جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۱۲

آموزش خوشنویسی و تمجید از احمد شاملو در رادیو فرهنگ!

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 147607
با صداي احمد شاملو ابیاتی از مولانا و حافظ و لورکا و یانیس ریتسوس پخش شد. ضمن اين كه درباره ترجمه هاي اين شاعر نيز گفت و گويي را تهيه و پخش كردند.
آموزش خوشنویسی و تمجید از احمد شاملو در رادیو فرهنگ!


"شبکه رادیویی فرهنگ" در اقدامی عجیب برنامه آموزش خوشنویسی و نیز ویژه برنامه‌ای برای تمجید از احمد شاملو را روانه آنتن کرد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جهان، در حالی که خوشنویسی و به خصوص روش هاي آموزش آن کاملا مبتنی بر عناصر بصری است، شبکه فرهنگ برنامه ای با موضوع آموزش این هنر بصری را تهیه و پخش مي كند.

توليد اين برنامه در حالي است كه با حذف برنامه هاي موثر و شنيدني، برنامه هايي جايگزين شده اند كه به نظر مي رسد مبتني بر افق رسانه ي ملي نباشند.

در اين رابطه مي توان به برنامه اي با عنوان ققنوس اشاره كرد كه در آن به شعر و اندیشه احمد شاملو پرداخته شده است. 

پایگاه اطلاع رسانی رادیو فرهنگ در اين باره با انتشار فایل صوتی حاوي صداي احمد شاملو، گزارش كرد كه در اين برنامه بخشی از اشعار احمد شاملو، با صدای خودش پخش شد.

در همين راستا همچنین با صداي احمد شاملو ابیاتی از مولانا و حافظ و لورکا و یانیس ریتسوس پخش شد. ضمن اين كه درباره ترجمه هاي اين شاعر نيز گفت و گويي را تهيه و پخش كردند.

بر اين اساس مي توان گفت شبكه اي كه با عنوان راديو فرهنگ بايد نقش ويژه اي در زمينه رشد و ارتقاي فرهنگ كشور داشته باشد، استراتژي و مهندسي فرهنگي مبهمي دارد كه منجر به اين نوع برنامه سازي ها شده است.

در واقع به دليل نبود مديريت راهبردي، اين شبكه به نحوي هدايت مي شود كه در مواقعي كه بايد به نخبگان توجه شود، رويكردي عاميانه را برگزيده اند و در شرايطی كه بايد با تولید برنامه هایی مبتني بر معرفي الگوهاي مناسب، باعث ارتقاي سطح آگاهي هاي عموم شوند، كساني را به مردم معرفي مي كنند كه متاسفانه فاقد ارزش هاي مورد نظر نظام هستند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آيا جاي شاملوي ساواكي همكار فرح در صداي جمهوري اسلاميست؟ . واقعا كه جاي تاسف بلكه ننگ دارد. اقاي ضرغامي شما را چه ميشود؟
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه فرهنگ کشور به افرادی سپرده شده که جز تخریب کاری ندارند.
Iran, Islamic Republic of
وقتی شما بگویید شاعری بزرگ چون احمد شاملو فردی فاقد ارزش است وای به حال فرهنگ و هنر این مرز و بوم
همین مسائل پیش می آید که بزرگی چون بهرام بیضایی به آمریکا می رود و یا مولانا و دیگر شاعران بزرگ را از ما می دزدند
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هر چه جلو می رویم حوزه فرهنگ بیشتر بازیچه عده ای کم بصیرت و بعضا از نظری فکری دارای انحراف می شود

این همه شاعر و انسان مومن هیچ کس از مرده و زنده آنها نمی پرسد باقالیتان به چند من؟
آن وقت کافیست یک نفر که شائبه غیرمذهبی بودنو مشکل داشتن با نظام و روحانیت دارد پیدا شود آن وقت بت حضرات هنرمند و صاحب رسانه می شود برای افتخار و تو بوق و کرنا کردن

بیچاره شمس آل احمد به عنوان نمونه فوت کرد ولی یکبار محض رضای خدا صدا و سیما و رادیو سراغ این مرد نرفتند تا وی را به مردم معرفی کنند و به جوانان بشناسانند

خدا دست های خائن و دستهای جهل و مسامحه کاری را از مصالح اسلامی و ایرانی ملت شریف ما کوتاه کند
دوستان بالخره احمد شاملو شاعر بود یا نه
کدام شعر ش اعتراض علیه اسلام و دین بوده است که اینقدر بر او می تازید به هر حال احمد شاملو بخشی از تاریخ ماست چه شما دوست داشته باشید چه دوست نداشته باشید همانطور که کسروی بخشی از تاریخ نویسی ماست. ایا مردمی هستند که شاملو را پذیرفته باشند یا نه؟؟
احمد شاملو شاعری بزرگ است؟ احمد شاملو یک بی سواد است که اشعار شعرای غربی را ترجمه می کرده و با نام خودش منتشر می کرده است.
محافل روشنفکری شاملو را فقط به یک دلیل تبلیغ می کنند و آن اینکه شاملو مخالفت علنی با اسلام عزیز داشته است. این فردی هم که نظر گذاشته و فرد متوهم و مریضی مثل شاملو را شاعر بزرگ خوانده، تحت تأثیر همین تبلیغات بوده است.
مرحوم شاملو از مفاخر ادبی این کشورند حتی در زندان های دوران ستم شاهی تحت شکنجه قرار گرفته بودند حالا به دلیل تفاوت طرز تفکر ایشون با بعضی از عزیزان نباید مورد بی احترامی قرار بگیرند
Iran, Islamic Republic of
شاملو یکی از بزرگترین شاعران معاصر است چرا دوستان بیخودی توهین می کنن ؟
Iran, Islamic Republic of
من کاری ندارم ایشون چه اعتقاداتی داشته ولی درس نیس ما با مفاخرمون اینجوری برخورد کنیم. در دوران معاصر هیچ شاعری به اندازه ی شاملو به تداوم شعر معاصر کمک نکرده. اونم به خاطر اینکه شعر فارسی رو با ادبیات مردم عامه اشتی داد. یادش گرامی
Iran, Islamic Republic of
ایشان به خاطر آزادی بیان در زندان پهلوی نبود بلکه به جرم ... البته اگراز ادعاهای ایشان در مورد فردوسی که بگذریم که با تمسخر اساتید شعر وادب بخصوص مرحوم اخوان ثالث مواجه شد.
Iran, Islamic Republic of
واقعا زمانی که این نظرات رو خوندم متاسف شدم. آخه چرا هنر رو با سیاست قاطی میکنید؟؟ چرا به این شاعر بزرگ کشور توهین میکنید؟ ... شاملو فکر نکنم به دین و مذهب توهین کرده که اینجوری میکنید. ضمنا ایشان از بهترین شاعران تاریخ ایران هستند. یه خورده انصاف هم اشکالی نداره...
این دوستی که طرفدار احترام به مفاخر هستند بدانند شاملو بدترین توهین ها رو به مفاخر ما از جمله حافظ و فردوسی کرده.
و البته مشکل شاملو سیاسی نیست. مشکل او هنری است. شاملو یک شاعر متوسط است که به خاطر عنادش با اسلام او را بزرگ می کنند.