پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

ارجاع تخلف روزنامه ايران به دادگاه

سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب: 181772
مديركل مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به تذكر هيئت نظارت بر مطبوعات به روزنامه ايران، ارجاع موضوع تخلف روزنامه ايران به دادگاه را تاييد كرد.

پدرام پاك‌آيين در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس درباره تخلف روزنامه ايران و انتشار ويژه‌نامه خاتون كه منجر به تذكر هيئت نظارت بر مطبوعات شد، اظهار داشت:‌ هيئت نظارت بر مطبوعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي فارغ از موضع‌گيري‌هاي سياسي و واكنش‌هاي اجتماعي صورت گرفته، تخلف روزنامه ايران از ماده ۶ قانون مطبوعات را با توجه به برخي مطالب منتشر شده در ويژه‌نامه خاتون‌ مورد بررسي قرار داد.

وي با اشاره به برخي موضع‌گيري‌ها و اظهارات انعكاس يافته در رسانه‌هاي فضاي مجازي و مطبوعات درباره مطالب ويژه‌نامه خاتون خاطرنشان كرد: با توجه به تخلف روزنامه ايران از ماده ۶ قانون مطبوعات كه حدود مطبوعات در اين ماده تعيين و مشخص شده و از آنجا كه تخلف اين روزنامه براي هيئت نظارت بر مطبوعات محرز شد، به روزنامه ايران "تذكر كتبي " داده شد.

* ارجاع تخلف روزنامه ايران به دادگاه
-------------------------------------------

مديركل مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به اين سؤال كه چرا هيئت نظارت بر مطبوعات به تذكر كتبي به روزنامه ايران اكتفا و اقدام قانوني قاطع‌تري در اين خصوص انجام نداد، تصريح كرد: علاوه بر تذكري كه توسط هيئت نظارت بر مطبوعات به روزنامه ايران داده شد، براساس ماده ۱۲ قانون مطبوعات براي پيگيري تخلف ياد شده، اين موضوع به دادگاه صالح ارجاع شد.

پاك‌آيين در پاسخ به اين سؤال كه چرا با وجود ارجاع پرونده روزنامه ايران به دادگاه، در اطلاعيه هيئت نظارت بر مطبوعات اشاره‌اي به اين موضوع‌ نشده است و اينكه آيا مدير‌مسئول روزنامه ايران ملزم به عذرخواهي شده است، گفت: الزام اشخاص به عذرخواهي از اختيارات دادگاه صالح است و با توجه به اينكه اين موضوع براي پيگرد به دادگاه تقديم شده، اميدواريم با بررسي‌هاي قضايي مطابق قانون و براساس موازين حقوقي، حكم عادلانه و منصفانه در اين خصوص صادر شود.

مديركل مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره برخي اظهارنظرهاي صورت گرفته مبني بر چرايي عدم تذكر جدي و اكتفا به تذكر كتبي به روزنامه ايران يادآور شد: تمامي تذكرات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و هيئت نظارت بر مطبوعات جدي هستند و اساساً تذكر غير جدي نداريم.

* تذكر كتبي نسبت به تذكر شفاهي، جدي‌تر محسوب مي‌شود
----------------------------------------------------------------------------

وي متذكر شد:‌ رويه هيئت نظارت بر مطبوعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بر اين بوده كه در صورت بروز تخلف مطبوعاتي، تذكر شفاهي يا كتبي داده شود كه البته تذكر كتبي نسبت به تذكر شفاهي، جدي‌تر محسوب مي‌شود و در مورد تخلف روزنامه ايران نيز "تذكر كتبي " داده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *