جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

کشته شدن 10 تظاهرکننده در صنعا/ انصارالله یمن: کشتار مردم عمر دولت را کوتاه کرد

سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب: 379476
در حمله پلیس یمن به تظاهرات مسالمت آمیز مردم در صنعا ۱۰ تن کشته و دهها نفر زخمی شدند. هزاران نفر از مناطق مختلف صنعا به سوی این منطقه در حرکتند. سخنگوی جنبش انصار الله گفت: دولت با این کشتار در حال نوشتن آخرین سطور عمر خود است.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، شبکه الجزیره اعلام کرد نیروهای امنیتی یمن به سمت تظاهرکنندگان در صنعا گلوله های جنگی شلیک می کنند.

خشونت پلیس یمن در کشتار مردم این کشور به اندازه ای بود که حتی شبکه الجزیره هم که در انعکاس اخبار یمن به حمایت از دولت این کشور شهرت دارد مجبور به اذعان شد.

نیروهای امنیتی یمن اجساد شهدا و نیز مجروحان تیراندازی امروز در صنعا را از بیمارستان های پایتخت این کشور جمع آوری می کنند. هدف از بازداشت مجروحان و جمع آوری اجساد شهدا، پنهان کردن وسعت کشتار امروز در صنعا است.

سرتیپ عبدالحکیم القحفه یک مسئول امنیتی وزارت کشور یمن، مزدوران سازمان های اطلاعاتی آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را مسئول کشتار امروز در صنعا دانست.

اذعان الجزیره به مسالمت آمیز بودن تظاهرات صنعا

حمدی بکاری خبرنگار الجزیره در پاسخ به مجری الجزیره که در تلاش بود القا کند برخی از تظاهرکنندگان مسلح بودند گفت: حقیقتا این تظاهرات مسالمت آمیز بود و افراد مسلحی از گروه الحوثی دیده نشد.

شبکه الجزیره از پخش تصاویر کشته ها یا زخمی ها خودداری و تلاش می کند تظاهرکنندگان را عامل وضع پیش آمده معرفی کند.

انصار الله: کشتار مردم عمر دولت را کوتاه کرد

سخنگوی جنبش انصار الله گفت: آنچه در صنعاء روی داد اقدامی جنایتکارانه از سوی دولت است.

وی از رئیس جمهور این کشور خواست به سرعت در برابر تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان در صنعا موضع گیری کند.

عبدالسلام اعلام کرد: جنبش انصارالله گزینه های لازم را برای دفاع از تظاهرکنندگان بررسی می کند.

وی افزود: دولت با این کشتار در حال نوشتن آخرین سطور عمر خود است و حمایت های خارجی از دولت یمن سودی نخواهد داشت.

مردم یمن از سه هفته پیش جنبش اعتراضی و مسالمت آمیز خود را بر ضد دولت این کشور آغاز کردند که رهبری این حرکت گسترده مردمی را جنبش انصار الله برعهده دارد. جلوگیری از دخالت خارجی در یمن ، مبارزه با فساد حاکم بر دولت ، کاهش سریع قیمت سوخت و افزایش سهم قبایل در حکومت خواست معترضان یمنی است.

حمایت دولت از جنایات تکفیری ها در صنعا

سخنگوی انصارالله درباره احتمال مشارکت افراد مسلح داعش یا تکفیریها در حمله به تظاهرکنندگان در صنعا گفت: دولت بسیاری از نیروهای تکفیری و القاعده اجازه داده اند تا وارد پایتخت یمن شوند. سازمان های امنیتی از این افراد حمایت می کنند و سلاح در اختیار آنها قرار دادند. اما در نهایت دولت کنونی مسئول این اقدامات است.

بمباران مواضع حوثیها برای سومین روز متوالی

جنگنده های ارتش برای سومین روز متوالی امروز دوبار مواضع حوثی ها را در منطقه غیل در جوف هدف قرار دادند و به نظر می رسد این دو عملیات تلفاتی نیز برجای گذاشته است. گفته می شود درگیری در منطقه غیل میان ارتش و نیروهای قبیله ای با حوثی ها ادامه دارد.

علمای یمن حمله به تحصن کنندگان را محکوم کردند

انجمن علمای یمن حمله به تحصن مسالمت آمیز معترضان هوادار انصار الله را در خیابان المطار در صنعا محکوم کرد و وزارت کشور را مسئول ریخته شدن خون معترضان بی گناه دانست.

این انجمن با صدور بیانیه ای با اشاره به یورش روز گذشته نیروهای مسلح به متحصنان در صنعا، از نظام سیاسی یمن خواست به مطالبات عادلانه و به حق مردم پاسخ مثبت دهد، سرکشی و غرور را کنار بگذارد و بدون فوت وقت صدای اعتراض ملت را بشنود. در ادامه این بیانیه از دولت خواسته شد از نیروهای خارجی علیه مردم یمن کمک نگیرد چنانچه از نیروهای مسلح خواسته شد در کنار مردم قرار بگیرند و به اوامر عده ای فاسد که در خدمت اهداف شخصی و حزبی هستند گوش فرا ندهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *