دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۱

6 ماده سرطان‌زا اما پر مصرف

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 160053
محققان معتقدند استفاده بيش از حد از تلفن همراه به سبب امواج مضري كه از آنها ساطع مي‌شود بر مغز و بافت آن تأثير گذاشته و سبب ايجاد سلول‌هاي سرطاني مي‌شوند.

به گزارش از شبكه ايران شناخت مواد سرطان‌زا و اجتناب از استفاده و در معرض قرار گرفتن آنها از فاكتورهاي مهم در پيشگيري از ابتلا به انواع سرطان محسوب مي‌شود.

در آخرين تحقيقات انجام شده دانشمندان با بررسي‌هاي دقيق محصولات شوينده و پركاربرد خانگي دريافتند بسياري از دهانشويه‌ها، دئودورانت‌ها و برخي موادغذايي از فاكتورهاي مؤثر در سرطاني شدن سلول‌هاي بدن هستند.

* شيرين‌كننده‌هاي مصنوعي
تحقيقات آزمايشگاهي نشان مي‌دهد، شيرين‌كننده‌هاي مصــــنوعي مانند (سايكلاميت) خطر سرطان را افزايش مي‌دهند.

براي حل اين مشكل "ساخارين " در موادغذايي به جاي شيرين‌كننده‌هاي مصنوعي به‌كار برده شد، تحقيقات جديد انجام شده در خصوص عملكرد "ساخارين " در بدن نشان داد تمام محصولات حاوي ساخارين نيز سبب سرطاني شدن سلول‌ها مي‌شوند.

* دهانشويه‌ها
دانشمندان در آخرين تحقيقات خود دريافتند دهانشويه‌هاي حاوي اتانول احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزايش مي‌دهد.

آنها بر اين باورند كه اتانول بافت‌هاي دهاني را در برابر مواد سرطان‌زا مانند سيگار، آسيب‌پذير مي‌كنند.

دانشمندان معتقدند اسـتفاده از دهانشويه‌ها بهتر است چند روز در ميان به صورت غرغره كردن باشد و از خوردن آن خودداري شود.

افراد سيگاري و يا افرادي كه سابقه سرطان دهان در خانواده آنها وجود داشته و يا ريسك فاكتورهاي ديگر ابتلا به سرطان را دارند بهتر است از انواع دهانشويه‌هاي بدون اتانول استفاده كنند.

* استاتين
استاتين نوعي داروي كاهنده كلسترول و فشار خون است. دانشمندان طي تحقيقاتي كه روي ۱۷۰ هزار نفر انجام شد، دريافتند افرادي كه از داروهاي حاوي استاتين در مقادير بالا استفاده كردند ريسك فاكتورهاي ابتلا به انواع سرطان مانند سرطان سينه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات در آنها افزايش پيدا كرده است.

* تلفن همراه
محققان معتقدند استفاده بيش از حد از تلفن همراه به سبب امواج مضري كه از آنها ساطع مي‌شود بر مغز و بافت آن تأثير گذاشته و سبب ايجاد سلول‌هاي سرطاني مي‌شوند.

* ضدعرق‌ها
محققان معتقدند، آلومينيوم موجود در ضدعرق‌ها و دئودورانت‌ها كه "پارابن " ناميده مي‌شود مانند هورمون استروژن عمل كرده و استفاده بيش از حد آن خطر ابتلا به سرطان سينه را در زنان افزايش مي‌دهد.

دانشمندان در نمونه‌هاي بافت‌هاي سرطاني ماده "پارابن " را يافته‌اند و اين مسئله نشان مي‌دهد افراد بسياري، كه ۹۹ درصد جمعيت جامعه را تشكيل مي‌دهند در معرض مواد حاوي "پارابن " مانند مواد آرايشي بهداشتي گوناگون و موادغذايي قرار دارند.

* رنگ مو
دانشمندان با آزمايشاتي كه روي افرادي كه از رنگ مو استفاده مي‌كنند دريافتند استفاده مكرر از رنگ موها افراد را در معرض ابتلا به سرطان قرار مي‌دهد.

اين پژوهش‌ها نشان داد، افرادي كه به‌طور مكرر از رنگ مو استفاده مي‌كنند بيشتر در معرض موادشيميايي مضر آن قرار مي‌گيرند و به همان ميزان خطرات ابتلا به انواع سرطان در آنها افزايش پيدا مي‌كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ضمن تشکر از مطلب روشنگرانه تان. بارها گفته شده که پشت پرده تغذیه و بهداشت مدرن و طب شیمیایی دستهای صهیونیستها وجود دارد ولی در وزارت بهداشت چنین بصیرتی نیست. صهیونیستها معتقدند دو سوم انسانها زیادی اند و باید از بین بروند و این سیاست را در تغذیه، بهداشت و دارو اجرایی می کنند.