يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

تکمیلی/ موضع سوریه پس از زدن جنگنده ترکیه/ واکنش تند 'گل'

جمعه ۲ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۲
کد مطلب: 229813
شبکه های تلویزیونی عرب زبان از واکنش تند رئیس جمهور ترکیه به انهدام جنگنده اف - چهار این کشور توسط سوریه خبر دادند.
به گزارش جهان، شبکه خبری المنار لبنان به نقل از منابع امنیتی سوری خبر داد که نیروی دفاعی سوریه روز جمعه یک جنگنده نظامی ترکیه‌ای را سرنگون کرده است.

این شبکه خبری اعلام کرد: منابع امنیتی سوریه به المنار اعلام کردند که نیروی دفاعی سوریه یک جنگنده نظامی ترکیه را سرنگون کردند.

این در حالی است که ارتش ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتباط با یکی از جنگنده‌های خود را در ساحل جنوب شرقی این کشور از دست داده است.

خبرگزاری دوگان ترکیه نیز پیش تر از سقوط یک فروند هواپیمای نظامی ترکیه‌ای در آب‌های منطقه‌ای سوریه خبر داد.

پیش از این نیز، پایگاه خبری "دام پرس" سوری اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه با 2 هواپیمای متخاصم که وارد آسمان این کشور شدند مقابله کرد اما هویت این هواپیماها هنوز روشن نشده بود هرچند برخی اعلام کرده بودند که اسرائیلی یا ترکیه‌ای هستند.

اردوغان:جنگنده ترکیه اشتباها سرنگون شد/ 2خلبان زنده هستند

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه در نشست مطبوعاتی پس از نشست اضطراری مقامات این کشور در پی سقوط یک جنگنده ترکیه‌ای، گفت که دولت سوریه اعلام کرده است که یک جنگنده ترکیه‌ای را سرنگون کرده و به دلیل این حادثه نیز عذرخواهی کرده است.

پیشتر فرماندهی ارتش ترکیه طی بیانیه کوتاهی اعلام کرد که ارتباط رادیویی و راداری را با یکی از جنگنده‌های خود بر فراز دریای مدیترانه در جنوب غرب استان "هاتای" و در نزدیکی مرز سوریه از دست داده است.

این جنگنده از پایگاه هوایی "مالاتیا" در جنوب شرق ترکیه و در ساعت 7:30 به وقت گرینویچ به پرواز در آمده بود و در ساعت 8:58 دقیقه به وقت گرینویچ ارتباط با این جنگنده قطع شده است.

نشست اضطراری ترکیه با حضور "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه برگزار شد.

در این نشست سران ارتش و مقامات اطلاعاتی ترکیه، وزیران دفاع، خارجه و داخلی نیز حضور داشتند.

"اولوی ساران" فرماندار مالاتیا به خبرگزاری ترکیه‌ای "آناتولی" گفت که این جنگنده از نوع اف-4 بوده که دو خلبان آن را هدایت می‌کردند.

وی افزود: هنوز اطلاعات بیشتری درباره سرنوشت این جنگنده وجود ندارد.

 "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه در ادامه کنفرانس خبری خود گفت که دو خلبان این جنگنده زنده هستند.

وی افزود که اطلاعات کافی درباره سرنگون شدن این جنگنده نداریم و این موضوع را در نشست بحران بررسی خواهیم کرد.

نخست وزیر ترکیه گفت که پس از نشست بحران، نتایج را درباره سرنگون شدن این جنگنده اعلام خواهیم کرد.

ارتش سوریه: جنگنده متجاوز به آب‌های منطقه‌ای را سرنگون کردیم
 
به گزارش خبرگزاری سوریه، دولت سوریه اعلام کرد که دیروز یک جنگنده ترکیه ای متجاوز را بر فراز آب های منطقه ای خود سرنگون کرده است.

ارتش سوریه با صدور بیانیه ای در رسانه های خبری خود اعلام کرد که سامانه های دفاع هوایی ارتش این کشور ساعت ۱۱:۴۰دقیقه ظهر جمعه یک شی پرنده را که به آسمان این کشور تجاوز کرده بود هدف قرار داده و آن را سرنگون کرده است.

این بیانیه تاکید کرد که بعدا مشخص شد که این هدف، جنگنده ترکیه ای بوده است. هواپیما بعد از حمله آتش گرفت و در آب های منطقه ای در نزدیکی روستای ام الطیور سقوط کرد و جستجو برای یافتن خلبان های این جنگنده با همکاری ترکیه ادامه دارد.

تلویزیون سوریه نیز به نقل از سخنگوی نظامی ارتش گفت که این هدف هوایی در فراز آبهای منطقه ای سوریه در ارتفاع پایین و با سرعت بسیار زیاد در حرکت بوده که ضدهوایی های سوریه آن را منهدم کرده است.

"عبدالله گل": واکنش قاطعی به سقوط جنگنده اف - 4 نشان خواهیم داد

شبکه های تلویزیونی عرب زبان از واکنش تند رئیس جمهور ترکیه به انهدام جنگنده اف - چهار این کشور توسط سوریه خبر دادند.

به گزارش مهر، العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از عبدالله گل اعلام کرد که ترکیه واکنش قاطعی نسبت به انهدام هواپیمای نظامی این کشور توسط سوریه از خود نشان خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *