جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

هیچ شرطی قبل از مذاكره پذیرفته نیست

دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۴۶
کد مطلب: 216907
وزیر امورخارجه با بیان اینكه هیچ شرطی قبل از مذاكره با گروه 1+5 پذیرفته نخواهد شد، درباره برخی اخبار رسانه‌های غربی مبنی بر اینكه 1+5 در مذاكرات آتی با ایران شروطی را مطرح خواهد كرد، گفت: موارد مطرح شده تنها موضوعات رسانه‌ای است و ما نمی‌توانیم مبنای قضاوت خودمان را مسائل منعكس شده در رسانه‌ها قرار دهیم.
به گزارش خانه ملت، علی‌اكبر صالحی در گفت‌وگو با این پایگاه ادامه داد: گذاشتن هر شرط و شروطی قبل از نشست یعنی نتیجه‌گیری قبل از مذاكره كه كاملا بی‌معناست و هیچ یك از طرفین شروطی را كه قبل از مذاكره گذاشته می‌شود نخواهد پذیرفت.

وی با بیان اینكه گروه مذاكره كننده جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به این اخبار و با قدرت و عزتمندی در نشست شركت كرده و مواضع جمهوری اسلامی ایران را با قاطعیت مطرح می‌كند، گفت: ما در این نشست نظراتی داریم و 1+5 نیز نظرات خود را دارد، اما باید به مشتركاتی دست یابیم.

صالحی با اظهار امیدواری به اینكه این نشست نسبت به نشست‌های گذشته نتایج مثبتی داشته باشد، گفت: امیدوارم در مذاكره آتی یك قدم رو به جلو برداشته شود.

این عضو هیات دولت با اشاره به مواضع اخیر گروه 1+5 گفت: امیدواریم 1+5 صادقانه پای میز مذاكره بنشیند و ما نیز با نیت صادقانه تلاش می‌كنیم هر دو طرف به صورت برد-برد به نتیجه مرضی‌الطرفین برسند تا هم جمهوری اسلامی ایران به حق و حقوق خود دست یابد و هم نگرانی گروه 1+5 از آنچه تاكنون اعلام كرده برطرف شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *