دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۱۸
فقط به‌خاطر خواندن یک شعر؛

آیات القرمزی به یک سال زندان محکوم شد

يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب: 170791
بیدادگاه آل‌خلیفه اعلام کرده است که شواهد برای محکومیت آیات القرمزی کافی است و وی باید یک‌سال حبس را تحمل کند، این در حالی است که این دختر دانشجوی بحرینی پس از دستگیری مورد وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها واقع شده بود. وی در صحبت با منبعی مطلع از سازمان عفو بین‌الملل تصریح کرده بود که پس از دستگیری علاوه بر ضرب و شتم با شوک الکتریکی نیز شکنجه شده است.
به گزارش جهان، روزنامه بحرینی الوسط خبر داد که آیات‌ القرمزی، دختر بحرینی که تنها جرم وی خواندن یک شعر بر ضد رژیم آل‌خلیفه بوده است، به جرم تشویش اذهان عمومی و تحریک افکار عمومی بر ضد دولت به یک‌سال زندان محکوم می‌شود.

بنابراین گزارش، آیات القرمزی، شاعر و دانشجوی ۲۰ ساله در جریان انقلاب مردم بحرین و به خاطر خواندن شعری که سروده بود، بازداشت شد. مضمون شعر وی آزادی‌خواهانه بود و در مراسمی که برای ایجاد اصلاحات در کشور برگزار شده بود، خوانده شد.


بیدادگاه آل‌خلیفه اعلام کرده است که شواهد برای محکومیت آیات القرمزی کافی است و وی باید یک‌سال حبس را تحمل کند، این در حالی است که این دختر دانشجوی بحرینی پس از دستگیری مورد وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها واقع شده بود. وی در صحبت با منبعی مطلع از سازمان عفو بین‌الملل تصریح کرده بود که پس از دستگیری علاوه بر ضرب و شتم با شوک الکتریکی نیز شکنجه شده است.


وی در بخشی از شعر خود گفته بود: "ما ملتی هستیم که ذلت را خواهیم کشت و بدبختی را ترور خواهیم کرد/ ما ملتی هستیم که پایه‌های ظلم را به صورت مسالمت‌آمیز ویران می‌سازیم / تو آیا صدایشان را نمی‌شنوی؟ / آیا فریادهاشان را نمی‌شنوی؟"

این شعر که خطاب به پادشاه سفاک بحرین خوانده شده بود، هزینه‌ای سنگین برای آیات دربر داشت که علاوه بر شکنجه، یک‌سال حبس است. خانواده القرمزی سابقه‌ای طولانی در اعتراض علیه حکومت پادشاهی بحرین داشته‌اند. پدر آیات، حسن یوسف القرمزی، در سال‌های دهه ۹۰ میلادی به دلیل اشعاری که در انتقاد از حکومت وقت آل‌خلیفه می‌سرود بازداشت شده بود و برادرانش هم بارها تجربه زندان را داشته‌اند.

شیوه دستگیری آیات القرمزی توسط رژیم آل‌خلیفه نیز در نوع خود جالب است: به دلیل تهدیدات حکومت، آیات منزل پدری خود را ترک می‌کند و در منزل یکی از نزدیکان خود مخفی می‌شود. در یکی از آخرین شب‌های ماه مارس، پلیس به خانه این خانواده حمله می‌کند و بعد از تفتیش کل منزل و ایجاد رعب و وحشت و تهدید اهل خانه و به دلیل عدم موفقیت در یافتن آیات، خانه را ترک می‌کنند.

در ۲۹ مارس ۲۰۱۱ حدود ۱۵ نفر از مامورین آل‌خلیفه وارد منزل پدری آیات می‌شوند و تمام درب‌های اتاق‌های منزل وی را شکسته‌ و اثاثیه منزل را تخریب می‌کنند. گفته می‌شود، پلیس‌ها بعضی از اثاثیه و جواهرات را دزدیده‌اند و تقریبا تمام وسائل آیات را نیز با خود برده‌اند.

مادر آیات می‌گوید که فرمانده افراد به ما گفت: "بیرون می‌روم تا سیگاری بکشم و وقتی برمی‌گردم مکان آیات را به ما می‌گویید وگرنه از بالا دستور داریم که خانه را بر سرتان خراب کنیم." کودکان خانواده همه ترسیده بودند و زنان گریه می‌کردند بعد از تهدید زیاد پدر خانواده راضی می‌شود که آیات را تحویل بدهد. به همراه مجموعه‌ای از نیروها به منزلی که آیات در آن مخفی بوده مراجعه و آیات را که آماده شده بود تا خود را تسلیم پلیس کند‌، دستگیر می‌کنند.

آیات القرمزی یکی از صدها زندانی بحرینی است که به جرم آزادی خواهی و تلاش برای رهایی از شر رژیم آل‌خلیفه بازداشت، شکنجه و محکوم می‌شود. بحرین تحت اشغال نظامیان شورای همکاری خلیج فارس است اما روز گذشته مردم این کشور توانسته‌اند بار دیگر تظاهراتی هزاران نفری را برگزار کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا شماها اینقدر پر رو هستید ومال خودمون رو نمی بینید !آخه کور هستید!!
Iran, Islamic Republic of
تو ايران سبزي ها محكوم ميشن اونجا قرمزي ها...!!!!
مگر نگفته بودند که آیات مرده است؟؟؟؟
تو را به خدا ما که دلمان خون شد. بالاخره این دختر مبارز زنده است یا مرده؟
خیلی جالب که رسانه ملی و سایت جهان خبر شهادت این خانم رو چند وقت پیش روش مانور کرد وحالا به یک سال زندان محکوم شده...!
Iran, Islamic Republic of
مگه کشته نشده بود؟؟
Lebanon
خدا را هزاران بار سپاس و ستايش كه دختر زينب پيشه جهان تشيع زنده است انشاءالله در نهايت صحت و سلامت خبر آزاديش را بشنويم.
نامردها ؟
Iran, Islamic Republic of
الملک یبقی مع الکفر ولا یبقی مع الظلم
United States
واقعاً زنان و دختران ما ، باید حرکت زنان مدافع اسلام و ولایت بحرین را برای خودشان سرمشق قرار دهند .
ببینید ، اکنون ، دغدغه دختران مظلوم بحرین را با دغدغه دختران ایرانی مقایسه کنید.
باور کنید ، قدر این امنیت را که با خون شهدا به دست آمده را نمی دانیم ؛ قدر رهبرمان را نمی دانیم ؛ قدر نعمت مسلمان بودنمان را نمی دانیم.
وقت آن نرسیده که این حوادث دردناک ما را به تفکر وادارد...
ش.کاتبی
United States
آره برادر خيلي دنياي كثيفيه!
محمد نوري‌زاد هم برا نوشتن چند تا نامه تو وبلاگش 3 سال زنداني براش بريدن، چندين ماه تو انفرادي نگهش داشتن كلي ...
Iran, Islamic Republic of
مگه شهید نشده بود ؟
Iran, Islamic Republic of
لطفاً اگه ديناريد ومسلمان هستيد بررسي كنيد دختر و زنان مسلمان هم وطن خودمان در چه شرایطی هستید؟ یعنی اهمیت این دختر از ندا اقا سلطان وامثاله بیشتر است؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
امام سجاد عليه السلام: بزرگترين مصيبت ما اسيري عمه جانم زينب سلام الله عليهاست چون اسيري يك زن در خاندان ما سابقه نداشته است./شيعه امروز غمگين اسيري خواهر مجاهده آيات القرمزي است.
خیلی بی انصافیه که با وجود اینکه تو کشور خودمون از این شاعره های دربند زباد داریم برای یک بحرینی دل بسوزونیم. در ضمن چند وقت پیش صدا و سیما با آه و تاسف زیاد خبر کشته شدن این خانم رو داده بود
بابا سبزهای ما رو چطور با آیات القرمزی مقایسه می‌کنید؟ این قیاس، قیاس مع الفارق است.
Iran, Islamic Republic of
یادمه اخبار شبکه یک خبر تجاوز و شهادتش رو پخش کرد.
کدوم شاعره دربند!!!چرا فرافکنی می کنید؟
آیا به خاطر شعر گفتنم در بند افتاده!
هیهات از این ننگ که آیات القرمزی با ندا آقاسلطان مقایسه بشه
حیف ایات القرمزی نیست؟