جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۱

گنج نازی ها کشف شد + تصاویر

چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 442212
قطار جواهرات نازی ها که از جنگ جهانی دوم تا به الان ناپدید شده بود سرانجام کشف شد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا دو جوینده گنج در غرب لهستان ادعا کرده اند که بخشی از طلاهای قطار ناپدید شده نازی ها را کشف کرده اند.

ماجرای این قطار مربوط به روزهای پایانی جنگ جهانی دوم بوده است که آلمان نازی در طول جنگ ۵۵۰ میلیون دلار طلا به عنوان باج از کشور های اشغالی خود از جمله بلژیک و هلند دریافت کرده بود که بر اساس گزارش ها در همان روز های پایانی قطار تا به الان ناپدید شد و در این خصوص شایعات زیادی بوجود آمده بود که پس از سالیان سال این دو گنج جوی لهستانی از کشف این قطار خبر دادند و مقام‌های لهستانی این موضوع را تأیید کردند.

اما از صحت این موضوع مدرکی وجود ندارد جز پیرمردی که حالا دیگر زنده نیست. وی در روزهای پایانی زندگی اش از کمک خود به پنهان کردن قطار در زمان نازی ها خبر دارد است.

این خبر در فضای مجازی سر و صدای بسیاری کرد و موجب جذب توریست ها و خبرنگاران بسیاری در این منطقه شد و حالا کار به جایی رسیده است که همزمان رسانه‌های لهستانی از "رونق چشمگیر و ناگهانی گردشگری" در منطقه خبر می‌دهند.

در روزهای اخیر حتی تورهای ویژه‌ای برای شهر والب‌ژیخ ایجاد شده است که در شمال این شهر قصری به نام "کسیاز" قرار دارد و نازی‌ها در زمان جنگ جهانی دوم زیر آن مجموعه‌ای از تونل‌ها حفر کرده بودند. این قصر در حال حاضر به مرکز حضور و نقطه عزیمت علاقه‌مندان به "قطار طلا" تبدیل شده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وی در روزهای پایانی زندگی اش از کمک خود به پنهان کردن قطار در زمان نازی ها خبر دارد است.???!!!!!!