جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

نوشتن جواب آزمایشهای پزشکی به فارسی

سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 162402
وزیر بهداشت با اشاره به پیشنهاد معاون اول رئیس جمهور برای نوشتار فارسی برگه‌ های جواب آزمایشگاههای پزشکی، گفت: برای اینکه بیماران و مردم بتوانند به آسانی جواب آزمایشها را بخوانند این طرح را اجرا می‌کنیم.
به گزارش مهر، دکتر مرضیه وحیددستجردی روز سه شنبه در حاشیه مراسم روز جهانی بهداشت با اشاره به پیشنهاد معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر طرح فارسی کردن برگه ‌های آزمایشگاهها اظهار داشت: طرح فارسی کردن برگه‌های آزمایشگاهها را اجرا می‌کنیم و هر جا به مشکل بر خوردیم با معاون اول ریاست جمهوری مشورت خواهیم کرد.

معاون اول رئیس جمهور نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: مردم باید از برگه‌های آزمایشگاه سر در بیاورند و از نتایج آزمایشهای خود از جمله تعیین خون، اندازه گلبول قرمز و کلسترول خون اطلاع یابند.

وی افزود: در حال حاضر این آزمایشها به زبان فارسی نیست و مردم به زحمت می‌افتند در حالی که ما در ایران زندگی می‌کنیم و نباید تحت تاثیر پزشکی غرب قرار گیریم.

رحیمی تصریح کرد:‌ ایران یک قطب است و در منطقه خاورمیانه حرف اول را در عرصه بهداشت و درمان می‌زند.

معاون اول رئیس جمهور در مراسم روز جهانی بهداشت از وضعیت نوشتار انگلیسی بر روی برگه‌های آزمایشگاهها انتقاد کرد و به عنوان پیشنهاد به وزیر بهداشت درخواست کرد در طرحی جدید برگه‌های آزمایشگاهها برای سهولت خواندن جواب آن به صورت فارسی نوشته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *