جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۶

دستور آماده‌باش نتانیاهو به ارتش برای حمله زمینی به غزه/ پاسخ حماس و آژیر هشدار در اسرائیل

دانشگاه «بن‌گورین» در تل‌آویو تعطیل شد
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 369279
حملات پی در پی جنگنده‌ها و ناوهای رژیم صهیونیستی به غزه از نیمه شب گذشته تعدادی مجروح بر جا گذاشته، که حال برخی از آنها وخیم است.
دستور آماده‌باش نتانیاهو به ارتش برای حمله زمینی به غزه/ پاسخ حماس و آژیر هشدار در اسرائیل
به گزارش جهان، در این حملات که ناوهای رژیم صهیونی نیز مشارکت داشتند، مناطق مختلفی از غزه و اردوگاه النصیرات، بیت حانون و دیر البلح و منطقه الزیتون هم هدف قرار گرفت.

"اشرف القدره" سخنگوی دولت حماس در نوار غزه گفت: در حملات هوایی هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۱۷ فلسطینی زخمی شدند که حال برخی از آنان وخیم است.
القدره افزود: هفت نفر از زخمی های حمله هوایی به غزه کودک هستند.

از صبح امروز هم تاکنون در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه دو نفر شهید و بیش از ۲۲ فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند. در حملات گسترده صهیونیست ها به غزه پیش از این هم ۹ فلسطینی از جمله هفت عضو گردان های قسام شهید و ۱۵ تن دیگر زخمی شده اند.

تل‌آویو به دنبال تشدید حملات به غزه


در همین حال، روزنامه "جروزالم پست" به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد: اسرائیل مصمم است به تدریج پاسخ نظامی خود به حملات راکتی فلسطینیان را شدیدتر کند.

هاآرتص: نتانیاهو به ارتش برای حمله زمینی به غزه دستور آماده‌باش داد

نشریه صهیونیستی هاآرتص هم در خبری فوری اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم به نظامیان اسرائیلی دستور داده است تا برای حمله احتمالی زمینی به باریکه غزه آماده شوند.

نشست رهبران گروه‌های فلسطینی


جنبش "حماس" در واکنش به این حملات، از گروههای مقاومت خواست تا در نشستی فوق العاده اعلام جنگ رژیم اشغالگر قدس علیه غزه را بررسی کنند.

فراخوان هنیه برای مقابله با حملات صهیونیستها


اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت سابق فلسطین در بیانیه ای بر تقویت همکاری و همگرایی بین همه احزاب و گروه های فلسطینی در مقابله با جنایت های رژیم صهیونیستی در شرایط بسیار حساس کنونی تاکید کرد.

وی در این بیانیه، بر ضرورت پایبندی فلسطینیان به آشتی ملی در برابر حملات فراگیر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کرد. هنیه همچنین از اتحادیه عرب خواست با برگزاری نشست های فوری برای بررسی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، در حمایت از ملت فلسطین تصمیماتی عملی اتخاذ کند.

بمباران مناطق مسكوني در غزه


گردانهای القسام، شاخه نظامی حماس نیز طی بیانیه ای اعلام کرد، حمله رژیم صهیونیستی به منازل شهروندان بی پناه در غزه زیر پا گذاشتن تمام خطوط قرمز است.

قسام سران رژیم صهیونیستی را مسؤول پیامدهای این جنایتها دانسته و تهدید کرد در صورت متوقف نشدن بمباران منازل، به این حملات پاسخ خواهد داد. در این بیانیه تاکید شده آرامش و امنیتی برای اشغالگران نخواهد بود و بمباران با بمباران پاسخ داده خواهد شد.

پاسخ موشکی مقاومت به حملات صهیونیستها


قسام از سوی دیگر اعلام کرد که مواضع صهیونیستها را در شهرکهای اوفکیم و العین الثالثه هدف موشک قرار داده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین گردانهای عزالدین القسام تأکید کرد که این حملات بامداد امروز (سه شنبه) به وسیله ۵ موشک گراد در پاسخ به تجاوزگری های رژیم صهیونیستی انجام شده است.

این درحالی است که مسوولان صهیونیستی مدعی شدند که موشک ها همچون باران بر مناطقی از اراضی اشغالی فلسطین بارید و بیش از ۱۰۰ موشک به شهرک های مختلف از جمله اوفیکیم در ۱۳ کیلومتری مرز غزه شلیک شد، اما هفت فروند آن رهگیری شد و هدف قرار گرفت.
به گفته این مسؤولان سه موشک به مجموعه شهرک صهیونیست نشین غوش عتصیون در جنوب شهر بیت لحم اصابت کرد.

دانشگاه «بن‌گورین» در تل‌آویو تعطیل شد


رسانه‌های اسرائیلی هم گزارش دادند که دانشگاه «بن گورین» در تلاویو به دلیل بحران امنیتی تعطیل شده است. در همین راستا مدارس بخش‌های مرزی نوار غزه تعطیل اعلام شده است تا از خطر موشک‌های مقاومت در امان باشند.

فرماندهی نظامی رژیم صهیونیستی نیز به شهرک نشینان هشدار داده است تا در تجمع های بیش از ۴۰ نفر شرکت نکنند، چرا که ممکن است هدف حملات هوایی مقاومت قرار گیرند.

آژیر هشدار در مناطق مختلف سرزمین‌های فلسطین اشغالی


در همین حال، روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" گزارش داد که از ساکنان مناطق "اشکول، کیریات، مرچاوین و اوفاکیم" خواسته شده برای در امان ماندن از حملات راکتی و موشکی به نزدیکترین پناهگاه موجود پناه ببرند.

منابع صهیونیستی همچنین گزارش دادند که از صبح امروز سه شنبه تا کنون، گروه های فلسطینی در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، بیش از ۴۰ موشک به شهرک های صهیونیست نشین شلیک کردند.

منبع: تسنیم، العالم و نسیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید مجد
United States
امیدوارم حماس بتواند در حملاتی جدی تر تلاویو را بمباران کند
انشاالله
مرگ بر آمریکا و اسرائیل
حماس پیروز است به لطف خدا
اين داعشيهاي بظاهر مسلمان اگر اجير صهيونيست براي ايجاد تفرقه در بين مسلمانان نيستند چرا با اسراييل غاصب كه خون جوانان مسلمان در غزه را مظلومانه ميريزد به جنگ نمي پردازند؟ اگر سران بعضي دول اسلامي ميتوانند وبا آنها در يك جبهه نيستند چرا بجاي تجهيز داعش وتروريستهاي ديگر براي قتل عام مردم عراق وشام به تجهيز مسلمانان براي مبارزه با ام الفساد جهان (اسراييل)نمي پردازند؟ جوامع به ظاهر حقوق بشري چرا از جنايات بشري صهيونيستها در غزه سخن نميگويند؟ خدايا ظلم به مسلمانان تا كي؟
مجتبی
به یاد شعار افسادطلبان افتادم که در فتنه شعار میدادند نه غزه نه لبنان،... چه قرابتی بین فتنه گران و رژیم جعلی اسراییل وجود دارد ؟! منشا و اساس آنها نا پاکی است جعلی است تقلبی است وجودشان بواسطه تهمت و غصب است به حق خودشان راضی نیستند و با زد وبند به زندگی خود ادامه میدهند