سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲۴
۸۲

آتش عقده از مومنین قبل از آشکار شدن هویت عامل اسید پاشی در اصفهان

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 387610
با انتشار گزارش های دروغین و جهت دارBBC برخی از رسانه های داخلی، به تیترسازی و گزارش پردازی پرداختند و در حالی که کمترین اطلاعی از هویت و نیت عامل یا عاملان این حوادث منتشر نشده بود، آتش کینه ها و عقده های خود را به روی مومنین گشودند.
آتش عقده از مومنین قبل از آشکار شدن هویت عامل اسید پاشی در اصفهان
سرویس جامعه جهان نيوز: اصل ماجرای اسید پاشی از آنجا آغاز شد که اعلام شد در اصفهان، به چهره زن جوانی اسید پاشیده شده و اندکی بعد هم اعلام شد این حادثه تکرار شده و این تکرار ادامه یافت! تا آنجا که طی چند روز، ۴ حادثه اسیدپاشی در شهر آرام و مذهبی اصفهان رقم خورد و زمینه ای شد برای اما و اگرهای فراوان. از یک سو مردم و خانواده هایی که این اخبار را می شنیدند، نگران سلامت خود و فرزندانشان بودند و از دیگر سو دائما بر التهاب و تب و تاب ماجرا افزوده و بازار شایعات داغ و داغتر می شد. حتی در همان یکی دو روز اول، اخبار دیگری حاکی از اسیدپاشی زنجیره ای در تهران و دیگر شهرستان ها شایع شد!

اما واقعا ماجرای اسیدپاشی چه بود و چرا در کوتاه زمانی با این حجم وسیع و با این شایعات گسترده در جامعه منتشر شد و آرامش روانی جامعه را مختل کرد؟! در این هیاهو اصل موضوع، یعنی آسیب دیدن چند انسان بی گناه، عملا به بوته فراموشی سپرده و موضوع تازه ای پیش کشیده شد. موضوعی که آشکارا حکایت از یک سناریو داشت! سناریوی پیوند عاملان حادثه اسیدپاشی با حامیان حجاب و عفاف در جامعه! این سناریو آنقدر برای بانیان آن مهم و ارزشمند بود که نه تنها سلامت قربانیان حادثه را فراموش کردند، بلکه حاضر شدند آبروی آن ها را هم به بدترین شکل ممکن مخدوش کنند و آن ها را انسان هایی لاابالی و بی قید نسبت به حجاب و مقدسات نشان دهند!

نقش کلیدی رسانه های خارجی

اولین بار این BBC بود که ۲ کلیدواژه اسیدپاشی و حجاب را در کنار یکدیکر قرار داد و کوشید این موضوع را به هزار دروغ و نیرنگ در ذهن مخاطب جا بیندازد که اسیدپاشی کار کسانی است که قرار بود برای حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند! آن ها به مصاحبه و سخنان قبلی مسؤولان انصار حزب الله تهران استناد می کردند که گفته بودند قصد داریم در «تهران» گشت موتورسوار به راه بیندازیم. گشت هایی که حسب گفته مسؤولانشان، صرفا به بحث تذکر لسانی می پرداختند نه بیشتر. با آن که همان تذکر لسانی و حرکت گشت های موتورسوار هم هرگز رخ نداد و مسؤولان انصار صراحتا اعلام کردند از این کار منصرف شده اند. BBC ترجیح داد چشمش را به این حقیقت آشکار و اعلام شده ببندد و با دروغ پردازی و داستان سرایی، سناریوی خود را به پیش ببرد. سناریویی که حتی یک گزاره برای اثبات صحت و درستی آن وجود نداشت، همزمان با BBC دیگر رسانه های آن سوی مرزها هم موج رسانه ای را دامن زدند و به سهم خود کوشیدند ایران را ناامن و آشوب زده ترسیم کنند! آن ها که فراموش کرده بودند چند روز قبل، خبرنگار گاردین در ایران از امنیت عجیب و آرامش دلنشین کشورمان گزارش داده بود، آن هم در بین کشورهای همسایه که هر یک به نوعی دستخوش ناامنی و بلوا و آشوب هستند.

عملکرد برخی رسانه های داخلی

با انتشار گزارش های دروغین و جهت دار BBC، برخی از رسانه های داخلی، به تیترسازی و گزارش پردازی پرداختند و در حالی که کمترین اطلاعی از هویت و نیت عامل یا عاملان این حوادث منتشر نشده بود، آتش کینه ها و عقده های خود را به روی قشر مومن و مسلمان جامعه گشودند و بی هیچ دلیل و مدرکی، آن ها را متهم کردند که با این رفتارها قصد دارند به افراد بدحجاب هشدار بدهند! اما این تنها کارکرد آن ها نبود. آن ها، که هیچگاه مردم و آرامش آن ها برایشان مهم نبوده است، در تیترهای خود فضای جامعه را چنان ترسیم کردند که گویی سر هر گذری یک نفر با گالنی اسید ایستاده و منتظر اولین نفر است تا محتوای آن را تماما به سر و روی او بپاشد! حتی از لزوم آموزش تلویزیونی راه های برخورد با اسیدپاشی و آسیب دیدگان این حوادث سخن گفتند!

برای نمونه و شاهدی بر آنچه ذکر شد، چند تیتر از انبوه تیترها و مطالب جهت دار و مغرضانه این رسانه ها در چند روز گذشته ارائه می شود تا راحت تر بتوان قضاوت کرد که اطلاع رسانی هدف آن هاست یا تخریب چهره مؤمنین و تشویش اذهان عمومی مردم!

- انزجار عمومی از اسیدپاشی در اصفهان
- مسؤولان دولت، نمایندگان. . . بر پیگیری ماجرای تکان دهنده اسیدپاشی زنجیره ای اصفهان و معرفی عاملان آن تأکید کردند
- هوای اصفهان اسیدی است، تمام شیشه ها بالا
- اصفهان زیبا، امنیت شهر، زیر سایه اسید و شایعه
- احتمال اسیدپاشی به زنان بدحجاب وجود دارد(!)
- اسیدپاشی چقدر می تواند روی اقتصاد این شهر اثر بگذارد؟
- توصیه هایی برای مواجهه احتمالی با اسیدپاشی(!)
- اسیدپاش ها به بهشت نمی روند
- اسیدپاشی مشکوک!
- دست های پنهان در اسیدپاشی اصفهان
- اسیدپاشی مشکوک در اصفهان
- توهین به قربانیان مظلوم، با حجاب و با اخلاق

این رسانه ها برای تکمیل سناریوی خود و نسبت دادن این رفتار غیر انسانی به قشر مومن جامعه چاره ای نداشتند جز این که آسیب دیدگان را بی حجاب! معرفی کنند! اما واقعا چنین بود!؟

سهیلا یکی از آسیب دیدگان است. او ۲۷ ساله و وکیل دادگستری است، دختری با حجاب و از خانواده معظم شهدا، اما زنجیره ای ها به این حرف ها توجهی ندارند و برای رسیدن به هدفشان، پروایی ندارند که دختری تحصیل کرده و وابسته به خانواده شهدا را بی حجاب و بدحجاب معرفی کنند! مادر یکی دیگر از آسیب دیدگان هم عکس دخترش را با پوشش چادر به خبرنگاران نشان داده و از این که گفته می شود اسیدپاشی به خاطر بی حجابی است گلایه می کند، او دلخور است که دختر او، بدحجاب معرفی شده و به این اسم و رسم شناخته شده است. با این همه تا لحظه تنظیم این گزارش، باز هم رسانه های زنجیره ای از این رفتار زشت و توهین آمیز با آسیب دیدگان دست بر نداشتند و به جای مرهم نهادن بر زخم کسانی که با توحش و قساوت، با اسید سوخته بودند، روح و آبروی آن ها را هدف گرفتند و بی هیچ پروا و ابایی آن ها را افرادی بی قید معرفی کردند که از سوی افرادی تندرو به خاطر بی قیدی و بدحجابی تنبیه شده بودند! این دروغ آنقدر تکرار شد که کم کم حتی به مخاطب فرصتی برای اندیشیدن و پرسش از آمار این حوادث داده نشد!

به رغم دروغ پراکنی ها و وحشت افزایی در جامعه، دکتر فریدون عابدینی، رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان بهتر از هر کسی درباره تعداد آسیب دیدگان خبر داد. او می گوید: کلا در حوادث مختلف ۴ نفر با اسید مورد حمله قرار گرفته اند. وی با اشاره به جزیی بودن مصدومیت برخی قربانیان چهار حادثه اسیدپاشی گفت: دو مورد از حادثه اسیدپاشی به حدی جزیی بود که مصدومین سرپایی درمان و بلافاصله مرخص شدند، اما دو مصدوم دیگر برای ادامه درمان در بیمارستان بستری شدند.

وی افزود: سه تن از مصدومین، اصفهانی و چهارمی نیز یک خانم افغانی است که به صورت سرپایی درمان و مرخص شد.

قشر متدین جامعه سال هاست مسؤولان قضایی و مسؤولان انتظامی کشور را درباره افزایش بی حد اراذل و اوباش و حمله و تعدی به نوامیس مردم به ویژه بانوان محجبه مورد پرسش قرار می دهند و بارها رئیس محترم قوه قضائیه را وادار به واکنش کرده اند.

حوادث اخیر، نشان داد که برخلاف ادعای دروغگویان و مدعیان، مسلمانان مومن و با شرافت، هرگز دست به رفتارهای غیرانسانی این چنینی نزده و بر عکس همیشه قربانی این نوع رفتارها بوده اند. زمان زیادی از شهادت شهید علی خلیلی نگذشته است که در راه دفاع از ناموس یک زن مسلمان به شهادت رسید. شهید هادی محبی، شهید ناصر ابدام و شهیدان دیگر کاروان امر به معروف همگی در حال دفاع از ناموس مسلمانان به شهادت رسیدند آن هم در حالی که اراذل و اوباش به آن ها حمله ور شده بودند و قصد تعدی و تجاوز داشتند. با این حساب می توان به یقین رسید که اسیدپاشی، همانقدر که چشم و چهره دختران معصوم اصفهان را سوزاند، چندین و چند برابر به صورت حجاب و عفاف لطمه زد و آن را سوزاند.

قطعا این موضوع از یک جریان هدفمند و حساب شده حکایت دارد. فراموش نکرده ایم که وقتی چند زن مفتضح و هرزه در شهر مقدس قم با وضع زننده دستگیر شدند، صریحا اقرار کردند که توسط افرادی مامور بودند که در قبال اخذ پول با وضع زننده در شهر تردد کنند تا قبح این امر را بشکنند! روی دیگر آن سکه را امروز در حمله به نیروهای ارزشی و مومن شاهدیم.

ارتباط جنجال و بزرگنمایی اسیدپاشی با طرح احیای امر به معروف و نهی از منکر

پس از بررسی طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی، ماجرای اسیدپاشی در اصفهان به یکی از دستاویزهای رسانه های فاسد غربی برای مخدوش کردن چهره جبهه انقلاب و جریانات ارزشی در استان اصفهان تبدیل شد.

هرچند همزمانی بررسی طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس و اقدامات اسیدپاشی، سمت و سوی معناداری دارد اما جریان ضدانقلاب سعی کرد با تعبیراتی از قبیل «منازعه بر سر حق انتخاب پوشش»، «قوانین سخت گیرانه پوشش زنان»، «امر به معروف به شیوه اسیدپاشی» و با ایجاد انحراف در اصل مسأله، نیروهای انقلابی اصفهان را متهم نموده و ضمن تشویش اذهان عمومی، انزجار ایجادشده از این عمل را به نیروهای مذهبی مرتبط کند.

این موضوع که عمل اسیدپاشی یک اقدام غیرانسانی، غیرشرعی و غیرقانونی است شکی نیست که البته بعد از اسیدپاشی به یک بانوی چادری، ماجرا ابعاد تازه ای به خود گرفت و این شائبه که موضوع اسیدپاشی بدحجابی بوده، کمرنگ شد.

هم چنین از رسانه های ضدانقلاب نیز انتظاری جز این نیست که در شرایط به وجود آمده از هرگونه تهمت و یاوه گویی برای مخدوش نمودن چهره نیروهای انقلابی اصفهان استفاده کنند و به تبع آن، طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را در مجلس شورای اسلامی با انحراف افکار عمومی تحت تأثیر قرار دهند. اما در طرح این رخداد، این که روزنامه های زنجیره ای داخلی نیز هسمو با جریان ضدانقلاب تمام تلاش خود را طی روزهای اخیر برای مرتبط کردن موضوع اسیدپاشی با طرح امر به معروف صرف کرده اند نیز جای سئوال دارد. به طوری که برخی از این روزنامه ها با مطرح کردن پافشاری نیروهای حزب الله برای تسریع در امر به معروف و نهی از منکر، با ترفندهای رسانه ای و طی یک عملیات روانی، موضوع اسیدپاشی را در راستای اقدامات امر به معروف و نهی از منکر عنوان کردند.

این اقدام تعجب برانگیز روزنامه های جریان اصلاح طلب و نزدیک به دولت چنان بحث برانگیز شد که سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین روز گذشته از وزارت ارشاد و هیأت نظارت بر مطبوعات خواست که اجازه ندهند رسانه های فاسد و غربزده این جنایت را با مقدسات و واجباتی مثل امر به معروف و نهی از منکر مرتبط کنند و به این بهانه به تضعیف ارزش ها بپردازند. وی گفت: «رسانه های فاسد و روزنامه های زنجیره ای کور خوانده اند؛ ملت ایران بسیار هوشیارتر است که بازی این جریانات را بخورد؛ این ملت عبور از فتنه های رسانه ای را در بازی عظیم ۹ دی سال ۸۸ تمرین کرده است.»

روزنامه های زنجیره ای و اصلاح طلب که همواره خود را حامی حقوق زنان می دانند و گاهاً با ژست های فمنیستی خود سعی در تحریک احساسات زنان دارند در مواجهه با جریانات رخ داده سعی دارند تا با مظلوم نمایی زنان بدحجاب، ارزش های حجاب اسلامی را زیر سؤال ببرند. با بررسی برخی ازمواضع این روزنامه ها در موضوع زنان به وضوح آشکار می گردد که ادعای دفاع از حقوق زنان در این گونه روزنامه ها صرفاً برای مواردیست که وجهه فمنیستی داشته باشد و حرفی از ارزشهای انقلاب اسلامی در آن مطرح نباشد.

در یک نمونه آشکار چندی پیش جمعی از بانوان شاغل در یک شرکت صنعتی اصفهان طی نامه ای سرگشاده خواستار رسیدگی مراجع نظارتی به اتفاقات رخ داده در دفتر مدیرعامل این شرکت و تبعیض قائل شده در خصوص بانوان با حجاب شدند. ایشان در این نامه ضمن حمایت از طرح عفاف و حجاب خواستار پاسخگویی مسؤولان این شرکت به مواردی از قبیل طرد بانوان محجبه، علت حذف جایزه حجاب در این شرکت و انتصاب بانوان بدحجاب در دفتر مدیرعامل این شرکت شده بودند. این موضوع که به یکی از خبرهای صنعت طی ماه های اخیر تبدیل و به عنوان یکی از حقوق حقه زنان صنعت مطرح شده بود نه تنها مورد استقبال این رسانه های به اصطلاح حافظ حقوق زنان! قرار نگرفت بلکه سخن وزیر صنعت مبنی بر «لزوم احراز پست های مدیریتی توسط بانوان در صنعت کشور» تیتر اصلی این روزنامه ها شد تا دلیلی باشد بر ادعای پوچ این رسانه ها در دفاع از حقوق زنان و مبارزه با بیانیه بانوان ارزش مدار این شرکت صنعتی اصفهان.

با بررسی این مورد، این که در شرایط فعلی، موضوع حقوق زنان اصفهانی در ماجرای اسیدپاشی تنها دغدغه این رسانه ها شده و برای انعکاس حواشی و تفاسیر اشتباه آن از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند قابل توجه است. هرچند رسانه های فاسد غربی و روزنامه های زنجیره ای داخل خوب می دانند عزم و جدیت نیروهای انقلابی در زمینه عفاف و حجاب ایجاد شده است و این اقدامات برای ایجاد مانع در مسیر اجرایی شدن قوانین مربوط به حجاب و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تلاشی بیهوده است و با توکل به خداوند، اوج گیری محبوبیت ارزش های انقلاب اسلامی در جهان ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر علت بزرگ کردن شایعه بدحجاب بودن قربانیان این حوادث و تلاش برای ارتباط دادن این اسیدپاشی ها با «طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» در سایت جرس، زمانی مشخص می شود که این سایت عمق مخالفت خود با تصویب چنین طرحی را اینطور به نمایش می گذارد و می نویسد: «وقتی طرح اخیر مجلس را در کنار این اخبار نگران کننده قرار می دهیم، آن وقت به عمق فاجعه ای که در حال وقوع است پی می بریم. تصویب این قانون در مجلس در آینده تأثیرات مخربی بر سرنوشت زنان ایرانی خواهد گذاشت!»

سلسله گزارش های سایت ها و رسانه های ضدانقلاب برای ارتباط دادن «اسیدپاشی ها» به مقوله «بدحجابی» و «فریضه امر به معروف» نشان دهنده این است که آن ها تنها با هدف افزایش حملات رسانه ای به مجلس شورای اسلامی برای عدم تصویب طرح حمایت از آمران به معروف بوده است.

موضع نیروهای مومن و انقلابی درقبال رفتارهای غیر انسانی

جای تردید نیست، آن ها که مومن و مسلمانند عقلا و شرعا، مبرا از این رفتارهای غیرانسانی هستند و در اتفاقات اخیر، شاکیان اصلی ماجرا هستند. بالاترین دلیلی که می توان برای این سخن ذکر کرد، بیانات صریح رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم خراسان رضوی است که حتی درباره کسانی که حجاب کامل و درستی ندارند، هرگونه تذکر خشن و توأم با نامهربانی را نفی کردند و تأکید کردند که با روی گشاده، مهربان و اخلاق اسلامی با آن ها سخن گفت، دل های آن ها مومن است و باید با رفتار صالح، زنگار از آینه دل هایشان زدود. بدیهی است هیچ کس بیشتر از حزب الله و مؤمنان به آرمانهای انقلاب و رهبر آن- که حقیقتاً آحاد جامعه را شامل می شود - نسبت به سخنان رهبر انقلاب مطیع و عامل نبوده و نیست.

مثل همیشه و در مقابل این همه تشویش و هیاهو، آنچه مردم را به آرامش می رساند، سرعت عمل و دقت و هوشیاری عوامل امنیتی و اطلاعاتی کشور است. با این هجمه عجیب رسانه ای، باید پذیرفت که موضوع یک حادثه ساده نیست که در لابلای حوادث دیگر پیگیری شود بلکه یک مسأله خطیر ملی و حیثیتی است. در مرحله بعد، قاطعیت و اقتدار قوه قضائیه است که مردم را به وجود آرامش و ثبات امیدوارتر می کند.

دو ماه پیش که یک زن در کرمانشاه هشت زن و مرد را در ایستگاه اتوبوس مورد حمله اسیدپاشی قرار داد و همه را روانه بیمارستان کرد، صرفنظر از سکوت مرگبار زنجیره ای های پرهیاهوی امروز در آن حادثه تلخ، اگر قوه قضائیه حکم شدید و قاطعی درباره عامل آن حادثه و حوادث مشابه آن داده بود، امروز شاهد این رخداد تازه و موج سواری ضد انقلاب نبودیم.

آنچه در حال حاضر اهمیت درخور توجه و ویژه ای دارد، نخست درمان آسیب دیدگان مظلوم این حادثه است که هم از سوی جانی و هم از سوی رسانه های بی تقوا آسیب دیده اند و در مرحله بعد پیگیری قاطع و عاجل برای شناسایی و مجازات عامل یا عاملان حادثه و روشن شدن همه ابعاد ماجرا.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مردم دیگه گول مزدوران مواجب بگیر رو نمیخورن
..
مثل روز روشنه که این اسیدپاشی ها کار عوامل بجامانده دست چندم بی بی سی بوده آیا غیر از اینه که بیشترین بهره برداری سیاسی جهت دار از اسیدپاشی ها را تا کنون بی بی سی برده؟ جدآ باید فکر کنیم بی بی سی که بودجه آنرا انگلیس این دولتی که میلیونها نفر در سراسر جهان رو تحت استعمار و چپاول خود به فلاکت و هلاکت انداخت، میده در حال دلسوزی برای 4 نفر قربانی در ایرانه؟
مهدي
Iran, Islamic Republic of
کار بي بي سي اينه که از هر اتفاقي خبري جهت دار بسازه. لازم نيست بره اسيد بپاشه شخصا
اگر رسانه های داخلی به خصوص صدا و سیما بلافاصله وارد صحنه می شدند اخبار این حادثه را پوشش میدادند ، میدان برای رسانه های خارجی باز نمی شد که هر جور دلشون بخواد تحلیل کنند.
فرقی نمیکنه متاسفانه مردم عقلشونو خیلی وقته دادن دست بی بی سی و وی او ای
Iran, Islamic Republic of
وقتی رییس جمهور در سخنان خود از این ماجرایی که هنوز هیچ چیز آن مشخص نیست بهره برداری سیاسی و جناحی میکند از مردم عادی چه انتظاری دارید؟!!!

...
Iran, Islamic Republic of
چرا صدا و سیما اعترافات مردم اصفهان پخش نکرد ولی اگر یه نفر در غرب با اسلحه کشته میشه رسانه ملی براش سریال می سازه .اگر خدا را قبول دارید از خدا بترسید .
اصفهانی
خبرنگار ایسنا رو دستگیر کردن چون گزارش تهیه میکرده!!
خجالت بکش دروغ نگو...
سیمیندخت
نه درسته...خبرش تو صدر اخبار روز هست.
شما باید خجالت بکشی که نااگاهانه مردم رو دروغگو خطاب میکنی.
صفر سوخته سرائی اصل
United States
شما ادعا می کنید پس کو سندش؟
بابا دوران شعبون بی مخی تموم شده ادعا کردید سند رو کنید.
بابا اینا سندشون فقط بی بی سی ای است که یه مشت آدم مشروب خور و پست اونجارو اداره می کنه
یک هموطن
شمایی که از همه چی بی اطلاعی سند رو کن ...
پروانه
شعبون بی مخ؟! از کجا میای با این ادبیاتت؟
چقدر غیر مطلع و نااگاه هستی.از خبرها بی اطلاعی.
مادر داغدار
دوران شعبون بی مخی تموم نشده اتفاقا....
کوروش
سند برای چی؟ برای خبرنگار توقیف شده؟تو صفحات اخبار هست...بجای اینکه بری بخونی حرف میزنی؟ چرا باید نزارن گزارش تهیه کنه؟!سوال مهمیه.
توفیقی از قزوین
مرگ بر bbcفتنه گر و دنباله های منافق داخلیش
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کند
Iran, Islamic Republic of
آدم از خواندن این خبرهای جعلی خسته شدند
همونایی که قتل های رنجیره ای رو رقم زدن
امیرعلی
نفاق وماادراک ماالنفاق
منتظر
امیرعلی جان
اگه یک انسان یا هر چیز دیگر! ایات قران را برای پیش برد اهداف سیاسی و پلید خود به تمسخر گرفت باید توی دهانش بزنیم
نه اینکه برای مقابله به مثل ان اهانت و تمسخر را تکرار کنیم
مراقب باش که اینها دام شیادان است تا راه تمسخر ایات الهی توسط خودمان باز و ادامه پیدا کند
بابا حالا یه بنده خدایی یه چیزی گفته شما دیگه کشش نده
United States
اسید ما ادراک اسید!
...
خدا لعنت کند این منافقان زنجیره ای وطن فروش بی دین رو...
بر منکرش لعنت. اما وطن فروش کی هست؟ اون هم شما تعیین می کنید؟
Iran, Islamic Republic of
وقتی که یه مشت غرب زده بی دین در بی بی سی مشغولند دیگه انتظاری می شه از اینا داشت؟
Iran, Islamic Republic of
بابا دست این اصلاح طلبا با بی بی سی چی ها تو یه کاسست این از مصاحبه هاشون معلومه
همیشه همین بوده سال 88 مگه به خیمه ها تعرض نشد اونور آبیها که منتظرن یه اتفاقی تو ایران بیفته همون و بکنن سوژه از اینطرفم یه عده سوژه میدن دستشون اونیکه اسید پاشی کرد مجرم و باید مجازات بشه به شدیدترین شکل ولی اوناییکه اینجوری القا کردن که برای امر به معروف بوده هم مقصرن چون نبود این بنده های خدا که با حجاب بودن شاید از این تخریبها میخوان وسیله ای بسازن برای فراموش کردن بلایی که سر طلبه جوان شهید خلیلی و طلبه دیگه ای که یه چشمش رو از دست داد
حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است امیدوارم دستگاه های امنیتی دست های پلید آمران و عاملان رو افشا و قطع کنه
منتظر
...
دم خروس هم که در زنجان زد بیرون
که عجول و دست پاچه برای ماست مالی خرابکاریهای یک ساله هم عاشورا را تحریف کرد و هم مثل رسانه های ناشی طرافدارش به امر به معروف و نهی از منکر حمله کرد
27 سالشه وکیل دادگستری هم هست؟ جالبه. مدارج ترقی رو زود بالا رفته
حني
جناب شما عرضه شو نداشتي دليل نميشه ديگران نتونند....
United States
خداییش از دست این اصلاح طلبان بی منطق
حسودی برو خودتو بکش منم 28 سالمه دکترم
از یک دکتر بعیده!
شما در 97 سالگی وکیل دادگستری شدید؟
27 سال سن کمی برای وکالت نیست. وقتی آقای پورمحمدی در 20 سالگی دادستان مسجد سلیمان میشن. این بابا که وکیل شده! دادستان که نشده!
عزیزم اونجاشو نخوندی که گفته بود خانواده شهیده
اگه منافقین و انگلیسی های کثیف با اسید بشورنمون وقصد تفرقه داشته باشن..بدانید اسید که هیچ بمب اتم هم جلوی اتحاد ما رو نمی گیره....زنده باد اصفهان زنده باد ایراااااااان
Romania
مردم ایران این چیزها رو با تامل دنبال میکنن.
اونهایی که قضاوت زود دارن یا شلوغی انجام میدن یقینا یه گوشه برنامه ریزی خودشون هستن
داوود
موضع گیری نشریات اجاره ای وزنجیره ای اصلاح طلبان با رسانه های خارجی بخصوص ب بی سی و صدای آمریکا و رادیو فردا و صدای رژیم حعلی کاملا یکسان است حال این اسید پاشی ها چه سازمان یافته باشه چه جنایتی شخصی این رسانه ها قصد تخریب نظام را دارند
وحید
جناب جهان نیوز اسید پاشی به کنار، قتل های محفلی کرمان و قتل های زنجیره ای را چطور می تونی ماست مالی کنی.
بنده خدا
جهان نیوز چیزی رو ماست مالی نکرده حقایق رو گفته.
حقگو
Iran, Islamic Republic of
وحید جان زود قضاوت نکن به یاد روزی باش که مخاطب وقفوهم انهم مسئولون می شوی ان شاءالله موفق باشید.
ناصر
Iran, Islamic Republic of
پس به روز نیستی اصلا وحیدجون. دست پلید بعضی از تندروهای وطن فروش خودباخته غرب زده که توی این ماجرا لو رفت کجای کاری رفیق؟!!!!!!!!!!!!
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
اقا ناصر سلام
چرا واضح نمی گویی
وطن فروش غرب زده همان...خاتم...)
خائ....
و دوستان فراری لندن نشینش هستند دیگه
یک ایرانی
این مطالب رو یک مزدور مواجب بگیر مینویسه ، کسیکه نه ایرانیه و نه غیرتی نسبت به مملکت و زنان ایرانی داره و از اراذل و اوباش مزد بگیراسیدپاش و عدم امنیت زنان و ایجاد محدودیت برای اونها در کشور حمایت میکنه...
اصلاح طلبان همانند قتلهای زنجیره ای کار را برای انتخابات مجلس هموار میکنند
حتما می خواهی قتل های زنجیره ای رو هم انکار کنی!
یک استاد دانشگاه
...
واین روهم مردم عوام کوچه وخیابون می فهمن هم خواص
منتها شما ها رو نمی دونم!
ضد خاتمی وطن فروش
Iran, Islamic Republic of
جناب استاد دانشگاه !
امیدوارم منظور شما تبرئه کردن وطن فروشانی همچون خاتمی - موسوی و کروبی نباشد
ولی شیادان فاسدی زیر پرچم این سه فاسد هر کاری از دستشان برمی آید از جمله اسید پاشی تا کشتن افراد بی گناه را انجام می دهند
معصومه و الهام
مرگ بر ضد ولایت فقیه....
الله اکبر جانم فدای رهبر
فاطمه
قوه قضائيه نميتونه فقط با اصدار احكام اين جنايتها رو متوقف كنه،به نظر خودم بايد ببينيم عامل و سبب اين جنايتها و اين تفكر خشن در جامعه چيست،يعنى بايد جامعه رو درمان كنيم از ريشه كه شاهد حوادث دردناكى مثل اين نشيم. بى بى سى هم يك شبكه است كه كاملا مشخص ضد انقلاب هستش
عابدی
Iran, Islamic Republic of
بر اساس منطق قران تا یقین نباشد نمی توان اظهار نظر کرد ...
هادي
يادآور قتل هاي زنجيره اي در زمان دولت اصلاحات
امیرمحمد
ما اینقدر دروغ شنیدیم که دیگه به هیچی اعتماد نداریم
جناب وحید خان مثل اینکه همچین بدت هم نمیاد این مملکت ناامن بشه یا حداقل این وسط چند تا بی گناه قربانی بشن تا تو و امثال تو اینو بلد کنین و بلوا راه بندازین و برین تو نخ شلوغ کردن و ... میدونی خوشی زده زیر دلتون . اگه الان تو سوریه یا عراق بودی و هر شب کابوست این بود که داعش ریخته تو خونت همه مذکر ها سر بریده و مونث هارو به اسیری برده می فهمی که کجا امن و کجا نا امن
چون در مجلس داره در مورد امربه معروف ونهی از منکر قانون تصویب میشه دارن جوسازی میکنن!
Iran, Islamic Republic of
دولت هرموقع جائی گیر می افتد دست به حاشیه سازی میزند .یک بار بحث بورسیه بعد بنزین سرطان زا حالا اسید پاشی .پیشنهاد بنده این است که اگر دنبال سرنخ هستید در همین مملکت خودمان باشید نه انگلیس و آمریکا
درسته در مملكت خودمون ولي بين...
خودشون اسید پاشی میکنن و خودشون هم متهم میکنن.
اینجوری هم رقیب را تخریب کرده هم اذهان عمومی را مشوش نموده و از مسائل دیگری مثل مذاکرات و بنزین های آلوده و پرش از رکود و......منحرف میکنن.
جنگ روانی اصلاحاتی ها آغاز شده...
رضا
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اصلاحات امریکایی و فتنه انگیزی فتنه گران 88
واقعا قصاص هم بشه صورت این دختران و زجرهایی که کشیدن بر می گرده؟
من که از امروز قداره بستم هر جا ببینم همچین ماجرایی رو به خودم عهد بستم اون آشغال بی شرف و نذرام قصر در ره.
Iran, Islamic Republic of
خدالعنت کند همه اسید پاشهای...و حامیانشان راکه هزاران مرتبه ازداعش بدتروکثیفترهستند . ...
Iran, Islamic Republic of
زودتر باید اسید پاش ها دستگیر بشن
Iran, Islamic Republic of
چرابه جای لعنت فرستادن براسید پاشهای داعشی ، رسانه هارافحش میدهید ؟؟ دیگردوران بسته بودن چشم و گوش مردم گذشته است و مردم اگاه و فهیم هستند و میدانند که داعش هاچه کسانی هستند .
علی
مسئولین از شما خواهش میکنم به این اوضاع نا بسامان مملکت رسیدگی کنید ، اماده باش اعلام کنید ، مراقب ناموس خود و مردم باشید ، نگذارید چند تا پسر نادان و احمق با پاشیدن اب روی صورت دختری اسباب خنده خود و دوستانش را فراهم کند قوانینی برای ترساندن در این مورد اعمال کنید ، نگذارید در شهر های ما جولان دهند ، کاری کنید که کسی جرات فکر کردن به این عمل کثیف را هم به خود ندهد
چطور گزارش دروغین، در اصفهان اسید پاشی شده یانه؟ عاملین گرفتار شدن یا نه؟ حالا تقصیر کیه؟ حتما تقصیر کسی که گزارش داده.... لابد
عجب امنیتی...؟
سعید
Iran, Islamic Republic of
با تو هستم ای ادم بی نام نشان

تو یا بچه ای و یا خودتو به بچگی و نادانی می زنی


یه سری آدمهای بذدل خوش باور گول حرفهای خات.. غرب زده را خوردند و نتیجه همین گول خودنها نا امنی های بعدی هم بدنبال دارد
اگر الان حکومت پهلوی ملعون بود ، .. خات...خائن را به خاطر خیانتهایش به کشور و به بهانه های مختلف سرنگون می کردنند
از این به بعد هیچ اسید پاشی بخشیده نشود!
کثیف تر از آدمایی که در بی بی سی کار می کنند سراغ دارید؟ ادمهایی که شراب خوری و خوشگذرونی و پستی و دروغ پراکنی کار هرروزشونه
عادله
بی بی سی بیشتر از متهمان اسید پاش هر روز،هردقیقه و هر ثانیه به جان مردم ایران اسید می پاشند. کار بی بی سی از کار روانیهای اسید پاش بدتره.چون روانیهای اسید پاش تکلیفشون روشنه، ولی بی بی سی که ادای بی غرضی و مرضی داره، رو باید چطور به سزای اعمال شنیعشون رسوند؟
من خواستار اشد مجازات برای گردانندگان این شبکه خبیث هستم.
لطفا مسوولان قضایی رسیدگی کنند.
لیلا از تهران
با سلام عزیز آن ایرانی لطفا اجازه بدید نیروی انتظامی و اطلاعات کار خودشون رو کنند عجولانه تصمیم نگیرید این اتفاقات در تمام کشورها میفته فقط اگه تو ایران این اتفاق بیفته برای تلویزیون بیگانگان عجیب و غریب واقعا براشون متاسفم فقط بگم هیچ غلطی نمیتونند کنند و اطلاعات ایران همه شیطان صفتها رو کا رعب و وحشت تو دل هم وطنها من انداختند دستگیر می کنند و به اشد مجازات میرسند ما ایرانی امن داریم پس قدر مملکت خودمون رو بدونیم امیدوارم آرامش باز بین هم وطنها من برگرده
بیدار
وا اسفا از دست بعضیها،شما رو بخدا کمی انصاف داشته باشید.بخدا که با کمی تفکر و تعقل و انصاف گزارش رو بخونید،پی به حقیقت میبرید.
و اما در مورد دوستانی که نظرات مخالف با یکدیگر دارند،به هم توهین نکنید،بحـث منطقی کنید،مبادا دشمن تخم نفاق در بینمون بکاره.
این مجرم هر که بوده متدین نبوده چون اگر بود گوش به سخنان رهبر معظم انقلاب میداد که فرمودند امر به معروف برای اشخاص عادی فقط در حد تذکر لسانی واجب است.
مطمئنا بزودی رد پای انگلیس پیدا می شود . برای بدنام کردن یک حقیقت خوب به آن حمله نکن بد از آن دفاع کن.کاری که برای بدنام کردن اسلام با تشکیل داعش انجام دادند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
میخوام بدونم واقعا اگه اینا امر به معروف و نهی از منکر بودن چرا نظام و دولت کاری نکردن تا حالا؟ واقعا برای دولت ما و وزارت اطلاعات ما کاری داره گرفتن این افراد در صورتی که بخوان اینکارو بکنن؟ خب واضحه وقتی دولت هیچ حرتی برای گرفتن این افراد انجام نمیده بیگانه ها و امسال بی بی سی از این موضوع سوء استفاده میکنن برای تخریب ایران
f
Iran, Islamic Republic of
دوره جهل ظاهرا به پایان نرسیده، این خشونتها و وحشیگری اولین بار نیست در ایران اتفاق میافته پس لازمه کسانی که بی بی سی رو که یک شبکه خبری متهم میکنن مغزشان بیشتر بکار بندازن...
الهی به بدترین وصع زیرکامیون له بشن خبرمرگشون به این کثافتای بیهمه چیزچه ربطی داره که این دخترای معصوم وبه این روزدراوردن9
علیمراد
سلام علیکم