جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آمادگی گرجستان برای خواهرخواندگی باایران

پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 274453
مجید صابر سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان با ایراکلی چاوله یشویلی رییس شورای شهر باتومی ملاقات کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دراین ملاقات مجید صابر با مرور روابط دو کشور و پیشرفت‌های اخیر در این زمینه، اظهار کرد: در بعد اقتصادی پیشرفت‌های قابل توجهی در سال‌های گذشته داشته‌ایم، اما با توجه به قدمت روابط تاریخی و اشتراکات فرهنگی بسیار، جایگاه روابط دو کشور بیش از این‌هاست؛ بنابراین تلاش داریم نسبت به معرفی ظرفیت‌های صنعتی و فنی جمهوری اسلامی ایران در جهت شکوفایی جمهوری خودمختار آجارا و شهر باتومی اقدام کنیم.

رییس شورای شهر آجارا نیز با اشاره به سوابق تحصیلی خود که در رشته دکترای تاریخ فارغ التحصیل شده است، اظهار کزد: ایران را خوب می‌شناسم و کشور شما کشوری قدرتمند با تاریخی دیرین است.

وی افزود: فرهنگ گرجستان تحت تاثیر تمدن و فرهنگ ایرانی قرار دارد و گرجی‌های زیادی خدمات شایانی به ایران نموده‌اند. این خدمات این اجازه را به ما می‌دهد که به فکر توسعه روابط فیمابین باشیم.

وی آمادگی خود را برای عقد قرارداد خواهرخواندگی با برخی شهرهای مهم ایران اعلام کرد.

دراین ملاقات ارزجانی سرکنسول ایران در بندر باتومی نیز حضور داشت.

بندر باتومی ( مرکز جمهوری خودمختار آجارا ) در سال گذشته میزبان حدود ۵۰ هزار ایرانی بود. در پاییز سال ۱۳۸۹ نیز سرکنسولگری کشورمان در این شهر تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *