سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

پاسخ صفار به منطق ساندیس و اتوبوس میرحسین موسوی

دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۰۷:۱۹
کد مطلب: 99311
محمد حسين صفار‌هرندي، وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي با حضور در نشست هفتگي انصار حزب‌الله در خصوص بحث نفاق و ريشه‌هاي قرآني اين مسئله و نيز مصاديق آن در كلام معصومين اظهار داشت: قرآن و سوره منافقين دريايي از حقايق را درون خود نهفته دارد و مناسبات دروني جامعه اسلامي را بخوبي نشان داده است و همچنين در برخي خطبه‌هاي حضرت علي(ع) به اين موضوع اشاره مستقيمي شده است. 

به گزارش جهان، اين تحليلگر مسائل فرهنگي در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان كرد: زماني كه برخي افراد در جريانات بعد از انتخابات مردم را دعوت مي‌كردند تا تجمعاتي را شكل دهند به جاي آنكه خودشان آنرا كنترل كنند عده‌‌اي ديگر هدايت اجتماع را به عهده مي‌گرفتند و شاهد بوديم كه به جاي شعار جمهوري اسلامي شعار جمهوري ايراني از سوي تجمع‌كنندگان مطرح مي‌شد. 

صفار هرندي تاكيد كرد:‌ كساني كه امروز ادعاي خط امامي بودن را دارند شعارها و عقايدي را كه در زمان حيات حضرت امام(ره) مطرح مي‌كردند را قبول ندارند و امروز به هيچ يك از گفته‌هاي خود پايبند نيستند و اين عده امروز به پناهگاهي براي كساني كه قصد در افتادن با انقلاب را دارند تبديل شده‌اند. 

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: طبق فرمايش حضرت علي(ع) دليل بسياري از مخالفت‌ها با رهبري و امام دل بستن به دنيا و يا كنار گذاشتن اعتقادات ديني است. 

اين تحليلگر مسائل فرهنگي با اشاره به راهپيمايي ملت ايران در روز 22 بهمن بيان داشت: برخي افراد مي‌گويند كه مردم را با اتوبوس و قطار به تهران آورده‌اند كه در جواب اين عده بايد گفت، اگر اين طور بود چرا شهرستان‌ها از جمعيت خالي نشد و بر اين اساس شاهد بوديم كه حضور مردم حتي در شهرستان‌ها هم چندين برابر سال‌هاي گذشته بود. 

صفار هرندي در ادامه اين نشست و در پاسخ به سوالي در خصوص هاشمي و مواضع او گفت: سخناني كه وي در مجلس خبرگان مطرح كرد سخناني درست بود اما برخي ديگر از حرف‌ها كه وي مطرح مي‌كند دچار نوعي ابهام است كه به طور مثال مي‌توان به سخنراني مشهد يا نامه‌اي كه قبل از انتخابات خطاب به رهبري نوشت اشاره كرد. 

وي افزود: گروه خوني آقاي هاشمي و سابقه ايشان در دهه 60 با مسائلي كه وي مطرح مي‌كند همخواني ندارد و ما اين پيام را به وي مي‌دهيم كه اگر هم آقاي هاشمي از سخنان خود قصدي خير دارد اين قصد براي ما قابل درك نيست و بر اين اساس ايشان بايد مواضع خود را به صورت شفاف بيان كند. 

صفار هرندي ادامه داد: ما دلمان براي هاشمي دهه 60 تنگ شده است و در اين راستا انتظار مي‌رود كه آقاي هاشمي دو پهلوگري را كنار گذاشته و مواضع خود را صريح اعلام نمايد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *