع مشترک تعامل کنند.

اشاره نوری المالکی به کشور ترکیه است و چندی پیش هم در اظهاراتی خبری تاکید کرد: روابط ترکیه و عراق در حال حاضر متشنج است و ما در تلاش هستیم تا در ازای تحقق برخی شروط از جمله احترام ترکیه به عراق و عدم دخالت آنکارا در امور داخلی کشور و نیز ممانعت مقامات آنکارا از نقض حریم هوایی عراق روابط خود را با ترکیه به شکل بهتری تغییر دهیم.

معاون رئیس جمهور عراق در بخش دیگر از سخنان خود در نشست خبری استان ذی قار تاکید کرد: دولت سابق در چارچوب مبارزه با داعش برای بسیج مردمی و مسلح ساختن آنها هزینه کرد و این علاوه بر هزینه‌هایی است که برای دیگر ضروریات جنگ، اختصاص داده شده است.

نخست‌وزیر سابق عراق شایعات درباره حیف و میل بودجه در دولت پیشین عراق را رد کرد و گفت: بحران مالی کنونی نتیجه پایین نگه داشتن شدن قیمت نفت و کاهش تقاضا و در مقابل افزایش هزینه‌ها با توجه به شرایط امنیتی کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *